مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیش‌بینی روزهای سخت برای هیوندای و کیا در سال 2018

کمپانی‌های هیوندای و کیا اعلام کرده‌اند که آمار فروش محصولاتشان در سال 2018 فقط 4 درصد رشد خواهد داشت و دلیل آن کاهش تقاضا برای خرید SUV های کره‌ای در ایالات‌متحده آمریکا و تنش‌های سیاسی بین کره‌جنوبی و چین است.

هیوندای و کیا می‌گویند که میزان فروش آنها در بازارهای آمریکا و چین کاهش یافته و آنها توانستند 7.55 میلیون خودروی مختلف را به فروش برسانند.

هیوندای می‌گوید که به علت وجود سیاست حمایت از تولیدات داخلی و افت اقتصادی در کشورهای ایالات‌متحده آمریکا و چین؛ توان اقتصادی آنها کاهش یافته است. میزان فروش خودروهای هیوندای در سال 2016 حدود 7 درصد کاهش یافت و به 8.25 میلیون خودروی مختلف رسید. این آمار برای سومین سال متوالی تکرار شد؛ زیرا خریداران چینی و آمریکایی علاقه‌ای به خرید شاسی‌بلندهای هیوندای ندارند.

از طرف دیگر تنش‌های سیاسی ما بین چین و کره‌جنوبی به دلیل استفاده از سامانه دفاع موشکی آمریکا در سئول؛ فروش خودروهای کره‌ای در چین را متوقف کرده است. ولی اکنون خبرهایی مبنی بر عادی‌سازی روابطه دو کشور به گوش می‌رسیده و امیدهای هیوندای بیشتر شده است.

کیم جین وو به عنوان تحلیگر بازار سرمایه‌گذاری و بورس کره‌جنوبی می‌گوید که هدف‌گذاری هیوندای و کیا در سال 2018 به حقیقت نزدیک نیست. به گفته او اهداف دو کمپانی بزرگ کره‌ای بسیار محافظه کارانه بوده و این هدف‌گذاری‌ها نشان دهنده وجود مشکلات جدی، میان کره و چین است. هم اکنون ارزش سهام هیوندای 4.2 درصد افت داشته و ارزش سهام کیاموتورز نیز 2.1 درصد کاهش یافته است. این برای نخستین‌بار در طول سه سال گذشته است که ارزش سهام کمپانی‌های مذکور به این شکل کاهش می‌یابد. در مقابل ارزش کمپانی‌های ژاپنی رشد بیشتری داشته و رقبای ژاپنی از ضعف کیا و هیوندای استفاده می‌کنند.

با این وجود هیوندای در سال جاری مدل‌های جدیدی برای عرضه در بازار آمریکا و چین معرفی می‌کند؛ ولی به عقیده تحلیگران عرضه دیر هنگام مدل‌های جدید خودروهایی مانند سانتافه، به سود هیوندای نیست و این کمپانی فروش خوبی در بازارهای بزرگ ندارد.

در همین رابطه آقای Chung Mong-koo به عنوان عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی هیوندای می‌گوید که آنها در بازارهای آسیای‌جنوبی و شرقی فعالیت بیشتری خواهند داشت؛ زیرا انتظار می‌رود که میزان حمایت و رشد هیوندای در این منظقه بیشتر باشد.

کره‌جنوبی و آمریکا مذاکراتی برای ایجاد توافق‌نامه‌های تجاری انجام خواهند داد؛ ولی دونالد ترامپ با تهدید کره‌جنوبی، اعلام کرده است که از انعقاد قرارداد با آنها صرف نظر خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا