مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبرداخلی

سایپا حذف و یا کاهش امکانات محصول جدید شاهین را تکذیب کرد

چند روز پیش شرکت سایپا اقدام به انتشار تیزر تبلیغاتی محصول جدید خود، یعنی شاهین کرد. در پی انتشار این تیزر که در آن یک دستگاه خودرو شاهین کم آپشن و در عین حال مغایر با امکانات اعلامی سایپا در کاتالوگ بود، وجود داشت و براساس اصل خودرو موجود، برخی از ثبت نام کنندگان و عموم مردم به این امر اعتراض و انتقاد داشتند. همزمان با این امر برخی رسانه خبری و خودرویی نیز به افزایش و تشدید این خبر کمک کردند. ولی این پایگاه خبری چرخان بود که سعی کرد تا با افزایش منابع خبری، اخبار موثق را به شما مخاطبین ارائه کند.

شاهین
طبق اطلاعات جدید، برخی از منابع در شرکت سایپا بیان کردند که نمونه موجود در تیزر تبلیغاتی به صورت پروتوتایپ (آزمایشی) و اولیه بوده و شرکت سایپا هرگونه حذف و یا کاهش امکانات پرچمدار محصولات خود، یعنی شاهین را تکذیب کرده و همچنین بیان کرده است که تمامی امکانات محصول شاهین براساس کاتالوگ منتشره به مشتریان تحویل داده خواهد شد. البته که سایپا به تازگی کاتالوگ دو مدل از شاهین را با پسوند S و G را اعلام کرد که در خبرهای آینده به این اتفاق پرداخت خواهیم کرد.
براساس این خبر پس تمامی عزیزانی که اقدام به ثبت و همچنین انتقال وجه را انجام داده و شاهین را پیش خرید کرده اند، نگران خودرو خود از بابت آپشن نباشند. همچنین بهتر است بدانید که سایپا شاهین تحویلی دارای موتور 1/5 لیتری توربوشارژ و درعین حال 8 سوپاپه است. این موتور با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی جدید سایپا، توانایی تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور را دارد.
بر طبق اطلاعات منتشره از سایپا، شاهین G دارای امکانات زیر است:
– دو ایربگ راننده و سرنشین
– سانروف
– چراغ روز (دی لایت)
– سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه نمایشگر
– دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار موانع در قسمت عقب خودرو
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه
– نمایشگر 7 اینچی به همراه نویگیشن
– آینه جانبی تاشونده برقی
– چراغ های اتوماتیک
– ترمزهای دیسکی جلو و عقب
– و …

براساس اعلام سایپا، این شرکت قرار است را تا شاهین را از اوایل زمستان امسال (1399) روانه و تحویل به مردم کند. همچنین چندی پیش مجید باقری به عنوان قائم مقام مدیرعامل در امور فروش بیان کرد که سایپا حتی توانایی تحویل شاهین را قبل از موعد مقرر دارد.

تصویر کاتالوگ اولیه خودرو سایپا شاهین در زیر قابل مشاهده است. همچنین در خبرهای آینده به تیپ بندی جدید این خودرو خواهیم پرداخت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قلم به مزد نباشید
    خود شرکت سایپا کاتالوگ منتشر کرده که امکاناتش را کم کرده اونوقت شما با قلم فروشی چه میگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا