Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی کوتاه به هیوندای آزرا 2011 + قیمت خودرو در بازار

 هیوندای آزرا یک سدان نیمه لوکس شهری کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1986 معرفی شد. آزرا در سال 2006 میلادی وارد چهارمین نسل خود شد.  این نسل در ایران هم حضور پیدا کرد و توانست خیلی سریع به یکی از خودروهای محبوب بازار تبدیل شده و فروش خوبی را تجربه کند. علت آن‌هم کاملاً مشخص است: چابک و سریع، کم استهلاک و برخوردار بودن از طراحی بسیار زیبا

تولید این نسل از آزرا تا سال 2010 ادامه پیدا کرد و در سال 2011 هیوندای یک مدل فیس لیفت از این اتاق بانام آزرا کالیفرنیا به بازارهای جهانی معرفی کرد. در مدل فیس لیفت تغییرات ظاهری زیادی جز تغییر گرافیک چراغ‌ها را شاهد نیستیم درحالی‌که کلیت طراحی خودرو دچار تغییر نشده بود. اما در بخش فنی مهم‌ترین تغییری که در مدل 2011 رخ داد، افزایش قدرت موتور بود که از 235 اسب بخار به 260 اسب بخار افزایش پیدا کرد. به‌هرحال خودروی موردبررسی امروز ما هیوندای آزرا کالیفورنیا است.

با ما همراه باشید

>> طراحی ظاهری

این خودرو از طراحی حجیم با خطوط نرم بهره‌مند شده که تا حدی یادآور شاخصه‌های خودروهای لوکس آن دوران است. در شکل‌دهی نمای ظاهری آزرا نسل چهارم طراحان سعی کرده‌اند از خطوط نرم استفاده کنند تا ماندگاری این خودرو بیشتر شود. در نمای جلوی خودرو با ظاهر بسیار خشن و اسپرت روبه‌رو هستیم که از الگوی طراحی آن زمان هیوندای پیروی می‌کند و شاید نکته بولد در این قسمت چراغ‌های باریک و کشیده و جلوپنجره کرومی رنگ باشد که بیش‌ازحد به اسپرت بودن خودرو کمک کرده است.

در نمای عقب همانند چراغ‌های جلو از چراغ‌های کشیده و تا حدودی باریک استفاده‌شده که این دو چراغ به‌وسیله یک شبرنگ به هم متصل و باعث کشیده‌تر شدن ماشین در این نما شده است. اما دیگر نکته‌ای که در نمای عقب خودنمایی می‌کند دو سر اگزوز کرمی شکل است که در دو طرف سپر عقب خودرو نصب‌شده است.

اما بپردازیم به نمای جانبی این خودرو جایی که می‌توان گفت با طراحی پر زرق‌وبرق و پر اغراقی روبه‌رو نیستیم و سعی شده است از خطوط نرم و ساده اما بسیار شکیل و سنگین بیشتر استفاده شود که باید بگوییم یکی از علت‌های ماندگاری این خودرو نسبت به رقبا همین موضوع است در کل هیوندای آزرا در نگاه اول عضلانی و اسپرت به نظر می‌آید که تا حدودی درست است و البته وزن نسبتاً بالایی هم دارد.

>> طراحی داخلی

اما می‌رسیم به بررسی داخل کابین هیوندای آزرا کالیفورنیا جایی که نسبت به نسل قبلی تغییراتی را شاهد نیستیم. نوع طراحی داخل کابین هیوندای آزرا بسیار ساده و عاری از طرح‌های پیچیده است  و شاید در نگاه اول کمی احساس سادگی به شما دست بدهد که تا حدودی این مورد نیز درست است؛ هیوندای در طراحی آزرا سعی کرده است از خطوط ساده اما بسیار سنگین و شکیل استفاده بکند تا این خودرو با گذر زمان خیلی زود مانند هیوندای سوناتا YF از چشم‌ها نیوفتد. این را هم فراموش نکنیم که در اینجا با یک سدان نیمه لوکس طرف هستیم که سعی دارد محیطی آرامش‌بخش و درعین‌حال ساده و بی‌آلایش را در فضایی نسبتاً کلاسیک به سرنشینان خود عرضه کند. طراحی داخل کابین خودرو ارگونومیک بوده و راحتی مناسبی را دارد، همچنین صندلی‌های خودرو بسیار راحت بوده و امکانات بسیاری در داخل کابین نیز قرار داده‌شده است.

اما مهم‌ترین تجهیزات رفاهی هیوندای آزرا کالیفورنیا عبارت اند از:

  • آینه‌های جانبی تاشونده برقی
  • سانروف
  • پرده برقی عقب
  • مموری آینه
  • صندلی راننده با تنظیمات برقی 8 حالته به‌علاوه تنظیم گودی کمر
  • صندلی 4 حالته برقی سرنشین
  • ورود و استارت بدون کلید
  • نمایشگر لمسی 6.5 اینچی + سیستم صوتی 10 (12) اسپیکر و آمپلی‌فایر
  • اتولایت
  • چراغ‌شور
  • کروز کنترل
  • و…

>> مشخصات فنی

اما در زیر کاپوت هیوندای آزرا کالیفورنیا پیشرانه‌ای با حجم 3.3 لیتر و 6 سیلندر قرار دارد. این پیشرانه می‌تواند 260 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 7.8 الی 8.1 ثانیه و حداکثر آن سرعت 240 کیلومتر بر ساعت است که برای این خودرو بسیار کافی و مناسب است. در انتهای این بخش باید گفت که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که در شهری مانند تهران شما مصرف سوخت بالای 14 الی 15 لیتر را تجربه خواهید کرد.

>> نتیجه گیری

هیوندای آزرا کالیفورنیا خودرویی با ظاهر لوکس و اسپرت، طراحی داخلی نسبتاً خوب و مشخصات فنی بسیار عالی و کم استهلاک است. این خودرو به علت ظاهر بیرونی اسپرت، لوکس و زیبا توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و باید گفت در این روزهای بازار خودرویی ما که قیمت‌ها به‌طور عجیبی در حال افزایش است خریدوفروش بسیار بالای را تجربه می‌کند.

اما این روزها بازار خودرو کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌یابد که علت آن، قانون منع واردات و عدم عرضه خودروهای جدید به بازار تشنه ایران است؛ با این تفاسیر شما می‌توانید با بودجه بین 800 میلیون الی 1 میلیارد تومان هیوندای آزرا کالیفورنیا را خریداری کنید که عددی بسیار زیاد اما متأسفانه منطقی در این روزهای بازار ماست.

در زیر تعدادی از آگهی این خودرو در سایت‌های خرید خودرو را مشاهده می‌کنید.

نکته: تمامی قیمت‌ها از سایت دیوار و باما استخراج‌شده‌اند و سایت چرخان هیچ‌گونه مسئولیتی، در برابر خریدار و فروشندگان خودرو ندارد.

مدل خودرو

سال تولید

وضعیت بدنه

میزان کارکرد خودرو

قیمت

هیوندای آزرا 2011 بدون رنگ 90 هزار کیلومتر کارکرد 980 میلیون تومان
هیوندای آزرا 2011 بدون رنگ 150 هزار کیلومتر کارکرد 920 میلیون تومان
هیوندای آزرا 2011 یک لکه رنگ 110 هزار کیلومتر کارکرد 900 میلیون تومان
هیوندای آزرا 2011 دو لکه رنگ 120 هزار کیلومتر کارکرد 850 میلیون تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.