مکمل بنزین
گوناگونخبر

با طراحی عجیب و جالب توجه موتورسیکلت بی ام و آشنا شوید!

دنیای جذاب موتورسیکلت‌ها، درست مانند خودروهایی که هرروزه توسط شرکت‌های مختلف خودروسازی در جهان به تولید می‌رسند، داستان و جذابیت‌های خاص خودشان رادارند. از طراحی‌های عجیب و جالب‌توجه در تاریخ این صنعت گرفته تا انجین هایی پرقدرت از طرف برندهای پیشتاز که هر یک می‌توانند سرعت‌هایی بسیار بالا را برای راننده جسور خود، به ارمغان بیاورند.

اما دراین‌بین، شاید شما یکی از علاقه‌مندان به موتورها و خودروهای کلاسیک باشید که با یک یا چندین ویژگی خاص، توانسته‌اند تا سالیان سال، خود را در این صنعت پایدار نگه‌داشته و نام خودروی کلاسیک را برای خود، حفظ کنند. این موتورسیکلت بی ام و R100 RS مدل 1980 نیز در همین دسته، طبقه بندی می‌شود.

موتورسیکلتی که بانام مستعار «روح خوب» شناخته‌شده و در سری موتورسیکلت‌های فانتوم این شرکت، طبقه بندی می‌شود. در درون این موتورسیکلت، می‌توانیم انجین 2 سیلندر بی ام و را مشاهده کنیم که با قسمت‌های آلومینیومی این وسیله نقلیه دوچرخ، توانسته‌اند ترکیب مناسبی را پدید بیاورند. همچنین نکته جالب‌توجه این است که دستگیره تعویض دنده، ترمز پا و دیگر قسمت‌های مکانیکی به این شکل، همگی دست‌ساز هستند.

در مورد قوای فنی نیز می‌توانیم شاهد یک انجین 971 سی‌سی باشیم که می‌تواند قدرت بی‌نظیر 72 اسب بخار را به چرخ عقب موتور، منتقل کند. وزن این موتورسیکلت خاص بی ام و نیز 179 کیلوگرم بوده و طول آن نیز 272 سانتی‌متر است. این موتورسیکلت کلاسیک، در موزه «هاس موتو» دالاس آمریکا به نمایش درآمده است و مالک و سازنده آن معتقد است که روزی بتواند در جشنواره «گودوود» که یک جشنواره سرعت برای وسایل نقلیه محسوب می‌شود، آن را براند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا