مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

آستون مارتین از V12 Vantage S رونمایی کرد

آستون مارتین در ادامه ساخت خودروهای اسپرت و پرقدرت نمونه جدیدی از ونتیج را رونمایی کرد. طراحان آستون مارتین در V12 Vantage S از یک پیشرانه v12 با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده کرده اند، وزن کمتر ( حدود ۱۵ کیلوگرم) این خودرو نسبت به نسخه قبلی باعث شده بتواند در کمتر از ۳.۹ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پیشرانه ۶ لیتری این خودرو که مشابه آن در مدل قدیمی‌تر این خودرو استفاده شده بود حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتربر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

کمپانی آستون مارتین ترجیح داده است در این خودرو از یک گیربکس هفت سرعت دستی بهره ببرد، مدیر عامل شرکت دکتر اندی پالمر در این مورد گفت: تغییرات گیربکس در V12 Vantage S به گونه‌ای بوده است که راننده بتواند نهایت لذت را از این خودروی قدرتمند ببرد، همچنین گفت : گیربکس دستی یک عضو جدا نشدنی از محصولات ما خواهد بود و این نوع گیربکس کارهای زیادی را در آینده برای ما انجام خواهد داد.

 

طراحان آستون مارتین تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بتوانند سیستم دنده این خودرو را به گونه‌ای تنظیم کنند که عملکرد بسیار بیشتری نسبت به نمونه قبلی داشته باشد. همچنین سیستمی الکتریکی Amshift  باعث شده تا  خودرو در ناهمواری‌ها و مسیرهای سرپایینی هنگام دنده معکوس، بسیار بهتر از قبل عمل کند. از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به طیف رنگی مختلف نوارهای رنگی دور جلوپنجره و قسمت‌های دیگر خودرو و همچنین تغیرات آلیاژ رینگ‌ها در کنار دیفیوزر عقب بهبود یافته اشاره کرد. همچنین سیستم جدید AMi III علاوه بر این که به شما اطلاعات ناوبری و مکان‌یابی را با خروجی بهتر و سریعتر ارائه می‌دهد، امکان استفاده از Apple© CarPlay© را که مخصوص گوشی ‌های آیفون طراحی شده در اختیار می‌گذارد. تحویل این خودرو قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ انجام بپذیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا