مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

نسل جدید چری تیگو7 وارد کشور شد + معرفی و تصاویر

اواسط سال 2019 بود که شرکت چری در یکی از اتوشوهای کشور چین، از نسل جدید تیگو7 با پسوند پرو رونمایی کرد. همزمان با رونمایی این کراس اوور چینی، سبک طراحی و یا اصطلاحا امضا طراحی شرکت چری نیز تغییر کرد. پس چری تیگو7 پرو اولین خودرو از سبک جدید طراحی چری موتور است.

اما چندی پیش، پایگاه خبری چرخان خبری مبنی بر ورود این خودرو به منطقه جنوب غربی آسیا، یعنی عربستان و همچنین کشور روسیه را به مخاطبان ارائه کرده بود. در آن خبر ذکر کردیم که طبق اخبار واصله این نمونه از چری تیگو7 بزودی و در تابستان سال 2020 به بازار روسیه معرفی و عرضه خواهد شد. اما نکته مشترک میان این دو کشور، عرضه نمونه 1500 سی سی توربوشارژ خواهد بود.

اما بالاخره پیش‌بینی‌های ما درست از آب درآمده و بالاخره نسل جدید چری تیگو7 وارد ایران شد. ظهر امروز بود که تصاویری از یک نسخه خودرو چری تیگو7 بدستمان رسیده که باتوجه به اخبار واصله، این نمونه از تیگو7 فعلا در پارکینگ شرکت مدیران خودرو در منطقه صنعتی ارگ جدید بم حضور دارد.

هماطور که مشاهده کردید، تیگو7 موجود در تصویر برای انجام برخی تست تطبیقی و بازارسنجی به کشور وارد شده که احتمالا پس از ارزیابی مثبت احتمالا بوسیله مونتاژ وارد کشور خواهد شد. باتوجه به رینگ نصب شده و برخی جزئیات دیگر، تیگو7 جدید وارد شده به کشور از نوع تیپ نیمه فول بوده و جز تغییرات ظاهری خارجی و داخلی، تفاوت دیگری از نظر آپشن و موتوری با نسل قبلی تفاوت زیادی ندارد. اما از نظر امکانات تفاوتی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چری تیگو7 وارد شده از امکاناتی مانند اتوپارک، کروزکنترل هوشمند، رادار بین خطوط و … محروم است. اما میتوان دید که دسته دنده جدید موس مانند که در نمونه فول برروی تیگو7 نصب شده، در این نسخه نیز دیده شده و شارژر بیسیم نیز در خودرو نصب شده است.

اما بطور کل، امکانات موجود بر روی نسل جدید تیگو7 که به کشور وارد شده، به شرح ذیل است:

– دوربین 360 درجه
– سقف پانورامیک
– مانیتور 10 اینچی به همراه نویگیشن
– فرمان دی کات
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– دارای سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
– ترمز دستی برقی و اتوهولد
– جک برقی صندوق عقب (بسیار احتمالی)
– سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– صندلی راننده برقی به همراه گرمکن صندلی های ردیف اول
– تهویه مطبوع دو کاناله به همراه دریچه مخصوص ردیف دوم
– لمسی بودن بخش تنظیم تهویه مطبوع
– چراغ های LED
– دسته دنده جدید
– آمپر دیجیتالی
– و …

چری تیگو7 جدید که به تازگی وارد کشور شده، دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 دنده دوکلاچه توانایی تولید 147 تا 153 اسب بخار، قدرت و 210 تا 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. اما نمونه قدرتمند تیگو7 که غالبا با پسوند پرو شناخته شده است، دارای موتور 1.6 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قادر به تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور است.

در بخش نتیجه نیز میتوان گفت که چری تیگو7 جدید که احتمالا وارد بازار ایران نیز خواهد شد، با توجه به تغییر طراحی، اما هیچ تغییر اعظمی در بخش امکانات و بخصوص در بخش فنی حاصل نشده است.

با این حال احتمال دارد با توجه به سابقه فعالیت چری و همچنین مسائلی چون دور زدن تحریم و همچنین برخی مسائل کشتیرانی، نسل جدید چری تیگو7 به احتمال کم در اواخر امسال و یا به احتمال زیاد در سال بعد به بازار ایران ورود کرده و جای نسل قبلی را خواهد گرفت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا