مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

مرسدس‌بنز از غول جدید خود AMG C63 کابریولت رونمایی کرد

قبل از گشایش نمایشگاه نیویورک و رونمایی رسمی این خودرو، مرسدس بنز تصاویر غیر واضحی را از فرم کلی بدنه جدیدترین مدل کلاس C خود منتشر کرده بود. تصاویری که یک بدنه‌ی کشیده و کابینی بدون سقف را نشان می‌داد اما بالاخره C 63 کابریولت به طور رسمی معرفی شد و حالا یک سقف کروک زیبا، با موتور V8 توربوشارژ آماده است تا با 503 اسب بخار قدرت ضمن رقابت با رقبا، علاقه‌مندان را نیز شگفت زده کند!

Mercedes-C63-17

توبیاس مورس مدیر عامل مرسدس‌بنز AMG می‌گوید: “کلاس C یک عامل تعیین کننده در موفقیت شرکت ما است. C 63 با طراحی روباز و موتور قدرتمند V8 منحصربه‌فرد بوده و مکمل بزرگ این کلاس محسوب می‌شود.”

مرسدس بنز برای کنترل صدای این موتور پر قدرت در نسخه استاندارد از سیستم اگزوزی با فناوری Flap استفاده کرده است، اما در سوی دیگر برای طرفداران شنیدن غرش موتور هم آپشن سیستم اگزوز حرفه‌ای را در نظر گرفته که با نصب آن و تنها فشردن یک دکمه دریچه اضافی باز شده و صدایی بلندتر و پرقدرت را ایجاد می‌کند.

Mercedes-C63-8

مرسدس برای نسخه استاندارد یعنی C63 قدرت 469 اسب بخار را در نظر گرفته و برای نسخه C63 S قدرت موتور را تا 503 اسب بخار افزایش داده است. نسخه استاندارد می‌تواند در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست یابد و نسخه 503 اسب بخاری 0.1 ثانیه سریع‌تر بوده و در 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در مدل استاندارد از رینگ‌های 18 اینچی با طراحی بسیار زیبا استفاده شده است که البته در مدل S رینگ‌های جلو 19 اینچ و رینگ‌های عقب 20 اینچی هستند.

C63 کابریولت که یکی از جدی‌ترین رقبای هموطن خود یعنی BMW M4 است در پاییز امسال راهی بازار خواهد شد.

Mercedes-C63-9Mercedes-C63-19

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا