مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تصاویر رسمی جنسیس G70 2022 منتشر شد

پس از معرفی Genesis G80 2021 در ماه مارس، حال نوبت به معرفی خواهر کوچک‌تر آن یعنی Genesis G70 2022 رسیده است. این خودرو جدید که به‌طور رسمی توسط جنسیس به‌صورت آنلاین معرفی شد در واقع نسخه به‌روز شده Face Lift این خودرو است و شاهد تغییرات عمده در پلت فرم و… خودرو نیستیم.

باید گفت که این خودرو دقیقاً طراحی مشابه با سدان پرچم‌دار جنسیس یعنی G80 دارد؛ این شباهت‌ها در طراحی پروفیل سپر جلو و بسیاری از قسمت‌های دیگر بین این دو محصول لوکس کره‌ای دیده می‌شود.

اما قبل از بررسی و شناخت این خودرو بهتر است بدانیم رقبای این خودرو Genesis G70 2022، خودروهایی مانند: BMW سری 3، آئودی A4، مرسدس C کلاس، لکسوس ES، کادیلاک CT4 است.

> طراحی ظاهری:

عملکرد جنسیس دقیقاً مشابه لکسوس برای تویوتا است. یعنی استفاده از پلتفرم مشترک در خودروهای هر دو کمپانی اما متفاوت در تجهیزات رفاهی، خطوط و الگوهای طراحی و حتی کیفیت ساخت.

در همین ابتدا باید بگوییم که با خودروی بسیار لوکس و شکیلی روبه‌رو هستیم و حس شکوه و لاکچری بودن را به مخاطب خود القا می‌کند. در نمای جلوی این خودرو در ابتدا چراغ‌های دو طبقه جدید (جنسیس آنها را Quad Lamps نامیده) خودنمایی می‌کند که پیش‌تر در خودرو جنسیس G80 دیده بودیم. اما دیگر نکته که توجه مارا به خود جلب کرد، جلوپنجره بسیار بزرگ با طرح پنج‌ضلعی و پوشش مشبک که در ترکیب با حفره‌های روی دیفیوزر سپر جلو، نمایی مدرن و آینده‌نگرانه و پرقدرت و شکوه به این خودرو داده است.

اوضاع در نمای جانبی هم خوب است؛ در این قسمت خودرو بیشتر شبیه به سدان های اسپرت آلمانی به نظر می‌رسد و آن حس شکوه و خاص بودن نمای جلو خودرو را ندارد اما این بدان معنا نیست که با طراحی بد و نامتوازن روبه‌رو هستیم. در این قسمت نکاتی که جلب‌توجه می‌کنند؛ اولی، یک دریچه برای عبور هوا روی گلگیر جلو خودرو طراحی‌شده است که به اسپرت شدن این خودرو و همچنین برکاهش مصرف سوخت و بهبود آیرودینامیک بدنه تأثیرگذار گذاشته است.

در نمای عقب این خودرو چراغ‌های LED دو تیکه مشابه نمونه نصب شده در نمای جلو این خودرو است که گرافیک بسیار زیبا و گیرایی دارد. اما دیگر نکته راجب نمای عقب این خودرو، طول درب صندوق‌عقب است که بسیار کوتاه طراحی‌شده است، که در ترکیب با سایر خطوط بدنه بسیار جذاب و گیرا است و انگار نقش اسپویلری کوچک را ایفا می‌کند. در انتها خروجی اگزوز دوگانه بیضی‌شکل و همچنین دیفیوزر جدید همرنگ بدنه در قسمت عقب G70 خودنمایی می‌کند که نمی‌توان این مورد را در بهبود جلوه بصری نمای عقب این خودرو نادیده گرفت. در کل هیچ ایرادی به طراحی این خودرو نمی‌توان گرفت و آن‌قدر این طراحی پخته و خوب است که ایراد گرفتن از طراحی این خودرو کار آسانی نیست.

> طراحی داخلی

تنها تصویر منتشرشده از فضای کابین این خودرو نشان می‌دهد، جنسیس G70 مدل 2022، تفاوت چندانی با نسخه‌ی فعلی خود ندارد و فقط یک سری بهبودها در چیدمان دکمه‌ها و متریال کابین مشاهده می‌شود مثل تغییر طراحی دسته‌دنده و نصب نمایشگر لمسی مدرن با حاشیه کمتر.

در کل جنسیس سبک طراحی راننده محوری که الگوی طراحی کابین تمام خودروهای جنسیس است را برای اجزای داخل کابین G70 هم رعایت کرده است و باید گفت که با طراحی خوب و باشکوهی و تا حدودی مینیمال روبه‌رو هستیم.

اما جنسیس جدیدترین تکنولوژی‌های خود را در کابین G70 نصب‌کرده است. یکی از این تکنولوژی‌های استفاده‌شده در کابین این خودرو نمایشگر 10.25 اینچی جدید لمسی است که از رابط کاربری جنسیس UI بهره می‌برد که قابلیت به‌روزرسانی بدون سیم، Valet مد و اپل کار پلی را دارد. این خودرو احتمالاً با پنل پشت فرمان تمام دیجیتال برای مدل استاندارد یا سفارشی عرضه خواهد شد که در مدل اولیه از G70 وجود نداشت.

> مشخصات فنی

 تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی جنسیس G70 مدل 2022 منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی دولیتر توربوشارژ باقدرت 255 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر باشد که تمام این قدرت به‌وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو منتقل شود. که موتور و گیربکس می‌تواند شتاب 7 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورد.

اما راجب قیمت این خودرو باید گفت که مدل 2020 باقیمت تقریباً وسوسه‌انگیز 36 هزار دلار فروخته می‌شود که پیش‌بینی می‌شود مدل 2022 قیمتی حدود 40-42 هزار دلار داشته باشد که باید صبر کرد تا زمان رونمایی رسمی G70 در ماه آینده و همچنین عرضه آن به بازارهای کره جنوبی و آمریکا تا ببینیم این پسربچه جذاب کره‌ای با چه مشخصات فنی و قیمتی روانه بازار خواهد شد.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا