مکمل بنزین
خبر

قیمت جدید لاستیک خودرو اعلام شد + تصمیمات ستاد تنظیم بازار

ستاد تنظیم بازار قیمت جدید انواع تایر را اعلام کرد. این قیمت‌ها در پی مصوبه هفته قبل ستاد تنظیم بازار برای افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک خودرو مشخص شد.

به گزارش چرخان، بر این اساس، قیمت مصوب یک حلقه لاستیک پراید ۲,۲۵۸,۳۸۶ ریال، لاستیک پژو ۲,۹۷۹,۴۷۱ ریال و لاستیک سمند و ال 90 معادل ۳,۲۱۰,۳۰۷ ریال تعیین شده است.

همچنین قیمت یک حلقه لاستیک کامیونی داخلی 12*24 معادل ۲۴,۴۶۱,۸۷۰ ریال، لاستیک اتوبوسی – باری داخلی معادل ۲۴,۰۵۹,۷۶۳ ریال و لاستیک اتوبوسی – باری وارداتی معادل ۱۸,۰۷۰,۰۰۰ ریال مصوب شده است.قیمت جدید لاستیک خودرو اعلام شد + تصمیمات ستاد تنظیم بازار

ضمناً بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، علاوه بر اینکه تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر مکلف به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین شده‌اند، تحویل و فروش این کالا از سوی واحدهای تولیدی و واردکنندگان به نمایندگان و واحدهای متخلف ممنوع شده است.

ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، شش تصمیم به شرح زیر اتخاذ کرده است:

۱- تمام کارخانه‌های تولیدی و واردکنندگان تایر به‌ویژه نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها مکلف شده‌اند که نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام کنند.

۲- عدم ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین به معنای عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه‎های نظارتی مکلف هستند تا نسبت به اعمال قانون ظرف ۱۵ روز اقدام کنند.

۳⁃ واحدهای تولیدی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحدهای متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات نکرده‌اند، خودداری کنند.

۴⁃ ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید لاستیک و لاستیک وارداتی، منوط به ثبت اطلاعات تولید و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود.

۵⁃ موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان و لاستیک تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.

۶⁃ اجازه تعدیل نرخ لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحدهای تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و واحدهای صنفی خرده‌فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یعنی یه جفت لاستیک پژو ۶۰۰ تومن آقا از اینا کجا میفروشن من میخوام چهار حلقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا