Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر: زیبایی در سادگی‌ست!

اواخر هفته گذشته، به همت نمایندگی رسمی محصولات میتسوبیشی و DS در ایران، شرکت آرین موتور تابان؛ سفری سه روزه برای تست درایو چند محصول تازه وارد به کشورمان برای اصحاب رسانه تدارک دیده شد. در این سفر که باهمکاری تیم مستندسازی اسب بخار شکل گرفته بود، آرین موتور سه خودروی میتسوبیشی Outlander تیپ 3 نسخه 2016، خودروی New DS5 و کراس اوور DS6 را برای تست‌های جاده‌ای در نظر گرفته بود.

برای تست این خودروها به شهر گرگان و منطقه تفریحی، زیارتی خالد نبی رفتیم تا هم این محصولات را در جاده برای تست‌هایی چون هندلینگ و پایداری خودرو تست کرده و هم در محیط‌های آفرود نگاهی به اوتلندر و DS6 داشته باشیم.

سعی می‌شود که تجربه سواری کوتاه‌مدت با هر کدام از این سه خودروی جذاب و البته گران قیمت را در مطالبی جدا برای شما قرار دهیم.

first-all

اولین خودرویی که در جاده پشت فرمان آن نشسته و تستش را آغاز کردیم، میتسوبیشی اوتلندر بود. یکی از محصولات خوب کمپانی ژاپنی میتسوبیشی که یک شاسی بلند با سیستم 4WD است و به تازگی نسخه 2017 آن نیز در دو تیپ 3 و 5 وارد بازار کشورمان شده است.

بهمنی

طراحی بیرونی و داخلی

خب از هر زاویه به این خودرو نگاه کنیم، شاید به سختی بتوان از طراحی آن ایراد گرفت. با توجه به اینکه خودروهای میتسوبیشی همیشه جز ساده‌ترین محصولات تولیدی در دنیا محسوب می‌شوند، اما همین که به آن نزدیک می‌شوید، زیبایی بیرونی‌اش قطعا شما را به وجد خواهد آورد. نمای تهاجمی این خودرو در قسمت جلویی همراه با نوارهای کرومی و لوگوی قدیمی و جذاب میتسوبیشی حس خوبی را در نگاه اول به شما منتقل می‌کند. جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های Led و هالوژن‌های روی سپر همگی با یکدیگر هماهنگی خوب و جذابی را شکل داده‌اند.

outlander-front

قسمت پشتی خودرو نیز برای خود جذابیت خاصی دارد، در عین سادگی، ابهتی در طراحی عقب این محصول ژاپنی به چشم می‌خورد.

back-out

اما وارد این خودرو که می‌شویم، اولین چیزی که به چشم شما خواهد آمد، ظاهر ساده و بی‌آلایش درونی این محصول است. شاید به قول یکی از دوستان، ژاپنی‌ها چون بسیار سخت‌کوش هستند، نیازی به امکانات بیش از حد نداشته و باهمه چیز کنار می‌آیند! البته که محصولات میتسوبیشی همیشه جز کم آپشن‌ترین نمونه‌های تولیدی دنیا به شمار می‌رود، اما طراحی داخلی این خودرو در عین سادگی، جذابیت خود را نیز دارد.

وجود یک نمایشگر کوچک بر روی داشبورد به همراه کلیدهای تنظیم سیستم تهویه هوا به صورت نیمه اتوماتیک، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند. البته سیستم سرگرمی و مانیتور این خودرو آن‌چنان کیفیت بالایی نداشته و به نظر می‌رسد که میتسوبیشی می‌توانست از سیستم بسیار بهتری در این قسمت بهره بگیرد.

interior-out

بر روی فرمان کلیدهای کنترل سیستم صوتی خودرو و سیستم تنظیم کروز کنترل وجود داشته که هر دو بسیار عالی بوده و مانند اکثر خودروهای امروزی، عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش می‌گذارند.

صندلی و روکش آن‌ها تمام چرم است و البته پلاستیک به کار رفته بر روی داشبورد نیز می‌توانست بهتر از این باشد!

outlander-farman

تجربه رانندگی، هندلینگ، سیستم تعلیق و …

 اگر پشت خودروهایی که از گیربکس‌های CVT استفاده می‌کنند نشسته باشید، حتما گاهی اوقات با صداهای عجیب و غریب و حتی خطای گیربکس‌های به کار رفته روبرو شده‌اید. ابتدا باید بگوییم که میتسوبیشی اوتلندر 2016 با بهره‌گیری از یک موتور 2.4 لیتری با حداکثر قدرت 170 اسب بخار و حداکثر سرعت 190 کیلومتر عرضه‌ شده است.

این موتور با یک گیربکس CVT ارایه گردیده که قابلیت تعویض دستی دنده را با پدال شیفترهای بسیار جذاب در اختیار راننده قرار می‌دهد.

engine-out

پس از اولین بار نشستن پشت فرمان این خودرو قطعا حس خوبی خواهید داشت. تنظیم صندلی به صورت برقی و در چند جهت بسیار ساده و راحت بوده و گیربکس با یک موتور پر قدرت در اختیار شماست. خودرو با توجه به وزن و سگمنتش شتاب آن‌چنان بالایی ندارد، اما آن‌چنان هم ناامید کننده نیست؛ در واقع باید بدانید که از چه برند و موتوری، چه توقعی دارید.

گیربکس‌های CVT معمولا دارای مشکلات زیادی هستند، اما این بار میتسوبیشی کاری کرده است که نظر شما را کلا برگرداند! تعویض دنده‌ها بدون هیچ گونه صدایی انجام شده و شما با هر نیش گاز می‌توانید با بالاترین سرعت معکوس کشیده و از صدای اگزوز و موتور لذت ببرید. هیچ صدای اضافی از موتور داخل کابین نشده و از این جهت اصلا اذیت نخواهید شد.

اما اگر اهل رانندگی اسپرت و تعویض دنده به‌صورت دستی هستید، تنها با فشردن یکی از پدال شیفترهای به کار گرفته شده پشت فرمان، می‌توانید آن را فعال کرده و شماره دنده را در کیلومتر شمار ببینید. خب ازین به بعد شما هستید و دو پدال بسیار خوش دست که درست پشت فرمان و در بهترین مکان ممکن قرار گرفته‌اند.

2016-Mitsubishi-Lancer-GT-paddle-shifter

باید اعتراف کنم که کار با این پدال‌ها بسیار لذت بخش بوده و در کنار این موتور پرقدرت و گیربکس بی صدا و عالی، از لحاظ موتوری هیچ گاه به مشکل نخورده و اذیت نخواهید شد.

Mitsubishi-Outlander-Paddle-Shifter

به طور کلی در خصوص رانندگی، موتور و گیربکس به کار رفته بر روی این خودرو، باید بدانید که لذت خاص خود را داشته و شما را آزرده نمی‌کند.

اما در خصوص سیستم تعلیق و کوبش‌های انتقال یافته از آسفالت به داخل خودرو باید بگوییم که این مشکل هنوز هم وجود دارد. با این که به گفته میتسوبیشی نسخه 2016 در قیاس با نسخه قبلی بیش از 31 تغییر اساسی داشته و جهت کاهش تنش‌ها در ناهمواری و هندلینگ بهتر تغییراتی اساسی در سیستم تعلیق این خودرو انجام شده است، اما هنوز صندلی‌های عقب میزبان کوبش‌های زیادی بوده و البته کمی خشک است. در واقع صندلی عقب راحتی صندلی‌های جلو را نداشته اما از لحاظ فضا، جای پا و… دارای طراحی خوبی بوده و افراد قد بلند نیز به هیچ وجه اذیت نخواهند شد.

هندلینگ خودرو سر پیچ‌ها مشکلی نداشته و این اتفاق به راحتی انجام می‌شود.

در یکی از تست‌های صورت گرفته در محیط آفرود، این محصول بدون کوچک‌ترین دردسری، محیط‌های پیش بینی شده را پیموده و نشان داد که سیستم 4WD آن بسیار عالی عمل می‌کند.

outlander-side

ابتدا نگاهی به آپشن ها و قابلیت‌های این خودرو انداخته و سپس باهم تصاویری از این خودرو را می‌بینیم:

  • مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • ‪ گیربکس اتوماتیک جدید با قابلیت تعویض دستی
  • ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده
  • مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کنترل فعال پایداری (ACS) و کنترل کشش (TCL)
  • ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار (HAS)
  • ترمز اضطراری کمکی
  • سیستم چهار چرخ متحرک 4WD با کلید 3 وضعیتی (اکو، نرمال، قفل)
  • سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (keyless)، استارت خودرو دکمه ای (starter)
  • جدید‪: چراغ‌های جلو LED، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو، Day Light جلو، چراغ‌های عقب LED طیفی
  • جدید‪: فرمان با روکش چرمی با کنترل‌های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید
  • دستگیره‌های کرومی داخلی و خارجی
  • سنسور پارک بر روی سپر عقب
  • سانروف 3 حالته
  • صندلی‌ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف)
  • صندلی‌های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت
  • گرم کن صندلی‌های جلو
  • صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزوفیکس ISO Fix
  • سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو (4 باند، 4 تویتر و ساب ووفر)
  • نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، دارای پورت USB, کارت MicroSD
  • پدال شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان

 outlander-01

2 دیدگاه
  1. امیر سالار می گوید

    ضرورت ایمیل را بردار تا راحت همه بتواتند تظر بدهتد

  2. ///mahdispd می گوید

    بررسی کامل و جامعی بود ولی ای کاش یع عکس کلی از همه داشبورد میزاشتین تا بیشتر با سادگی آن آشنا بشیم!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.