مکمل بنزین
گوناگونخبر

وقتی تیونینگ، قدرت مرسدس G63 را به عدد خارق العاده 940 اسب بخار می‌رساند!

برای سال‌های متمادی، مرسدس بنز G کلاس را به‌عنوان یک خودروی مختص آفرود و جاده‌های خاکی و سخت می‌شناختند؛ اما از زمانی که برند AMG و یک شرکت تیونینگ (Tuning)، شالوده هنرمندی و تجربه خود را بر روی این شاسی‌بلند آفرود نام‌آشنا پیاده کردند، این خودروی آلمانی نه‌تنها یک مدل مختص آفرود بلکه یک نمونه عالی و در اصطلاح پرفورمنس بود که نسبت به رقبایش، دست برتر را دارد.

اما چگونه شرکت AMG توانسته است تا به خودرویی که وزن آن بیش از 2.5 تُن است، چنین سرعت و شتابی را ببخشد؟ بله جواب این سؤال در همکاری با شرکت پوزیدون (Posaidon) نهفته است که توانسته‌اند قدرت و شتابی به خودروی G63 مرسدس ببخشند که می‌تواند از حالت سکون، در زمان تنها 3.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودروی جذاب آلمانی با قلب تپنده 8 سیلندر (V8) و استفاده از توربودوقلو در نسخه استاندارد خود نیز می‌تواند 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده منتقل کند که این اعداد نیز، بسیار جالب‌توجه و جذاب هستند؛ اما پوزیدن، این شرکت تیونینگ نام‌آشنا و کاربلد، به این اعداد راضی نشده و توانسته است از موتور 4 لیتری این خودرو، درنهایت،940 اسب بخار قدرت و 1,278 نیوتون متر گشتاور را استخراج کند.

البته این را باید دانست که استخراج چنین قدرت فوق‌العاده‌ای از یک موتور 8 سیلندر استاندارد کارخانه‌ای، کار چندان ساده‌ای هم نبوده است؛ اما شرکت تیونر، با کمک توربوشارژرها و همچنین تعویض سیستم خروجی دود موتور، توانسته است قدرت آن را تا این حد افزایش دهد. پوزیدون، زمان زیادی را برای بهینه کردن سرسیلندرها، ورودی هوا و سوخت و سیستم خنک‌کننده موتور گذاشته است تا بتواند با مجموع این حرکت‌ها، قدرت و گشتاور خودرو را بالاتر ببرد.

همچنین این شرکت تیونر، یک مخزن اضافه نیز بر روی این خودرو باهدف حمل آب و متانول برای تزریق قدرت بیشتر، نصب‌کرده است تا بتواند به این اعداد خارق‌العاده قدرت و گشتاور برسد. شرکت پوزیدون، برای هماهنگی بیشتر خودرو با این تغییرات صورت گرفته، نرم‌افزارهای موجود در کامپیوتر یا همان ECU خودرو را نیز بهینه‌سازی کرده است. همچنین این شرکت، سرعت نهایی خودرو را به‌صورت الکترونیکی، بر روی عدد 280 کیلومتر بر ساعت، محدود کرده است. این سرعت نهایی، برای خودرویی با این سبک طراحی که آئرودینامیک ضعیفی دارد، بسیار عالی و خارق‌العاده به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا