Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مدیرعامل گروه کرمان خودرو از تبدیل شدن این شرکت به یک هلدینگ گسترده خبر داد

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو تبدیل این شرکت به یک هلدینگ چند رشته ای برای تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری جهت مدیریت ریسک دارایی ها و سرمایه گذاری ها، ارتقا جایگاه سهام شرکت به بازار بالاتر و همچنین بهره گیری از ظرفیت شرکت های پتروشیمی صادرات محور به منظور ایجاد ارزش افزوده را از جمله برنامه های مهم شرکت برشمرد.

هیوندای النترا 2018
حامد شادکام، مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه شرکت با تشریح اقدامات صورت گرفته شرکت در سال 98 گفت: در سالی که به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده این شرکت به منظور اجرای طرح های توسعه ای به عنوان یک بنگاه اقتصادی نسبت به تبدیل دارایی های غیرمولد به دارایی های مولد اقدام کرد تا در مسیر توسعه فعالیت ها و استفاده بیشتر ازتوان داخل گام بردارد.
وی افزود: افزایش سهم شرکت از بازار خودرو کشور و همچنین ارتقا ظرفیت در تولید قطعات، ارائه خدمات و افزایش درصد داخلی سازی محصولات از جمله برنامه های در درست اجرا شرکتهای سرمایه پذیر به منظور تحقق شعار سال است.
مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودروگفت: پیگیری برای ارتقای جایگاه سهام شرکت از بازار پایه به یکی از بازارهای بالاتر به عنوان یکی از اقدامات قابل توجه در حال پیگیری است و امید می رود با همراهی متولیان سازمان بورس در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن باشیم تا پیرو آن بتوانیم از ظرفیت های هرچه بیشتر بازار ثانویه برای توسعه بازار اولیه (تولید داخل) بهره بگیریم.
شادکام با توجه به پتانسیل بالای بازار سرمایه از برنامه ریزی برای تأسیس شرکت خدمات بازار سرمایه جهت گسترش فعالیتهای شرکت در بازارسرمایه خبرداد.
وی با بیان اینکه حضور شرکت ها در بورس علاوه بر ایجاد شفافیت می تواند ظرفیت های قابل توجهی را برای تامین مالی بنگاههای تولیدی مهیا کند گفت: در صدد هستیم تا با توسعه فعالیت ها در حوزه بازار سرمایه علاوه بر شفافیت، افزایش کارایی و همچنین بهبود عملکرد شرکتها رقم بخورد.
وی با اعلام خبر برنامه ریزی برای بورسی شدن شرکت های «کرمان موتور»، «آرمان موتور» و «خدمات و تجارت بم» تصریح کرد: حضوردر بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی و هدایت به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، میتواند نقش پررنگی در تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی ایفا کند و رونق بازار سرمایه و تولید را به وجود آورد.

شادکام به ورود این شرکت در حوزه های تولید برق و انرژی، پتروشیمی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: خرید بخشی از سهام شرکت آرین ماهتاب گستر به منظور سرمایه گذاری در صنعت انرژی و همچنین گسترش سرمایه گذاری در صنعت برق، برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی با نگاه صادرات محور و ایجاد ارزش افزوده و همچنین ورود به بخش کشاورزی و تولید محصولات فرآوری شده اقداماتی است که در مسیر ارزش آفرینی و تولید ثروت انجام شده است.
به گفته وی شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر؛ شرکت های همچون گسترش برق امیرکبیر، تولید برق ماهتاب کهنوج، تولید برق ماهتاب کاسپین و نیروگاه رودشور و… را تحت مدیریت دارد و در حال حاضر ظرفیت اسمی نیروگاههای تحت مالکیت شرکت در مجموع 5،205 مگاوات است.
مدیرعامل گروه صنعتی کرمان خودرو از بررسی گزینه های سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نوین خبر داد و گفت: با توجه به توان شرکت های داخلی دانش بنیان و استارتاپی در تلاش هستیم تا از طریق سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایه گذاری جسورانه علاوه بر سرعت بخشیدن به توسعه آنها از ظرفیت های موجود دراین حوزه بهره بگیریم.
شادکام مشارکت برای تأسیس کارگزاری بیمه به منظور کسب سود بیشتر از زنجیره خدمات خودرو وسایر حوزه های بیمه ای و همچنین بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری شرکت در بازار سهام را از دیگر دستاوردهای شرکت در سال 98 عنوان کرد.
گفتنی است مجمع سالیانه گروه اقتصادی کرمان خودرو به منظور ارایه گزارش هیات مدیره و بررسی صورت های مالی شرکت با حضور اعضای هیات مدیره ، حسابرس قانونی و سهامداران بر طبق دستورالعمل سازمان بورس برگزار و پس از بررسی موارد یاد شده؛ بر سر تقسیم سود به مبلغ 35 ریال به ازا هر سهم توافق شد.

1 نظر
  1. اس می گوید

    شما تو همون خودرو سازی پیشرفت بکنید فضولی بقیه صنعتها به شما نیومده دیدین بازار سهام داغه میخاین جیب ملتو خالی کنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.