مکمل بنزین
یادداشتگوناگونداخلی

سانسور و حذف قیمت خودرو روشی بچه‌گانه برای کنترل بازار

بازار امروز خودرو نابسامان‌تر و سردگمی مردم در خرید خودرو بیش‌تر از گذشته شده است. فروشندگان از نبود مشتری گلایه دارند و مشتری‌ها از قیمت‌ها!

سانسور قیمت‌ها

قیمت‌ها طوری پیش رفته که وضعیت معلوم نیست یکی از مهم‌ترین دلایل هم این است که سیاست سانسور قیمت خودرو به خوبی جواب نداده و به جای کنترل بازار موجب آشفتگی آن شده است.

بسیاری از افراد از قیمت خودرو خبری ندارند و افرادی از این وضع سوءاستفاده کرده و هر قیمتی که بخواهند برای خودروی خود می‌دهند. بنده خودم امروز شاهد آن بودم که اتومبیل تیبا 2 با قیمت 91 میلیون توسط بعضی‌ها معامله می‌شد اما در سویی دیگر همین خودرو با همان مدل و رنگ به قیمت 98 میلیون تومان به کسی دیگر فروخته شد.

ضمنا درج قیمت‌ها در سایت‌ها ابزاری است که تلاطم بازار را متوجه می‌شویم و این موضوع به ضرر دلال‌ها است و آیینه‌ای هست که تورم و نابسامانی بازار را نشان می‌دهند، به همین دلیل دلالان سعی دارند صورت مسئله را عوض کنند و تقصیر افزایش قیمت‌ها را گردن این سایت‌ها بیاندازند، در صورتی که اصلا این چنین نیست.

سانسور قیمت خودرو در سایت ها
سانسور قیمت خودرو در سایت‌ها

قیمت‌گذاری به دست افراد دیگری افتاده است

سانسور قیمت‌ها باعث می‌شود تا قیمت‌گذاری خودرو به دست برخی افراد در فضای مجازی بیافتد و با ایجاد جو در این فضا موجب افزایش قیمت‌ها شوند.

بسیاری از دلال‌ها و افراد سودجو با اعلام قیمت‌های کذب در رسانه‌های خارج از کشور سرنوشت بازار را به هر نحوی که دلشان بخواهند رقم می‌زنند و از این فضا نهایت سود را می‌برند.

آنچه معلوم است فضای حاکم بر این بازار و سیاست غلط و غیرعلمی سانسور قیمت‌ها و حذف نرخ خودرو از سایت‌ها موجب آشفتگی بازار و سردرگمی بسیاری از هم‌وطنان شده (عدم شفافیت) و عاقبتی جز کلاهبرداری از مردم نداشته است.

 سانسور قیمت خودرو در سایت‌ها

عواقب سانسور قیمت خودرو در سایت‌ها

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا