Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرگ و زندگی را با دانلود کتاب «من پیش از تو» به چالش بکشید

جدال بین مرگ و زندگی است. ویلیام ترینر مرد سی و پنج ساله‌ای از خانواده متول است که از لوئیزا کلارک می‌خواهد زندگی را تجربه کند. ولوئیزا از آن سو قصد منصرف کردن ویل از مرگ را دارد. رمان عاشقانه «من پیش از تو» داستانی است که دانلود کتاب می‌تواند مخاطب را به چالشی بکشاند که شاید هرگز فکرش را نمی‌کند.

جوجو مویز نویسنده رمان «من پیش از تو» قبل از اینکه نویسنده باشد روزنامه نگار است. روزنامه نگاری که تجربیات روزنامه نگاری به نویسندگی‌اش کمک کرد و از آن سو قلم شیوایش به مشهور شدن او. مویز در زمره معدود نویسندگانی قرار دارد که توانست دوبار جایزه سال رمان عاشقانه انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه را از آن خود کند. رمان “میوه خارجی” در سال ۲۰۰۴ و رمان “آخرین نامه از معشوق خود” در سال ۲۰۱۱ توجه انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه را از آن خود کرد و مویز را در صندلی نویسنده رمانهای عاشقانه نشاند.

مویز در سال 2002 مسئولیت سرویس هنر و رسانه روزنامه ایندیپندنت را بر عهده گرفت و در همان سال بود که نگارش اولین رمان عاشقانه خود را آغاز کرد و شاید این سال برای این روزنامه نگار انگلیسی 48 ساله نقطه عطفی باشد زیرا مویز تا قبل از این سالها روزنامه نگاری کرده بود.

او در سال ۱۹۹۲ برنده یک بورس مالی از روزنامه ایندیپندنت برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری در دانشگاه شهر لندن شد و ۱۰ سال در سمت‌های مختلف برای روزنامه ایندیپندنت کار کرد. و شاید نوشتن رمان من پیش از تو از همان دست داستانهای واقعی است که مویز رگه‌های آن را در واقعیتهای روزنامه نگاری دیده است تا داستانی قابل باور بنویسد تا خرید کتاب را نزد مخاطب با لذت واقعی بودن همراه کند.

نخستین بار من پیش از تو در پنجمین روز از ژانویه 2012 به چاپ رسید. در روزهای نخست انتشار مخاطبان بسیاری برای خرید کتاب مراجعه کردند که همین موضوع نشان از موفقیت این رمان داشت. اما خرید و دانلود کتاب تنها نشان از موفقیت آن نبود، زیرا منتقدان زیادی نیز قلم بی‌نظیر مویز را ستودند که از جمله می‌توان به نقدهای مثبت یو.اس.ای. تودی و نیویورک تایمز اشاره کرد.

هرچند در مجموع ارزیابی‌ها از من پیش از تو از سوی مخاطبان مثبت بود اما توجه نویسنده و تاکید بی از حد او بر ناتوانی یک معلول باعث نقدهایی برای کتاب شد. دانلود کتاب من پیش از تو با یک تصادف آغاز می‌شود. تصادفی که کل زندگی یک فرد و یک خانواده را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. ویل که تا قبل از این فردی پرجنب و جوش بود با این تصادف فردی معلول و بی حرکت می‌شود. ویل سهامدار یک شرکت است و تا قبل از تصادف عاشق سفر و ماجراجو. اما این تصادف ناگهانی تمام آرزوهای ویل را بر باد می‌دهد.

من پیش از تو داستان معلولانی است که در هرجامعه ای می‌توان آنها را دید. رمانی که از پرفروش‌ترین کتابهای نیویورک تایمز شد و در ایران هم مریم مفتاحی آن را به فارسی ترجمه کرد و چاپان با استقبال روبرو شد. رمان من پیش از تو تاکنون به چاپ بیست و چهارم رسیده است و مخاطبان می‌توانند دانلود کتاب را در نرم افزار کتاب خوان فیدیبو جستجو کنند.

خرید کتاب و دانلود کتاب از طریق فیدیبو داستان ویل و دختری است که با دو داستان متفاوت. یکی حرکت دارد اما ساکن است و ویل سکون دارد و عاشق حرکت. لوئیزا کلارک برنامه مشخصی برای زندگی ندارد. و همین که در یک کافه کار می‌کند و با زندگی آدمهای متفاوت آشنا می‌شود برایش کافی است. اما فروختن کافه از سوی فرانک دنیای کوچک لوئیزا را دگرگون می‌کند.

دانلود کتاب از طریق مویایل و یا تبلت و کامپوترهای شخصی مخاطب را به دنیای لوئیزا بیست و شش ساله می‌برد که برای از دست دادن کارش احساس بی کفایتی می‌کند. دختری با انرژ یهای مثبت و کمی وراج که به طرز عجیب و غریب لباس می‌پوشد و هرگز به این فکر نکرده آینده‌ای داشته باشد. دانشگاه برود و یا حتی از زادگاهش کمی دورتر شود اما همیشه از دست دادنها هم بد نیست چرا که از دست دادن کار لوئیزا باعث می‌شود پا به خانه ویل برای کار بگذارد.

داستان ویل و لوئیزا را نشر آموت در ایران چاپ کرده است. و نسخه الکرتونیکی خرید کتاب و دانلود کتاب از طریق نرم افزار فیدیبو برای کاربران امکان پذیر است. وقتی ناخواسته به یک زندگی کاملا جدید رانده می‌شوی کارت به جایی می‌کشد که با خودت فکر کنی چه کسی هستی، یا از نظر دیگران چه جور آدمی هستی. و خرید کتاب و خواندن داستان ویل و لوئیزا سبب می‌شود دوباره به جریان زندگی نگاهی دوباره داشت.

یکی که روی صندلی چرخدار است اما قبل از تصادف زندگی کرده است اما آن یکی ازاد است اما هنوز زندگی را آغاز نکرده. شاید در وهله اول لوئیزا می‌خواست به ویل ناتوان کمک کند اما این ویل است که به لوئیزا کمک می‌کند تا باقی عمرش را به سبک دیگری زندگی کند. و با دانلود کتاب مخاطب این فهم از زندگی را در می‌یابد کهم یتوان طور دیگر زندگی کرد.

دانلود کتاب ویل ماجراجو مخاطب را با چالشی حزن انگیز روبرو می‌کند. او قبلا زندگی را طور دیگر تجربه کرده است و حالا این صندلی‌ها و این بی حرکتی را نمی‌تواند تحمل کند. کسی که تمام دنیا را سفر کرده است و حالا باید در یک صندلی بنشنید تا کسی لقمه‌ای نان در دهان او بگذارد. ویل قادر به انجام دادن کارهای خود نیست. پس می‌خواهد خودکشی خودخواسته انجام دهد. ماجرایی که لوئیزا متوجه آن می‌شود و به هر کاری دست می زند که شاید این مرد را که حالا عاشقش شده، از این اقدام منصرف کند.

من می دانم که می‌توانم خوشحالت کنم. و  مطمئنم که تو هم می‌توانی خوشبختم کنی… تو از من آدمی ساختی که اصلاً تصورش را هم نمی‌کردم. حتی با این شرایطی که داری باز هم می‌توانی شادم کنی. از تمام آدم‌های دنیا فقط می‌خواهم کنار تو باشم، تو را به هر کسی ترجیح می‌دهم، حتی این تویی که به نظر خودت از دست رفته است. این‌ها را لوئیزا می‌گوید تا شاید حرفهای او ویل را از قصدش منصرف کند اما ویل منطق خودش را دارد.

لحظات گاهی به طور طبیعی سپری می‌شوند و گاهی غیرعادی. بعضی اوقات انگار زمان کش آمده است و بعضی اوقات هم زندگی، زندگی واقعی، عین برق و باد می‌گذرد… می دانی، هیچ کس حاضر نیست حرفی در مورد این بشنود. هیچ کس نمی‌خواهد تو از ترست برایش حرف بزنی. یا از دردت. هیچ کس نمی‌خواهد بداند چقدر بد است که دیگر نمی‌توانی با زنی بخوابی، نمی‌توانی غذایی با دست‌های خودت بخوری، هیچ وقت نمی‌توانی بچه‌ی خودت را بغل کنی. هیچ کس نمی‌خواهد بداند.

رمان ” من پیش از تو” هفتمین اثر جوجو مویز است که نرم افزار فیدیبو دانلود کتاب را برای مخاطبان آسان‌تر کرده است و می‌توانند خرید کتاب را ارزان‌تر انجام دهند. اولین فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک فارسی به نام فیدیبو با رعایت حقوق مولف و مترجم و ناشر دانلود کتاب را در اختیار علاقمندان به «من پیش از تو» گذاشته است تا با خواندن این کتاب تعمقی کنند بر جریان زندگی خود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.