مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولد دوباره استون مارتین ونکوییش با ظاهری جذاب تر و قدرت 580 اسب بخار

اکنون آینده خودروی جذاب استون مارتین ونکوییش (Vanquish) در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برند بریتانیایی استون مارتین، در حال برنامه‌ریزی برای احیای این ابرخودرو با یک قلب تپنده 6 سیلندر در سال 2023 بود که بتواند 700 اسب بخار قدرت را به تولید برساند. درواقع این دید میان‌مدت برای تولید ونکوییش تازه‌وارد از طرف استون مارتین، در سال 2019 و در موتورشو ژنو با رونمایی از طرح مفهومی ویژن (Vision) این شرکت، به وجود آمد.

اما باید گفت که موفقیت شاسی‌بلند DBX این شرکت است که می‌تواند تصمیم بگیرد آیا این تازه‌وارد جذاب یا همان ونکوییش جدید، می‌تواند به مرحله نهایی تولید برسد یا خیر؛ اما در حال حاضر، طراح افسانه‌ای خودرو، آقای یان کالوم (Ian Callum) با همکاری آر-ری فورج، مشغول کار بر روی ونکوییش قدیمی است تا بتواند آن را احیا کند.

پس از معرفی این پروژه 9 ماه پیش، شرکت طراحی کالوم، نسخه نهایی این خودرو را به نمایش گذاشته بود. این خودرو که با عنوان استون مارتین کالوم ونکوییش 25 شناخته می‌شود، با به‌روزرسانی‌هایی در داخل کابین، تریم های جذاب تر و بیشتر و تغییراتی در قلب تپنده و شاسی ها، درواقع نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از همان طرح مفهومی است که در سال 2019، به نمایش درآمد.

البته باید گفت که نسخه اورجینال استون مارتین ونکوییش هم به طرز خارق‌العاده‌ای زیبا و چشم‌نواز بود. حال با تغییراتی هرچند جزئی در نسخه احیاشده این خودروی بریتانیایی، می‌توانیم یک شاهکار به‌مراتب جذاب‌تری را مشاهده نماییم. درواقع با بیش از 350 مهندس که بر روی این خودرو کارکرده‌اند، اکنون می‌توانیم استون مارتین ونکوییشی را مشاهده نماییم که هم بهینه‌تر شده و هم به بیشتر به خانواده جی تی، تعلق دارد.

جالب است بدانید که این نسخه احیاشده از ونکوییش، در طول همین مدت‌زمان کمی که از سال 2019 رونمای شده و تغییراتی را به خود دیده است، چیزی بیش از 20,000 مایل در شرایط مختلف آب و هوایی و در جاده‌های متفاوت، مورد آزمایش قرارگرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که استون مارتین، دقیقاً چه زمانی قرار است این نسخه احیای شده و تازه متولدشده از ونکوییش خود را به صحنه رقابت با دیگر خودروسازان بفرستد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا