مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

با فولکس واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید

فولکس واگن نسل جدید تیگوآن مدل ۲۰۱۷ را برای اولین بار در نمایشگاه IAA 2015  به نمایش درآورد. در برابر تیگوآن جدید نباید از تکامل صحبت کنیم چرا که در این خودرو انقلاب صورت گرفته و برای اولین بار با پلتقرم MQB طراحی شده است. فولکس واگن در این پلتفرم سعی کرده است که از هر لحاظ تیگوآن را بهبود ببخشیده و یک شاسی بلند اسپرت را پدید آورد.

Volkswagen-Tiguan_2017_800x600_wallpaper_01

از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن اشاره کرد.  همچنین تیگوآن جهش یافته فضای بیشتری را بخصوص در صندلی‌های عقب در اختیار قرار می‌دهد. ظرفیت صندوق عقب خودرو از ۱۴۵ لیتر به ۶۱۵ لیتر افزایش پیدا کرده، و اگر صندلی‌های عقب را جمع کرد این فضا به ۱۶۵۵ لیتر می‌رسد. تیگوآن جدید ۶۰ میلی‌متر در طول و ۷۷ میلی‌متر در عرض بزرگتر از نسخه قبلی عرضه می‌شود.

Volkswagen-Tiguan_2017_800x600_wallpaper_20

فولکس طیف گسترده‌ای از موتور را در این خودرو بکار گرفته است. مشتریان می‌توانند از بین ۴ موتور دیزلی با قدرت ۱۱۳، ۱۴۸، ۱۸۷، ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۴ موتور بنزینی با قدرت ۱۲۳، ۱۴۹، ۱۷۸، ۲۱۷ اسب بخار قدرت، یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. تیگوآن با سیستم 4Motion  عرضه می‌شود، این سیستم جدید به شما این اجازه را می‌دهد که در مدل چهارچرخ متحرک هر یک از چرخ‌ها را بطور مجزا کنترل کنید. این خودرو در ۲ مدل تک دیفرانسیل و چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود.

Volkswagen-Tiguan_2017_800x600_wallpaper_07

از ویژگی‌های دیگر تیگوآن می‌توان به رانندگی در حالت آفرود و همچنین حداکثر وزن بار ۲۵۰۰ کیلوگرم اشاره کرد. سیستم ترمز خودکار و نظارت به محیط اطراف و جلوگیری از برخورد با استفاده از ترمز اضطراری رانندگی راحت را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. خریداران این خودرو این امکان را دارند که با استفاده از گوشی اندروید و اپل خود با تیگوآن ارتباط داشته باشند و همچنین از طریق سیستم تصویری این خودرو اطلاعاتی مانند تصادفات، ترافیک و پارکینگ مناسب را بصورت آنلاین دریافت کنند.

Volkswagen-Tiguan_2017_800x600_wallpaper_33

تیگوآن نمونه یک شاسی بلند ایمن و کامل خواهد بود، به این دلیل که همه امکانات رفاهی و ایمنی را در خود گنجانده است. تیگوآن قرار است در مدل R-Line با امکانات اسپرت ترو با رینگ ۱۹ اینچی سبرینگ و ۲۰ اینچی سوزوکا و در رنگ‌های مختلف و با طراحی بهتر آیرودینامیکی در کنار اسپویلر جلو یکپارچه عرضه شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا