مکمل بنزین
گوناگونخبر

پرادو نسخه بلک ادیشن 2021 رسما توسط تویوتا معرفی شد

تویوتا این خودروساز ژاپنی، بزرگ ترین شرکت خودروسازی جهان است که سالانه بیش از ۱۲ میلیون خودرو تولید و به فروش می‌رساند رسماً به‌صورت آنلاین تویوتا پرادو ۲۰۲۱ را رونمایی کرد.

بر اساس گفته‌های تویوتا، پرادو در دو نسخه عادی (Prado TX) و Black Edition، عرضه خواهد شد که تنها در ژاپن نسخه Black Edition نیز در دسترس خواهد بود.

 تویوتا علت نامگذاری این خودرو را، رنگ مشکی-سنگی خاص آن عنوان کرده است که این نسخه نسبت به نسخه‌های عادی پرادو غیر از یک سری آپشن های خاص مثل دوربین دید در شب مجهز به رینگ ۱۸ اینچی مشکی به همراه تودوزی چرم یک پارچه مشکی مجهز خواهد بود.

این نسخه ویژه‌ بر اساس نسخه عادی پرادو یعنی،Prado TX  ساخته‌شده است. نسخه‌ی Black Edition که بر اساس مدل TX با پکیج L ساخته می‌شود، از طرح تیره برای فضای خارج خودرو و داخل کابین بهره می‌برد که تنها در یک سری آپشن های خاص از قبیل:

  •  سیستم هشدار رانندگی بین خطوط 
  • سیستم سنسور و دوربین حرارتی حرکت عابر پیاده در شب و حرکت دوچرخه در روز
  • سیستم خواندن علائم راهنمایی و رانندگی RSA
  • سیستم هشدار ترافیک در نمای عقب برای جلوگیری از تصادف از پشت
  •   سیستم سرگرمی با صفحه 9 اینچ اندروید

و … متفاوت خواهند بود .

اما در قسمت بیرونی، تویوتا لندرکروزر پرادو نسخه Black Edition به تزئینات مشکی برای جلوپنجره و چراغ جلو مجهز شده است و این درحالی است که حتی قاب آینه و ریل‌های سقفی به رنگ مشکی تزئین شده‌اند.

اما بیشترین تغییرات را در نمای جلو این نسخه از خودرو نسبت به نسخه عادی آن می‌بینیم. عمده تغییرات شامل تغییر گرافیک چراغ‌های جلو، تغییر دیفیوزر سپر جلو، تغییر و بازطراحی مه شکن و سپر خودرو و … است.

از دیگر تفاوت‌های این دو نسخه این است که پوشش کرومی جای خود را به پوشش پلاستیکی سیاه‌رنگ مات داده است که در دورتادور قاب شیشه‌های جلو، عقب و کنار و حتی دور چراغ مه‌شکن کشیده شده‌اند. در داخل کابین پرادو Black Edition نیز از پنل نقره‌ای و داشبورد سیاه استفاده‌شده است که اگر تزیینات نقره‌ای جای خود را به تزیینات با رنگ مشکی پیانویی می‌دادند جذاب‌تر نیز بود.

این نسخه ویژه تویوتا پرادو 2021 مجهز به موتور دیزلی 4 سیلندر 2.8 لیتری با توربوی بزرگ‌تر است که قدرت این خودرو به 215 اسب بخار (204 اسب بخار اروپایی PS) می‌رسد که نسبت به نسخه عادی 25 اسب بخار بیشتر تولید می‌کند. که این افزایش قدرت عملکرد مثبت خارج از جاده این نسخه جدید تویوتا پرادو را نشان می‌دهد. البته این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته Super ECT همراه با کمک سبک و سنگین است که قدرت آفرودی این همچنان حفظ‌شده است.

قیمت پرادو نسخه Black Edition بنا به گفته تویوتا، در بازار ژاپن از 4.261.000 ین معادل 40.300 دلار آمریکا خواهد بود .

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا