مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

سایپا شاهین در نسخه S در تهران دیده شد + لیست امکانات

به تازگی تصاویری از یک دستگاه خودرو سایپا شاهین بدستمان رسیده که نشان‌دهنده این است که گویا شرکت سایپا احتمالا قصد دریافت مجوز ثبت پلاک را برای این خودرو در برنامه خود دارد.

اصل ماجرا

چندی پیش بود که شرکت سایپا اقدام به انتشار تیزر تبلیغاتی محصول جدید خود، یعنی شاهین S کرد. در پی انتشار این تیزر که در آن یک دستگاه خودرو شاهین کم آپشن و در عین حال مغایر با امکانات اعلامی سایپا در کاتالوگ بود، وجود داشت و براساس اصل خودرو موجود، برخی از ثبت نام کنندگان و عموم مردم به این امر اعتراض و انتقاد داشتند.

اما شرکت سایپا در پی این اقدام، جوابیه را منتشر کرد و در پاسخ به مشتریان گفت که این شرکت قصد دارد شاهین را با چندین تیپ به مشتریان عرضه کند.

اما هانطور که در جمله اول گفتیم، به تازگی یک دستگاه خودرو شاهین مشکی رنگ در شهرک آزمایش دیده شده است. البته که باتوجه به نسخه موجود در تصویر، میتوان گفت که این شاهین نسخه پایه بوده و یا همان نسخه S تولید شده توسط سایپا است. زیرا این نسخه امکاناتی مانند رینگ، سانروف، دوربین دید عقب و… را حتی در مشاهده اولیه ندارد.

اما همچنان میتوان دید که امکاناتی مثل چراغ روز، مهشکن، آیینه راهنما دار و صندلی و تریم چرمی را دارد. مشاهده این نسخه، علی‌رغم احتمال دریافت پلاک، نشان‌دهنده آغاز تولید آزمایشی و همچنین مشخص شدن نوع تیپ و امکانات تجاری شده است.

پس بطور کل سایپا شاهین در مدل S، دارای امکانات ذیل است:

  • دو ایربگ
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • رادیو پخش با قابلیت اتصال به USB و AUX
  • سیستم قفل اتوماتیک دربها در سرعت بالای 10 کیلومتر بر ساعت
  • چراغ روز
  • اتولایت (سنسور نور)
  • سیستم هشداردهنده ضد سرقت (ایموبلایزر)
  • دارای ترمزهای ABS و EBD و BA
  • سیستم هشداردهنده تعویض دنده (GSI)
  • و…

همچنین بهتر است بدانید که شاهین تولیدی سایپا، دارای یک پیشرانه 1500 سی سی توربوشارژ و در عین حال 8 سوپاپه است. این موتور باتوجه به اتصال به گیربکس جدید 5 سرعته، توانایی تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور را دارد. سایپا قصد دارد تا شاهین را در همان آغاز با استاندارد یورو5 به تولید برساند.

 

کابین سایپا شاهین در نسخه پایه (S)

اما باتوجه به اخبار واصله، امکانات نسخه پایه شاهین (S) کمی افزایش پیدا خواهد کرد و فعلا امکانات خودرو سایپا شاهین در دو نسخه S و G اعلام شده است و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک و یا هنگام ارسال دعوتنامه به مشتریان، نوع تیپ انتخابی تغییر کند.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. مثل همیشه، چرخان خبرهای عالی رو منتشر می کنه. ممنون از نویسندگان خوبتون

  2. شرط میبندم این مستر ارمین و مستر سیمکارت که نظر دادن و تعریف کردن از خودتونه

  3. یه جوری حرف میزنن این سایتهای داخلی کسی ندونه انگار لامبورگینی زده سایپا.. همینم چندسال دیگه میبینی میگن نصف بیشترش ساخت چین.. کاری کردن با مملکت که مردم مجبور بشن هرآشغالی تولیدکردن چندبرابر بخرن

  4. خدالعنت کند خودروسازان سایپا وایران خودرومافیایی ایران

  5. تا وقتی موتورش همون M15 توربو شده باشه ؛ عملا با یه پراید مدرن تر طرفیم و نه یه محصول 100% جدید

  6. پرایده دیگه‌.جنجال نداره.دقیقا مث پژو آردی ک هیچوقت پژو نشد…

  7. حالا کاری ندارم،، دلتون بسوزه، برامن شاهین دراومد،،،،،

  8. من خواهش میکنم پیکان را دوباره به چرخه تولید بیارند . حداقل ما پولمون برسه بخریم

  9. خداوکیلی دوباره بزارین خودمون ثبت نام کنیم شاید بشه آون باشانسی که ما ایرانیها داریم به اسم خارجی هادرمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا