مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

Kia Niro 2021 رونمایی شد؛ مشخصات فنی + عکس

در این گزارش، ما شمارا از هر آنچه که می‌خواهید در مورد خودروی هیبریدی کره‌ای Kia Niro 2020 بدانید، از لحاظ مشخصات، قیمت و… مطلع خواهیم کرد.

آغاز این خودرو از طریق یک خودروی آزمایشی بود که در سال 2013 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ظاهر شد و طراحی آن توسط نوآوران آلمانی پیترشرایر معروف انجام شد که نام وی در سال 1994 پس از طراحی آئودی TT مشهور شد و اثری فراموش‌نشدنی را از خود به‌جا گذاشت. او هم‌اکنون رئیس طراحی در شرکت کیا موتورز است و سال 2016 شاهد آغاز تولید kia Niro به‌عنوان مدل سال 2017 بود، البته او این بار نه به‌عنوان طراح یک سوپر اسپرت بلکه به‌عنوان طراح یک کراس اوور ترکیبی کامپکت ترکیبی حضور داشت.

از نظر طراحی بیرونی نیرو، قسمت جلویی با هویت مشهور بینی ببر در اتومبیل‌های کیا همراه است که این اصول طراحی را هنوز پیترشرایر حفظ کرده است. عمده‌ترین تغییرات در این خودرو نسبت به نسل قبلی طراحی جلو خودرو دارد به این صورت که چراغ‌های روشنایی در روز در درون دیفیوزر سپر قرار گرفتند، گرافیک چراغ‌های جلو تغییر کرده است و همچنین جلوپنجره مقداری بلندتر و کشیده‌تر شده است. در نمای کناری خودرو تغییرات محدود به رینگ‌های 16 اینچی و دستگیره‌های درب خودرو هم‌رنگ بدنه هستند.

در نمای عقب تغییرات به نسبت نسل قبل کمتر است و فقط سپر این خودرو تغییراتی را به خود دیده است اما این تغییرات اندک چهره نسل قبلی را که بسیار شبیه به کیا اسپرتیج نسل سوم بود را عوض کرده است و در نسل جدید بسیار شبیه به زبان طراحی جدید کیا از آب درآمده است که در خودروهایی مثل کیا ریو آن را مشاهده می‌کنیم.

ابعاد خارجی کیا موتورز نیرو:

  • طول خودرو 4375 میلی‌متر
  • عرض خودرو 1،805 میلی‌متر
  • ارتفاع خودرو 1.560 میلی‌متر
  • طول چرخ 2700 میلی‌متر
  • وزن این خودرو 1748 کیلوگرم است، به جز مایعات
  • ظرفیت مخزن سوخت 45 لیتر

کیا نیرو قرار است در 4 تیپ زیر عرضه شود:

  1. Nero FE
  2. Nero LX
  3. Nero EX
  4. Nero Touring

مشخصات فنی خودرو

این خودرو مبتنی بر سیستم ترکیبی پلاگین هیبرید است که موتور بنزینی آن 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتری است. این موتور دارای قدرت 104 اسب بخار و 148 نیوتون بر متر گشتاور است اما موتوربرقی این خودرو از طریق یک مولد الکتریکی با یک باتری لیتیوم یونی 1.56 کیلووات که در زیر صندلی‌ها قرار دارد پشتیبانی می‌شود. این موتور تنها به چرخ‌های عقب این خودرو وصل است که 43 اسب بخار و 169 متر نیوتن گشتاور تولید می‌کند که درمجموع کل قدرت این دو موتور  139 اسب بخار قدرت و 264 متر نیوتن گشتاور است که این قدرت به‌وسیله یک گیربکس 6 سرعتهDCT دو کلاچه به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. اما نکته مهم این خودرو سیستم ترمز احیاکننده آن است که انرژی جنبشی تولیدشده هنگام کاهش سرعت یا متوقف شدن را به الکتریسیته‌ای که باتری را شارژ می‌کند تبدیل می‌کند.

راندمان سوخت به طور قطع در کیا نیرو اقتصادی است که به طور متوسط ​​4.7 لیتر بنزین برای مسافت 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

این خودرو کره  آپشنهای این خودرو عبارت اند از :

  •  سنسورهای اولتراسونیک نصب شده در ضربه گیرهای جلو و عقب برای اخطار موانع
  •  سیستم الکترونیکی کنترل پایداری (ESC)
  • مانیتور 10 اینچی با رزولیشن 4k
  • سیستم HAC Hill
  • سیستم صوتی مک فرسون با 10 عدد بلندگو
  • 7 عدد کیسه های هوایی برای محافظت از مسافران در صورت تصادف
  • دوربین دنده عقب و 360 درجه.

لازم به ذکر است که فروش خودروهای Niro در اولین ماه فروش آنها در سال 2016 به رکوردی در بازار خودروهای سازگار با محیط‌زیست در کره جنوبی رسید،حتی هیوندای یونیک را شکست.

قیمت کیا نیرو 2021 در بازار آمریکا از 29497 دلار آمریکا شروع می‌شود و تا 34 هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا