مکمل بنزین
گوناگونخبر

ترکیب جذاب مزدا ار ایکس ویژن با پورشه 918 اسپایدر!

در دنیای امروز که تصاویر گرافیکی خلق‌شده با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری همه‌جا را فراگرفته‌اند و هر یک البته جذابیت‌های بی‌نظیر و متمایز خود رادارند، هنرمندان بااستعدادی نیز پیدا می‌شوند که می‌توانند پیش از خلق واقعی یک خودروی واقعی از طرف یک شرکت خودروساز، تصویر و تصور خود را از روی محصولات آینده، به وجود بیاورند. برای این کار نیز این هنرمندان، مدادهای دیجیتال خود را با ذهن خلاقشان پیوند زده و چنین محصولاتی را به وجود می‌آورند.

هر شرکتی نیز برای خود یک فلسفه طراحی خاص داشته و با کمک چنین فلسفه‌ای می‌تواند جلو برود. شرکت مزدا نیز با زبان طراحی خاص خود بانام کودو (Kodo) که به معنای «روح جنبش و تحرک» شناخته می‌شود، تاکنون توانسته خودروهای به‌واقع جذابی را تولید نماید. این زبان طراحی منحصربه‌فرد توانسته تاکنون خودروهای شاسی‌بلند و خودروهایی در کلاس‌های دیگر را تولید کرده که مشتری‌های زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند.

اما آیا اکنون زمان آن فرارسیده است که مزدا، یک خودروی اسپرت جذاب با موتور موسوم به روتری (Rotary یا چرخان) را تولید کرده و به سبد محصولات خود اضافه کند؟

اکنون نیز با نگاه کردن به این طرح مفهومی مزدا اسپرت، می‌توانیم روح زبان طراحی مزدا را به‌خوبی در آن مشاهده نماییم. چراغ‌های جلویی کشیده و طراحی تهاجمی توانسته‌اند منحصربه‌فرد بودن این مزدا اسپرت را به‌خوبی به نمایش بگذارند. رینگ‌های اسپرت مشکی‌رنگ، رنگ آبی بدنه و ارتفاع کم از روی زمین که از ویژگی‌های یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود، همگی می‌توانند هر سری را به سمت این خودرو بچرخانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا