مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی هیوندایی از ورنا توربو 2021

هیوندای در تازه‌ترین رونمایی محصولات خود،ورنا توربو را معرفی کرده است که تغییرات آن در بیرون مثل جراحی و کشیدن صورت و در بخش داخلی با استفاده از چند ترفند، داخل خودرو را تغییر داده است. با این وجود یکی از بزرگترین نکات برجسته این خودرو، معرفی موتور جدید 1.0 لیتری توربو بنزینی Venue است. هیوندایی در زمان معرفی این خودرو تضمین کرده است که هیوندای Verna Turbo حتی در مدل استاندارد خود، میتواند از رقبای خود عملکرد بهتری در دوام و آسایش برای سرنشینان عرضه دارد.

در طراحی جلو این خودرو از الگوی جدید هیوندایی استفاده شده است، یعنی جلو پنجره مشبک و بزرگ که تا زیر چراغ های جلو کشیده شده است. نکته ای که در این میان خودنمایی میکند هیوندای جلوپنجره این خودرو را به جای استفاده از رنگ کرومی، از رنگ مشکی مات استفاده کرده است تا روح اسپرت بودن را به این خودرو تزریق کند.

دربخش عقب خودرو، همچنان با ظاهری اسپرت مواجه هستیم. گرافیک چراغ های خودرو در عقب بسیار آشنا به سایر محصولات هیوندایی است که طراحی و جلوه گرافیکی زیبایی دارد. سپر خودرو در قسمت پایین یه حجم منفی رو به داخل دارد که باعث شارپ شدن خط لبه بالا سپر شده است و هم چنین در دو طرف سمت راست و چپ این سپر سوراخ های فیک ریز ایجاد شده است که دیتیل و جزییات در عقب این خودرو را بیشتر کرده است، اما باید اشاره کرد که این سوراخ‌ها فیک هستند و نقشی در بهتر کردن ایرودینامک این خودرو ندارند.

در قسمت دیفیوزر یک اگزوز دوبل در سمت راست این خودرو نصب شده است که بسیار جلوه خوبی به نمای عقب این خودرو داده است. در کل مجموعه طراحی عقب حس اسپرت بودن این ماشین را به مخاطبان خود القا میکند .

در قسمت داخلی، ورنا توربو به جای داشبورد مشکی و بژ که به صورت استاندارد در ورنا عرضه میشود، به یک داشبورد تمام مشکی چرم مجهز شده است. اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه میکند دریچه‌های هوای به رنگ قرمز هستند که این مورد با دوخت چرم صندلی که رنگ قرمز دارند هماهنگ است. اما مشخصات فنی موتور این خودرو، یک موتور 1.0 لیتری Kappa Turbo GDi است که 118 اسب بخار قدرت را در دورموتور  6000 دور‌در‌دقیقه ایجاد می کند و گشتاور آن حداکثر 172 نیوتن متر است که در دور موتور  1.500-4000 دور در‌دقیقه در اختیار راننده قرار میدهد. احتمالا گیربکس این خودرو بر خلاف مدل پایه و استاندارد که cvt است، 6 سرعته خودکار همراه با تیپ ترونیک است که جذابیت بیشتری برای راننده آن ایجاد می‌کند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا