مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازی با نام‌ها برای افزایش قیمت خودرو

این روزها سیاست جدیدی مد شده که برای افزایش قیمت یک کالا به‌صورت رسمی از چند ماه قبل، ادارات و ارگان‌های مربوطه با هم جنگ رسانه‌ای آغاز می‌کنند و با عنواین مختلف با هم درگیر می‌شوند اما در نهایت قیمت آن کالا چند برابر می‌شود و مردم نیز مجبور به پذیرش آن می‌شوند. این رفتار را می‌توان به مثال دادن خبر فوت، به یک انسان حساس تشبیه کرد که باید خبر را آرام آرام به وی داد.

خرید و فروش خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیمدت‌هاست یک ارگان برای قیمت‌گذاری خودرو خبرهایی که منتشر می‌شود را تکذیب می‌کند اما بعد رییس آن اداره می‌گوید شاید در آینده چنین و چنان شود که در اصل تایید همان اخبار است. رئیس شورای رقابت می‌گوید خودرو گران نمی‌شود، ستاد تنظیم بازار تایید می‌کند اما رئیس انجمن قطعه سازان به گرانی مجدد خودرو اشاره می‌کند و بعد از مدتی پای وزارت وسط می‌‌آید. بعد از آرام شدن تاییدها و تکذیب‌ها،‌ می‌گویند خودرو 100 درصد گران می‌شود تا مردم از قبل آمادگی داشته باشند تا اگر 40 درصد رشد قیمت را شاهد بودیم، دیگر مشکلی ایجاد نشود.

قیمت خودرو خودروهای داخلی قیمت خودرو بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرو خودروهای داخلیاین روش برخورد یک سیاست غلط و خلاف موازین شرعی در مقابل مردم است. بی‌شک افزایش قیمت خودرو و هر کالای دیگر بیش از هرچیزی عامل داخلی دارد و یکی از آنها همین تصمیمات و رفتار‌های اشتباه است. بطور مثال قیمت سراتو 2017 در خارج کشور چیزی در حدود 10 هزار دلار است که با احتساب دلار 20 هزار تومانی قیمت آن 200 میلیون می‌شود، اما در کشور ما نزدیک به 700 میلیون تومان قیمت دارد. آیا تحریم‌ها عامل این گرانی خودروی خارجی هستند؟

همه خودروهای موجود در عکس را میتوان با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان تهیه نمود.

مردم می‌دانند که کشور ما از سوی دشمنان خارجی تحت فشار است اما برخی افراد در داخل کشور همانند دلالان و آنهایی که به نام دست‌های پشت پرده شناخته می‌شوند، نقش پررنگ‌تری دارند و کشور را به سمت بحران جبران ناپذیری می‌کشانند. برخی از این افراد نقش اساسی و سمت اصلی در بسیاری از ارگان‌ها را دارند که باعث هرج و مرج شده‌اند. برای مقابله با دشمن باید از نزدیک‌ترین افراد شروع کرد، چرا که روش جنگیدن سالهاست که در مقابل ایران متفاوت‌تر از گذشته شده.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا