مکمل بنزین
مشاوره خریدگوناگونبرگزیده‌هابررسی

نگاهی کوتاه به هیوندا النترا 2015 + قیمت خودرو در بازار

هیوندای النترا یک سدان متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1990 معرفی شد و تاکنون 8 نسل از آن وارد بازار بازرهای جهانی شده است. هیوندای النترا یک زمانی در ایران بانام هیوندای آوانته که نسل سوم این خودرو بود، در خط تولید خودروسازان راین تولید می‌شد. النترا از اواخر سال 2013 توسط آسان موتور وارد بازار ایران شد و از همان ابتدا، علیرغم مشخصات فنی ضعیف نسبت به رقبا توانست فروش خوبی را تجربه کند و علت آن ظاهر بسیار جذاب و پر از اغراق آن بود.

این خودرو بسیار شبیه به برادر بزرگ‌تر خود یعنی هیوندای سوناتا yf طراحی‌شده و النترا را سوناتا کوچک‌شده می‌توان نامید. پس‌ازاین نسل النترا، 2 نسل دیگر از این خودرو وارد بازار شده است اما به علت محدودیت واردات و تحریم‌های خودرویی نمی‌توانیم آنها را در ایران داشته باشیم و آخرین‌مدل هیوندا النترا در ایران مربوط به سال 2018 است.

طراحی ظاهری

همانطور که گفته شد النترا نمونه کوچک‌شده هیوندای سوناتا است و از خطوط اغراق‌آمیز آن در طراحی خود استفاده کرده است. طراحی نمای بیرونی النترا حالت سیال گونه دارد و از خطوط نرم اما پر از اغراق استفاده‌شده است. ستون و زاویه عقب خودرو به‌صورت خیلی نرم زاویه منفی به خود گرفته‌اند و باعث شده این خودرو حس یک خودرو اسپرت را به مخاطب خودالقا کند و ژست آن را بگیرد. اما دیگر نکته مهم در طراحی طول کم کاپوت نیز است که باعث شده تا نمای جانبی این خودرو بسیار ویژه باشد و با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نشود.

در نمای جانبی خودرو چراغ‌های جلو و عقب النترا راداریم که هر دو به‌صورت کشیده طراحی‌شده‌اند که آن‌قدر این کشیدگی زیاد است که گرافیک چراغ جلو به‌صورت کامل قابل‌رؤیت است. گرافیک چراغ‌های جلو خوب است و چراغ‌های جلو به یک نوار LED مجهزند که نقش چراغ روشنایی در روز را بازی می‌کند.

نمای عقب النترا نیز همانند نمای جلو و کنار جذاب است. خطوط برجسته روی درب صندوق‌عقب باعث حجمیم تر شدن این بخش شده است. گرافیک و طراحی چراغ‌های عقب بسیار زیبا است و همان‌طور که گفته‌شده است این چراغ‌ها به‌صورت کشیده طراحی‌شده است و این چراغ‌ها در ترکیب با سایر خط‌های خودرو قرار دارند و ساز مخالف نمی‌زنند که بسیار عالی است. در کل هیوندای النترا نه تنها نمره قبولی را در بخش طراحی خارجی دریافت می‌کند بلکه می‌توان گفت نسبت به رقبایی همانند مزدا 3 و لنسر دارای طراحی بهتر نیز است.

 

طراحی داخلی

در مورد طراحی داخلی النترا باید بگوییم که با طراحی نسبتاً خوبی روبه‌رو هستیم اما متأسفانه کیفیت اغلب متریال استفاده‌شده در کابین این خودرو اصلاً خوب نیست و چندان چنگی به دل نمی‌زد و کیفیت پلاستیک‌های به‌کاررفته در کابین در حد رقبای این خودرو نیست. طراحی کنسول خودرو خوب است اما انگار یک چیزی کم دارد و خیلی ساده است و آن حسی که از بیرون خودرو می‌گرفتیم از نمای داخل خودرو نمی‌گیریم؛ در ضمن داشبورد ارگونومی خوبی ندارد و تا حدودی کار کردن با ادوات این ماشین در زمان رانندگی کمی سخت است.

ازنظر فضای داخلی می‌توان گفت النترا فضای پا خوبی را در اختیار سرنشین‌های خود قرار می‌دهد اما به علت طراحی بیرون خودرو افراد بلندقد مشکل کمبود فضا برای سرخود رادارند که در استفاده درازمدت آزاد دهنده است. اما یکی از مزایای کابین هیوندای النترا عایق‌بندی خوب و مناسب است که صدای زیادی را به داخل اتاق راه نمی‌دهد و آرامش و رفاه کامل را برای سرنشینان ماشین تأمین می‌کند.

اما از آپشن های این خودرو میتوان به :

  • سنسور فشار باد تایر
  • سنسور باران
  • فرمان برقی
  • گرمکن فرمان
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه‌ مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • کول باکس
  • صندلی برقی راننده
  • گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
  • 6 ایربگ در 10 نقطه
  • خروجی برق 12 ولت
  • آینه‌ وسط الکتروکرومیک
  • سانروف برقی

 

مشخصات فنی

هیوندای النترا در بازار ایران تنها با موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر عرضه‌شده است که مشخصات چندان قابل‌توجه و دل‌چسبی ندارد. البته باید گفت که این خودرو با پیشرانه 2 لیتری هم در بازارهای خارج ایران موجود است که ما از داشتن آن بی‌نصیب هستیم. اما این پیشرانه تنفس طبیعی می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این مشخصات از النترا خودرویی سریع و اسپرت نمی‌سازند و این خودرو در زمان 12 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما باید گفت برای استفاده روزمره کافی است مخصوصاً اگر علاقه زیادی به گاز دادن نداشته باشد. ازنظر مصرف سوخت نیز این خودرو در وضعیت مناسبی قرار داشته و در سیکل ترکیبی تنها 7.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نتیجه گیری

النترا خودرویی با ظاهر اسپرت، طراحی داخلی نسبتاً خوب و مشخصات فنی معمولی است اما این خودرو به خاطر ظاهر بیرونی اسپرت و زیبا علاقه‌مندان بسیاری دارد و شاید علت خریدوفروش بالای این خودرو، همین علت باشد.

اما این روزها بازار خودرو در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید که علت آن، قانون منع واردات و عدم عرضه خودروهای جدید به بازار تشنه ایران است؛ با این تفاسیر شما می‌توانید با بودجه بین 600 الی 650 میلیون تومان هیوندای النترا 2015 با کارکرد حدود 30 الی 40 هزار کیلومتر را خریداری کنید که عدد بسیار زیاد اما منطقی در این روزهای بازار ماست.

در زیر تعدادی از آگهی این خودرو در سایت‌های خرید خودرو را مشاهده می‌کنید.

نکته: تمامی قیمت‌ها از سایت دیوار و باما استخراج‌شده‌اند و سایت چرخان هیچ‌گونه مسئولیتی، در برابر خریدار و فروشندگان خودرو ندارد.

مدل خودرو

سال تولید

وضعیت بدنه

میزان کارکرد خودرو

قیمت

هیوندای النترا 1.8 2014 بدون رنگ 46 هزار کیلومتر کارکرد 540 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2014 بدون رنگ 120 هزار کیلومتر کارکرد 530 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2014 یک لکه رنگ 90 هزار کیلومتر کارکرد 498 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2015 دو لکه رنگ 57 هزار کیلومتر کارکرد 565 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2015 بدون رنگ 10 هزار کیلومتر کارکرد 680 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2015 بدون رنگ 35 هزار کیلومتر کارکرد 610 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2015 بدون رنگ 70 هزار کیلومتر کارکرد 600 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2015 بدون رنگ 40 هزار کیلومتر کارکرد 615میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2016 بدون رنگ 20 هزار کیلومتر کارکرد 755 میلیون تومان
هیوندای النترا 1.8 2016 بدون رنگ 46 هزار کیلومتر کارکرد 730 میلیون تومان

 

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا