مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاتحلیلیخبر

رنو داستر جدید با فیس لیفتی جزئی و موتور توربوشارژ معرفی شد

شاید با دیدن تصاویر این نسخه از رنو داستر بگویید که این همان داستر قدیمی است. اما در اصل، این نسل داستر شاهد تغییرات بسیار اندک در ظاهر خودرو شده و این نسخه رنو داستر مخصوص بازار کشور هند است و با داسترهای سایر کشورهای اروپایی و یا حتی کشور چین متفاوت است.

اما در جدیدترین تغییرات داستر مخصوص بازار هند، موتور این خودرو تغییر کرده است. قبل از این این خودرو دارای موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بود که با اتصال به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید135 اسب بخار، قدرت و 195 نیوتن متر، گشتاور را داشت. ولی اکنون این داستر در نسخه جدید دارای موتور 1.3 لیتری توربوشارژ جدید رنو است که این موتور با اتصال به انواع گیربکس 6 سرعته دستی و یا گیربکس 7 سرعته CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و حداکثر 254 نیوتون متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت که اصطلاحا GDI نام دارد، بهره برده است.

شرکت رنو در جدیدترین آمار، ادعا کرده است که داستر جدید بازار هند با پیشرانه توربوشارژ، تنها مصرف سوختی بالغ بر 6 لیتر در 100 کیلومتر را دارد. قیمت داستر نیز در نسخه جدید، بین 11.5 هزار دلار در نسخه پایه و 18 هزار دلار در نسخه فول امکانات قابل خرید است.

از تغییرات رنو داستر هند در نسخه جدید نسبت به قبل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر دیفیوزرهای جلو و عقب
  • تغییر طراحیی جلوپنجره
  • تغییر رینگ
  • تغییر طراحی جزئی کابین و داشبورد
  • و…

بهتر است بدانید که  پیشرانه نصب شده بر داستر جدید که با کد H5HT شناخته شده است، برای بار نخست در سال 2018 از سوی شرکت نیسان طراحی شد و گسترش داده شده و باتوجه به همکاری رنو، نیسان و شرکت مرسدس (دایملر)، این موتور بر روی محصولاتی همچون بنز A کلاس، رنو مگان و نیسان قشقایی قرار گرفته است. اکنون نیز این موتور و گیربکس فقط در دو محصول اقتصادی و اکونومیک رنو داستر و نیسان کیکس در بازار هند، در حال استفاده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا