مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

تا 400 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟

در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه 400 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی سخت است و  هم چنان گزینه‌های صفر باکیفیت در این رنج قیمتی جز خودروهای چینی و داخلی را نمی‌توان خرید.

این روزها بازار خودرو ما در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار و حتی کارخانه‌های خودروسازی وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید و علت آن‌هم عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و قانون منع واردات، تحریم خودرویی و نبود هیچ نظارت سازمان و ارگان دارای صلاحیت بر قیمت تمام‌شده خودروسازها است.

همه این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا امروز ما با بودجه 400 میلیونی، انتخاب صفر خوب جز چند مورد را نداشته باشیم.

در سال‌های نه‌چندان دور (دو سه سال پیش) با 400 میلیون تومان می‌توانستیم بی ام و x4، یا فولکس واگن تیگوان، ولوو xc90 و … سوار بشویم اما امروز به لطف مسئولین و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این رنج قیمتی، انتخابی جز خودروهای ایرانی و چینی نسبتاً باکیفیت را نداریم.

برویم تا در ادامه به گزینه‌های انتخابی با بودجه 400 میلیون تومانی بپردازیم اما قبل از آن اگر تصمیم به انتخاب خودرو در رنج قیمتی 100 میلیونی را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله «با 100 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم؟» را بخوانید و اگر تصمیم به انتخاب خودرو در رنج قیمتی 250 میلیونی را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله «تا 250 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟» را بخوانید.

1- چری تیگو 5

چری تیگو 5 یک کراس اوور چینی است که از سال 1395 توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود.

تیگو 5 طراحی خارجی مطلوبی دارد ولی ازنظر توانایی‌های فنی، حرفی برای گفتن ندارد چراکه موتور به‌کاررفته در این خودرو 2.0 لیتر حجم دارد و می‌تواند 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اما نکته مهم در مورد موتور این خودرو باید گفت که خروجی موتور 2 لیتر باید بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام باشد برای مثال خودرو سراتو با پیشرانه 2 لیتری می‌تواند بین 156 الی 158 اسب بخار قدرت تولید کند که نشان از پایین بودن فناوری موتور تیگو 5 دارد.

در مورد کیفیت قطعات داخل کابین هم باید بگوییم در این بازه قیمتی کابین باکیفیت و آپشنالی دارد و احساس چینی بودن را به شما نمی‌دهد. قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات این خودرو نیست اما مقداری گران هستند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در  مدل 1396 با کارکردهای بسیار پایین خریداری کنید.

2- جک S5 اتوماتیک

جک S5 یک خودرو شاسی‌بلند چینی است که  از سال 1393 است توسط کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود. جک اس 5 به دلیل طراحی جذاب با کپی هوشمندانه ازخودرو هیوندای توسان و قدرت بالای موتور، توانست فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند. جک S5 با یک پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو به بازار ایران معرفی شد که مشتری می‌تواند این خودرو را با دو جعبه‌دنده دستی 6 سرعته و اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه انتخاب کند.

موتور به‌کاررفته در جک S5 حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد که مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر است که این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل 174 اسب بخار و گشتاوری برابر با 265 نیوتن متر تولید کند. این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. به‌این‌ترتیب جک S5 شتاب نسبتاً خوبی را دارد مخصوصاً در نسخه دنده‌ای.

در مورد کیفیت قطعات داخل کابین هم باید بگوییم در این بازه قیمتی کابین نه چندان باکیفیت ولی آپشنالی دارد و باید گفت که تا حدودی احساس چینی بودن را به شما می‌دهد. قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات این خودرو نیست. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 1394 با گیربکس دستی با کارکردهای پایین و یا مدل 1395 اتوماتیک با کارکردهای کمی زیاد خریداری کنید.

در انتها باید گفت که نباید از مشکلاتی که ممکن است برای موتورهای توربو به وجود بیاید غافل شویم و بهتر است این خودرو را از کسی که از آن اطمینان دارید از بنزین سوپر استفاده می‌کرده است خریداری کنید. این خودرو رقبایی چون هایما S7 توربو و بی وای دی S6 را در مقابل دارد.

 

3- کیا سراتو TD

کیا سراتو یا همان کیا فورته یک خودرو کامپکت است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی و عرضه شد اما کیا سراتو در سال 2009 وارد دومین نسل خود شد و از سال 2010 توسط اطلس خودرو در بازار کشورمان عرضه شد. عرضه این مدل از سراتو به صورت وارداتی تا سال 2013 ادامه پیدا کرد و سایپا از سال 1394، تصمیم به مونتاژ آن در کشور گرفت که پس از تحریم های خودرویی سرانجام در سال 1398 مونتاژ آن در ایران پایان یافت. اما اینجا قرار است در مورد مدل واراتی صحبت می‌کنیم.

کیا سراتو در نسخه‌های سدان، کوپه و هاچبک در بازارهای جهانی به تولید می‌رسد که در نسل قبلی در دو مدل سدان و کوپه این خودرو به ایران راه پیدا کرد. کیا سراتو در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شد که در ایران با دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری به بازارراه پیدا کرد. در نسخه 1.6 لیتری موتور 4 سیلندری به کار رفته که توانایی تولید 124 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در نسخه قدرتمندتر، یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر به کار رفته که 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مورد گیربکس این خودرو باید بگویم که در نسخه های 2010 و تا حدودی 2011  این خودرو گیربکس 4 سرعته داشت اما از سال 2011 به بعد در هر دو مدل از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو انتقال استفاده شد.

قطعات این خودرو در بازار هم به وفور یافت میشود و مشکلی بابت تامین قطعات این خودرو نیست و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

در کل در این بازه قیمتی شما میتوانید این خودرو را در مدل 2010 الی 2011 با کارکرد های نسبتا زیاد خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن و ارزان بودن قطعات این خودرو جای هیچ نگرانی نیست.

4 – نیسان ماکسیما

در همین ابتدای باید بگوییم که ماکسیما تنها خودرویی هست که شما می‌توانید در همه رنج‌های قیمتی بر اساس مدل و سلامت ماشین خریداری کنید. اما نیسان ماکسیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1980 معرفی شد و اکنون در نهمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما ماکسیمایی که ما ایرانی‌ها آن را می‌شناسیم، نسل چهارم آن است که نیسان در سال 1999 از آن رونمایی کرد و اتفاقاً پارس‌خودرو، هم‌زمان باعرضه جهانی تصمیم به ورود و مونتاژ آن در کشور گرفت.

اما موتور به‌کاررفته در زیر کاپوت این سدان ژاپنی، حجمی معادل 3.0 لیتر و 6 سیلندر دارد و قادر است 227 اسب بخار قدرت و 295 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ماکسیما به علت شتاب، سواری نرم و با توجه به عملکرد خوبی که ارائه می‌دهد عنوان یکی از بهترین خودروهای موجود در ایران در این رنج قیمتی را می‌توان به آن داد. اما قبل از خرید این خودرو، باید ببینید که حوصله روبه‌رو شدن با یک خودروی سن بالا رادارید یا نه؟ این خودرو استهلاک بسیار پایینی دارد اما با توجه به سن و قیمت قطعات این خودرو بهتر است قبل از خرید یک سبک و سنگین بکنید.

در انتها باید گفت که قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات این خودرو نیست اما مقداری گران هستند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 1385 الی 1388 با کارکردهای نسبتاً زیاد خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو جای هیچ نگرانی نیست.

 

5- آریزو 5 توربو

آریزو 5 یک خودرو سدان چینی است که توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه شد و مدتی بعد مدیران خودرو تصمیم به عرضه نسخه توربو از این خودرو گرفت. آریزو 5 توربو در ظاهر هیچ تفاوتی با مدل معمولی ندارد و مهم‌ترین تفاوت آنها به پیشرانه و قدرت آن بازمی‌گردد.

آریزو 5 در نسخه توربو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که قادر است قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن متر تولید کند که تمام قدرت این پیشرانه به‌وسیله یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. این خودرو شتاب خوبی را دارد اما باید گفت که سواری این خودرو مقداری حالت اسپرت و خشک دارد.

در مورد کیفیت قطعات داخل کابین هم باید بگوییم در این بازه قیمتی کابین نسبتاً خوب و آپشنالی دارد اما احساس چینی بودن را به شما می‌دهد. قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات این خودرو نیست اما مقداری گران هستند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید فعلاً این خودرو را در نسخه صفر کیلومتر و با مدل 1399 خریداری بکنید که بسیار ارزنده است.

6- بسترن B30

بسترن B30 نخستین بار در سال 2015 و در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. این خودرو از پلتفرم BQ32 استفاده می‌کند که ماشین‌های موفقی چون فولکس‌واگن به ورا و جتا بر روی این پلتفرم به تولید رسیده‌اند. اما بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای‌داده است که 1598 سی سی به‌طور دقیق حجم دارد که این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را داراست که تمام این قدرت به‌وسیله یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin به چرخ‌های جلو انتقال میابد.

در طراحی بسترن B30  باید گفت که با طراحی محافظه‌کار اما ساده و شکیل روبه‌رو هستیم. در مورد داخل کابین بسترن B30 اهم باید گفت که ازنظر طراحی وضعیت خوبی دارد و کیفیت ساخت و متریال مورداستفاده در کابین هم در سطح قابل قبولی قرار دارد و از همه مهم‌تر وضعیت ارگونومی و راحتی کابین بسترن B30 در سطح خوب و رو به بالایی قرار دارد و با سواری نرم روبه‌رو هستیم. قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات این خودرو تا حدودی نیست اما باید گفت که مقداری گران هستند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در نسخه صفر کیلومتر و با مدل 1398 خریداری کنید.

7- ام جی 360 توربوشارژ

ام جی 360 یک سدان کوچک است که شرکت خودروسازی آذربایجان تولید و مونتاژ آن را در ایران به عهده گرفته بود. 360 در دو نسخه معمولی و توربو در ایران مونتاژ شد.

اما موتور به‌کاررفته در ام جی 360 توربو، همان موتور 1.5 لیتری 4 سیلندری است که در نسخه معمولی به‌کاررفته ولی به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 130 اسب بخار و گشتاور آن به 210 نیوتن متر می‌رسد که وظیفه انتقال قدرت برعهده یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت Aisin است. د

ر مورد کیفیت سواری این خودرو باید بگوییم که سواری این خودرو تا حدودی نرم است و به دلیل موتور بسیار خوبی که دارد شتاب وحشتناک خوبی هم دارد به‌طوری‌که شتاب این خودرو در برخی از رسانه‌ها 8 الی 8.5 ثانیه اعلام‌شده است که در این رنج قیمتی سخت بشود خودرویی با این سطح از شتاب و قدرت خریداری کرد.

ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی میان دو مدل تنقس طبیعی و توربو دیده نمی‌شود و درمجموع باید بگوییم با یک خودرو نسبتاً و خوبی زیبا روبه‌رو هستیم. در مورد کیفیت قطعات داخل کابین هم باید بگوییم در این بازه قیمتی کابین نسبتاً خوب و آپشنالی دارد اما احساس چینی بودن را به شما می‌دهد.

قطعات این خودرو در بازار به‌ندرت یافت می‌شود و برای تأمین قطعات این خودرو با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوید مخصوصاً الان که شرکت خودروسازی آذربایجان دیگر این خودرو را مونتاژ نمی‌کند و باید گفت قطعات این خودرو به همین دلیل گران هم هستند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را با مدل 1396 با کارکرد خیلی پایین 20 الی 40 هزارتا خریداری کنید.

در انتها

در انتهای این گزارش باید بگوییم که در این بازه قیمتی خودروهایی مثل پژو 207 اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ، چانگان CS35 و برلیانس H320 را هم می‌توان در نسخه‌های صفر خریداری کرد؛ اما در این گزارش سعی داشتیم، شمارا با خودروهای ارزشمند با ارزش افزوده بالا را در این بازه قیمتی آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را نسبت به بودجه خود در این بازه قیمتی را داشته باشید.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. موافقم باهاتون اما همین الان که جواب میدم دیگه این خودروها خریدشون حتی در این بازه قیمت 400 میلیون هم ممکن نیست و باید با قیمت های بیشتری خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا