مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید لکسوس LBX معرفی شد، برادر لوکس تویوتا یاریس کراس

لکسوس از مدل جدیدی بنام LBX رونمایی کرده است. این کوچک‌ترین محصول تاریخ برند لوکس تویوتا محسوب می‌شود و اساساً نسخه لکسوس از تویوتا یاریس کراس است. لکسوس LBX به‌عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت، برای بازار اروپا توسعه پیدا کرده است. این خودرو 4,190 میلی‌متر طول، 1,825 میلی‌متر عرض و 1,545 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,580 میلی‌متر است. این یعنی LBX از لکسوس UX به‌عنوان کوچک‌ترین کراس اوور قبلی لکسوس، 305 میلی‌متر کوتاه‌تر است.

LBX از زبان طراحی آشنایی که در اکثر محصولات لکسوس دیده‌ای فاصله گرفته است. در جلوی خودرو، جلوپنجره دوکی‌شکل دستخوش تحول شده و حالا به یک ورودی هوای لانه‌زنبوری تبدیل شده که به‌طور یکپارچه با بدنه خودرو ادغام می‌شود. چراغ‌های جلوی LED تهاجمی هم که در لبه کاپوت جای گرفته‌اند، توسط یک‌تریم براق به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، ورودی‌های هوای برجسته‌ای در طرفین سپر هم حال و هوایی اسپرت به خودرو بخشیده است.

در قسمت جانبی LBX روکش‌های پلاستیکی روی رکاب و دهانه گلگیرها دیده می‌شود و ستون C مشکی‌رنگ هم طرح سقف شناور را ایجاد کرده است. ویژگی برجسته نمای عقبی این کراس اوور کوچک ژاپنی هم چراغ‌های LED با الهام از عینک آفتابی است. در اینجا همچنین می‌توان یک اسپویلر و تریم کرومی را در اطراف خروجی‌های هوای تزئینی طرفین سپر دید درحالی‌که خبری از سر اگزوز نیست.

LBX در داخل فضایی لوکس‌تر از یاریس کراس را ارائه می‌کند و از تکنولوژی‌های بیشتری بهره می‌برد. کنسول مرکزی شیب‌دار، نورپردازی داخلی، نمایشگر لمسی 9.8 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، هدآپ دیسپلی و تودوزی‌های لوکس مثل چرم از ویژگی‌های داخل این کراس اوور جدید ژاپنی هستند. سیستم‌های ایمنی LBX برای این کلاس بسیار سخاوتمندانه بوده و سیستم صوتی لوینسون با 13 بلندگو و یک ساب‌ووفر هم برای آن قابل سفارش است.

این کراس اوور کوچک روی پلت‌فرم GA-B ساخته شده و صرفاً با یک پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود. این یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر هیبریدی که در نسخه محرک جلو با دو موتور الکتریکی و در نسخه چهارچرخ محرک با سه موتور الکتریکی همراه خواهد بود. مجموع خروجی این سیستم 136 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند. LBX با این نیرو ظرف 9.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قرار است تولید لکسوس LBX اواخر سال 2023 آغاز شده و در اوایل سال 2024 به خریداران تحویل داده شود. این خودرو در درجه اول برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده و به‌صورت فرمان راست در بریتانیا هم عرضه خواهد شد درحالی‌که ممکن است بعداً راهی کشورهای دیگری مثل استرالیا هم بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا