مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

جک X7 برای گذراندن تست، توسط کرمان موتور وارد کشور شد + تصاویر و نام جدید

سال 97 بود که چندین دستگاه جک S7 برای پشت سر گذاشتن برخی تست تطبیقی و بازارسنجی، وارد کشور شدند. البته تا چندی پیش هم این خودرو در داخل کشور و در حال تست دیده شده بود. اما چندی پیش شایعه حضور در ایران و با نمونه جدیدتر که در برخی بازارها با نام جک X7 و در برخی دیگر با نام S7 PRO شناخته شده است، قوت گرفت.

همچنین تعدادی تصاویر بدستمان رسیده بود که بدلیل برخی شرایط توانایی انتشار آن را نداشتیم. اما اکنون تصاویری را توسط برخی مخاطبین دریافت کردیم، از حضور جک X7 با پلاک گذر موقت در ایران. البته تصاویر دیگری نیز در اختیار داریم که نشاندهنده حضور این خودرو در پارکینگ شرکت کرمان موتور است.

البته شاید با دیدن این تصاویر و یا تصاویر دیگر، برایتان جای سوال باشد که چرا لوگو برند جک از این خودرو حذف شده است؟ پس در جواب بهتر است بگوییم که شرکت کرمان موتور هم مانند برخی خودروسازان خصوصی دیگر، قرار است تا محصولات جدید برند جک (JAC) را با برند و لوگو اختصاصی خود که KMC نام دارد، عرضه کند. برند KMC مخفف (KERMAN MOTOR COMPANY) بوده که در ترجمه فارسی همان کمپانی کرمان موتور است. همچنین باتوجه به اخبار واصله، نام این خودرو در صورت ورود با برند KMC، کی7 (K7) نام خواهد گرفت.

معرفی

 

1- سبک طراحی

شرکت جک چین، چندی است که با تولید محصولات سری X (شاسی بلند) و A (سدان) وارد فاز جدیدی در طراحی و تولید شده است. همانطور که مشاهده کردید، بطور عام دیگر محصولات جدید شرکت جک، اصطلاحا کپی برداری و یا الهام گرفته، نشده است. پس به همین خاطر با یک خودرو زیبا و جدید روبرو هستیم که درصورت تولید در ایران، میتوان انتظار کیفیت بالایی از این خودرو را داشت.

2– پیشرانه

جک X7 دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ است که از نوع پاشش مستقیم سوخت بوده و با اتصال به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار، قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر، گشتاور را دارد. جک X7 نیز مانند اکثر هموطنان خود، از سامانه چهارچرخ متحرک استفاده نکرده است.

 

3- امکانات رفاهی ایمنی

جک X7 در کشور سازنده خود، یعنی کشور چین، دارای امکانات بسیاری است. اما این برند هم در صورت صادر کردن این خودرو به ایران، مانند نمونه وارد شده برای تست، امکاناتی در حد متوسط دارد. برای مثال دیگر رادار هشداردهنده مناطق کور خودرو، در این نسخه دیده نشده است. یا حتی رادار کروزکنترل هوشمند نیز برای بازار ایران حذف شده است.

اما بطور کل، امکانات احتمالی جک X7 تولیدی در کشور ایران به شرح ذیل است:

  • دوربین ۳۶۰ درجه به همراه سنسور هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو
  • سانروف و سقف پانارومیک
  • تهویه اتوماتیک و احتمالا دوکاناله
  • گرمکن صندلی ردیف اول
  • سامانه استارت دکمه و ورود بدون کلید به کابین
  • فرمان کمکی برقی
  • سنسور نور و سنسور باران
  • ترمز دستی برقی
  • 6 ایربگ ایمنی
  • جک برقی صندوق عقب
  • و…

با مشاهده این امکانات میتوان متوجه شد که امکانات این خودرو، چیزی میان چری تیگو7 و چری تیگو8 است. پس باید نتیجه گرفت که قیمت جک X7 نیز، میان این دو بوده و قیمت این خودرو قطعا از چری تیگو7 بالا خواهد بود. حال باید دید که شرکت کرمان موتور و با برند اختصاصی KMC، جک X7 را با چه سطح آپشنی وارد بازار ایران خواهد کرد.

تصاویر نسخه موجود از خودرو جک یا بهتر است بگوییم KMC K7 در پارکینگ شرکت کرمان موتور در زیر قابل مشاهده است.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. موندم چرا کمپانی های چینی که مقام اول صادرات در جهان را کسب کردن و حتی کمپانی های اروپایی و امریکایی را هم به زیر سلطه کشیده
    و عنقریب جهان را زیر چتر خودش میگیرد ! !
    چرا شرکتهای سایپا و ایران و پارس خورو
    از برکت تکنولوژی این همسایه آسیایی بی بهره هستند
    و شرکتهای نظیر کرمان خودرو در حال سبقت از بزرگان خودروساز وطنی و بی کیفیت هستند و ایرانخودرو و سایپا همجنان در حال دادن شعار هستند

  2. اگر قیمت نهایی این خودرو 120میلیون باشه شاید خوب باشه وگرنه بیشتر از این قیمت باشه یه جورایی مردم کشورمان را احمق فرض کردن و خرید بیشتر از این مبلغ هم هر کسی بخره اون دیگه نه عقل ونه فهم ونه انسانها

  3. واقعا درست میگی
    باید ما سمند بخریم ۲۴۰ تومن یا ۲۰۷ سقف شیشه ای دنده ۳۴۰ تومن

  4. 120 هم گرونه دیگه از پراید که بهتر نیست نهایت نصف پراید ارزش داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا