مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و ix3 جدید با 282 اسب بخار قدرت و پیشرانه برقی، رونمایی شد

دهه پیش روی میلادی، همان‌گونه که انتظارش نیز می‌رفت، یک ده‌ساله جذاب برای خودروهای برقی و معرفی آن‌ها از طرف شرکت‌های پیشتاز جهان خواهد بود. درواقع رقابت بر سار تولید خودروی برقی هرچه بهینه‌تر، جذاب‌تر، قدرتمندتر، سریع‌تر و با باتری‌های کاراتر، می‌تواند جنگی باشد که در این دهه بین خودروسازان مطرح جهانی صورت خواهد گرفت تا بتوانند سهم خود را از این بازار پرسود، بگیرند.

شرکت باواریایی بی ام و نیز از این قانون جدا نبوده و برنامه‌های وسیعی را برای این حوزه از خودروها، در نظر گرفته و دارد. خودروی کراس اوور IX3 این شرکت که از چهارمین ماه سال 2018 میلادی، رونمایی شده بود، اکنون به‌صورت رسمی، به‌عنوان مدل نهایی و یا همان نسخه تولیدی، چهره خود را در میانه‌سال 2020، نشان داده است.

خودروساز آلمانی در این خودرو با استفاده از رینگ‌های باریک‌تر، استفاده از کیت‌های بدنه و همچنین جلوپنجره کلیه‌ای شکل (Kidney) که امضای تخصصی این شرکت محسوب می‌شود، توانسته ضریب درگ (Drag) این کراس اوور را به عدد 0.29 برساند. این خودرو کماکان در بحث طراحی، یک نسخه کامپکت از کراس اوور X3 این شرکت بوده اما نسبت به خودروهای احتراق داخلی،7.5 سانتی‌متر با ارتفاع کمتری نسبت به زمین، همراه است.

همان‌گونه که از قبل نیز توسط بی ام و اعلام‌شده است، قلب تپنده این خودرو یک موتوربرقی است که قدرت و گشتاور تولیدی خود را به چرخ‌های عقبی، منتقل می‌کند. این موتور می‌تواند 282 اسب بخار قدرت (210 کیلووات) و 400 نیوتون متر گشتاور تولید کرده و زمان موردنیاز برای رسیدن سرعت خودرو از حالت سکون به 96 کیلومتر بر ساعت نیز،6.8 ثانیه است.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی، نسخه نهایی این خودرو تولیدشده و بی ام و در نظر گرفته است تا IX3 برقی خود را در کارخانه شنیانگ چین، جایی که به‌صورت مشترک با برلیانس، محصولاتشان را تولید می‌کنند، به سرانجام نهایی برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا