مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

فولکس واگن رسما Tiguan R 2021 را معرفی کرد

فولکس‌واگن تیگوان، یکی از پرفروش‌ترین محصولات فولگس‌واگن، غول خودروسازی جهان برشمرده می‌شود و تا امروز در نسل دوم خود به سر می‌برد اما از امروز با معرفی رسمی شرکت فولکس واگن، وارد نسل سوم این خودرو میشویم .

  • نقد و بررسی طراحی ظاهری

عکسهای رسمی از فولکس واگن تیگوان 2021 نشان می‌دهد که بزرگترین برند آلمانی ظاهری جدید برای جلوی این خودرو در نظر گرفته است. تیگوان در نسخه جدید خود ظاهری خشن‌تر و تهاجمی‌تر در مقایسه با مدل قبلی تیگوان دارد. این خودرو به یک سپر جلوی اسپرت مجهز شده است که این سپر با دریچه‌های ورودی هوای بزرگ‌تر نسبت به نسخه قبلی، بسیار‌هماهنگی بیشتری با استایل کلی بدنه ماشین دارد. همچنین برخی تزئینات کرومی را زیر سپر به صورت یک نوار باریک به‌کار گرفته‌اند و همپنین کروم کاری C شکل را می‌توان روی دو طرف سپر زیر چراغ های آن دید که ای کاش این تزیینات کرومی جای خود را به چراغ های چند منظوره (راهنما+دیلایت) میدادند .

سپر جدید تنها تغییر جلوی این خودرو نیست. ازجمله تغییرات در نمای جلو را می‌توان یک جلوپنجره تغییریافته با میله‌های باریک‌تر و بخش پایینی پهن‌تر که در گوشه‌ها حالتی خمیده دارد را دید. چراغ‌ها نیز جدید هستند و به نوعی با جلوپنجره یکپارچه شده‌اند.

در حالی که در نمای ساید خودرو تغییرات خاصی را نمی‌بینیم و عمده ترین تغییر در این بخش کشیده تر شدن چراغ جلو و امتداد آن بر روی گلگیر این خودرو است. اما شرکت فولکس‌واگن طراحی عقب را به میزان قابل توجهی، دستکاری کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در نمای عقب بدون شک چراغ‌های عقب LED آن هستند که تزئینات صلیب و حرف c شکل را می‌توان روی آن‌ها دید. در نمای عقب علاوه بر چراغ ها،سپر نیز تغییراتی داشته است در انتها چهار سراگزوز را می‌توانیم بر روی دیفیوزر عقب خودرو ببینیم.

  • نقد و بررسی طراحی داخلی

در داخل نسل جدید تیگوان تغییرات گسترده ای را شاهد نیستیم و غیراز تغییر پنل کنترل هوا و تغییر کلیدهای روی فرمان خیلی سخت متوجه تغییرات میشویم. اما بزرگ‌ترین تغییرات مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو بوده که بروزرسانی شده است (سیستم جدید infotainment MIB3) فولکس‌واگن ادعا میکند که این سیستم نه‌تنها قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت را خواهد داشت بلکه جدیدترین تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های اتصالی را هم به کابین خودرو اضافه کرده است. غیرازاین، چیز دیگری در مورد کابین نسل جدید تیگوان نمی‌توان گفت اما باید گفت بهبود کیفیت و لیست طویلی از آپشن‌های قابل سفارش بخش جدایی ناپذیر، این خودرو است.

از جمله آپشنها و تغییرات این نسل :

  • در فضای داخلی بار دیگر از نمایشگر پشت آمپردیجیتال 10.25 اینچی و صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا 8 اینچی در وسط کنسول استفاده شده است.
  • طراحی فرمان جدید با کنترل لمسی جدید
  • درب اتوماتیک برقی، با سنسورهای قابلیت باز شدن و بسته شدن پایه ها برای راحت تر سوار شدن و پیاده شدن
  • مموری سیت صندلی و آیینه های جانبی
  • امکان جابجایی بین حالت های مختلف رانندگی
  •  گرمکن و سرو کن صندلی ها و ماساژور صندلی های جلو
  • نورپردازی محیط جدید برای کابین با انتخاب 15 رنگ متفاوت که قابلیت شخصی سازی دارند
  • سیستم صوتی هارمن کاردن
  • در بیانیه ای از فولکس واگن آمده است که تیگوان نسل جدید با یک ویژگی دیگر به نام Travel Assist” به راننده کمک می‌کند. این سیستم می‌تواند کنترل سرعت، ترمز و شتاب گیری تیگوان جدید را با سرعتی بین 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را بر عهده بگیرد .
  • مشخصات فنی و قیمت 

پرچمدار فولکس واگن از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو بنزینی بهره میبرد که دارای 315 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور است. فولکس‌واگن تیگوان نسل جدید را در اروپا با یک قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی عرضه میکند. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتورالکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 245 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد.

گیربکس این خودرو،همانند Golf R از یک گیربکس هفت سرعته DSG استفاده می‌کند که این گیربکس نیرو را به تمام چرخهای این خودرو منتقل می‌کند. تیگوان نسل جدید در نسخه فول،از رینگهای 21 اینچی بهره میبرد و سیستم اگزوز آن آکروپوویچ است.

قیمتی که فولکس واگن،برای این خودرو در نظر گرفته است در مدل بیسیک از 27 هزار یورو شروع می‌شود و تا 58 هزار یورو، بسته به آپشن های انتخابی ادامه پیدا می‌کند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا