مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

اولین سری از پژو 207i پانوراما در نسخه دنده دستی وارد بازار شد + معرفی

به تازگی شرکت ایران خودرو، تحویل اولین سری از خودرو پژو 207i دستی و در عین حال پانوراما را آغاز کرد. اما این خودرو نیز همزمان با آغاز تحویل اولین سری از خود و حضور در بازار آزاد، اتفاق مشابهی مانند خودرو دناپلاس توربو اتوماتیک را رقم زد. بطوریکه این خودرو با قیمت حدودی ۱۵۶ میلیون تومان به دست اولین مشتریان خود رسید. اما امروز و در بازار آزاد قیمتی حدود 400 الی 420 میلیون تومان را برای این خودرو به ثبت رسیده است.

اما 207 پانوراما با چه امکانات و ویژگی بدست مشتریان رسید؟

پژو ۲۰۷i دستی پانوراما، دارای موتور TU5 بوده و به گفته برخی کارشناسان شرکت ایران خودرو، 207 در آینده نزدیک با پیشرانه EC5 تولید خواهد شد. اما اکنون ۲۰۷i پانورما دارای موتور 1.6 لیتری است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار، قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

از امکانات نسخه تحویل داده شده به مشتریان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروزکنترل
  • چراغ روز (DAY LIGHT)
  • دو ایربگ
  • نمایشگر لمسی به همراه نویگیشن
  • سنسور پارک در قسمت عقب خودرو، به همراه دوربین دید دنده عقب
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب
  • تهویه اتوماتیک
  • فرمان کمکی برقی
  • و…

البته بهتر است بدانید که در شیشه جلو 207 تغییراتی برای کسب برخی مجوزها، بوجود آمده و قسمت سقف نیز که از جنس شیشه بوده، ثابت و غیر قابل باز شدن است. همچنین این خودرو توانسته تا برخی استانداردهای ایمنی را با نمونه سقف شیشه کسب کند. همچنین این خودرو در اولین سری، با رینگ آلومینیومی به مشتریان تحویل داده شده است.

همچنین این شرکت چندی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد که بزودی نسخه ارتقا یافته 207 را به بازار عرضه خواهد کرد. بطوریکه برخی امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری، تنظیم صندلی راننده بصورت برقی، شیشه دودی فابریک درب عقب و شیشه عقب، رینگ آلومینیومی 14 اینچی، روکش صندلی با تریم چرمی، سنسور باران و… را به نسخه جدید اضافه کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ورود خودرو خارجی ممنوع بجز اقا بالا سرا و قیمت لگن داخلی تا یک میلیارد هم راه دارد ناراحتم که این دمل زخمی روزی بترکد ؟؟!!

  2. اگه خودروی خارجی ورود ان ازاد بود و قیمت در بازار به این اندازه میرسید خود به خود روی خودرو و سایر اقلام هم تاثیر داشت الان میری سوپری میگی چرا این جنس اینقدر میدهی میگه وقتی پراید صد میلیون دولت میدهد چرا ،،،؟! طرف نمیداند خودرو چکارش به دولت و نقش او چیست ؟ این بازار که این را ه را میره ؟

  3. اگر اون فرد جنسش را به نسبت خودرو گران نکند، هزار سال بعد شاید بتواند پراید بخرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا