مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت محصولات سایپا با همکاری سازمان رفاقت اعلام شد (آبان ماه ۹۹)

گروه خودروسازی سایپا که از ظهر دیروز پیش‌فروش محصولاتش را بر مبنای قیمت‌های جدیدی که موافقت و حمایت سازمان حمایت را هم به همراه داشته،  با پیش‌پرداخت افزایش‌یافته آغاز نموده است. این در حالی است که بارها در خبرهای خود گفته‌ایم که هرگونه افزایش قیمت شدید از سوی خودروسازان، واکنش شدید بازار را به همراه خواهد داشت که خود عامل ایجاد تورم شدید برای همه اقلام موردنیاز مصرفی مردم این کشور می‌شود که نمونه آن را در ماه‌های گذشته مشاهده کردیم و معلوم نیست که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده از حقوق و زندگی 80 میلیون ایرانی دفاع می‌کند و حق آنها را می‌گیرد و یا به فکر منافع خود و دو شرکت خودروسازی است؟

اما به‌هرحال سایپا در یک اطلاعیه رسمی خبر از افزایش قیمت محصولات خود برای سه ماهه سوم سال 1399 را داد. در این اطلاعیه و بخشنامه منتشرشده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید و مصوب محصولاتی نظیر: تیبا صندوقدار، تیبا 2، ساینا و کوییک را ابلاغ کرده است که نکته مهم این بخشنامه این است که هنوز قیمت خودروهای جدیدی چون سایپا شاهین، ساینا S، کوییک G و کوییک S اعلام نشدند که پیش‌بینی می‌شود با این قیمت‌های مصوب اعلام شده برای خانواده x200، مشتریان و حواله داران این دست از خودروها باقیمت عجیب و شوکه کننده روبه‌رو شوند.

خودرو قیمت مصوب تابستان 99 (تومان) قیمت مصوب پاییز 99 (تومان)
ساینا EX دستی 64٫407٫162 80٫702٫174
تیبا 2 66٫081٫867 82٫932٫744
تیبا صندوق دار 60٫188٫588 75٫476٫490
کوییک دستی 89٫860٫000 133٫583٫151

باید توجه کرد که  که قیمت‌های جدید، فقط بهای تمام‌شده کارخانه‌ای هستند و باید مواردی مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، هزینه بیمه، عوارض، شماره‌گذاری و… به آن اضافه شود. یعنی حواله دار باید ساینا را باقیمت حدود 90 میلیون تومان از شرکت بگیرد.

جا دارد در انتهای این مقاله بگویم که در دو روز گذشته (5 آبان 1399) رئیس شورای رقابت (که برای 80 میلیون ایرانی شورای رفاقت محسوب می‌شود) اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت خودروها صادرشده و خودروسازان می‌توانند تا در پیش‌فروش‌ها و صدور فاکتورهای جدید، این قیمت‌ها را مدنظر داشته باشند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. دیگه والا حقیقتی که هست و داریم میبینیم.

  1. خیلی عوامانه و سطحی نوشتید، قیمت ماشین مثل همه چیز تحت تاثیر قیمت ارز هست. شما در هیچ جای دنیا نمیی تونید یک خودروی صفر در حد تیبا (هشتاد اسب، کولر، ۲ ایربگ و ترمز ای بی اس.) با سه هزار دلار حتی در چین بخرید. این که در این مملکت فساد هست هیچ شکی نیست اما قرار نیست تولیدکنند جور کاهش ارزش پول ما را بکشد. شما هم یا نا آگاهید یا قصد عوامفریبی دارید.

    1. دوست عزیز ممنون از نظری که دادید اما بهتر است اول این سوال رو از خودتون بپرسید که خودروسازی ما دولتی است یا خصوصی ؟
      سوال بعدی که از خودتون باید بپرسید اینه حالا که خودروسازی ما دولتی است وایا باید هر سری محصولات به این شکل قیمت گذاری بشوند ؟؟ ایا شما تورم حاصل از گرانی خودرو را که بر روی حتی تخم مرغ تاثیر گذار است را احساس نمیکنید ؟
      اما در جواب باید به شما بگویم حالا که همگی در خط مبارزه هستیم پس بهتر است دولت هم با ما در یک خط باشد. دولت هم باید یک جاهایی از سهم خود از صنعت کاهش بدهد به نفع مردم نمیشود ما روز به روز بدبختتر شویم به بهانه صنعت خودرو.
      کجای دنیا این خودروسازی صنعت محسوب میشود که مدیرعاملی بیاید و بخورد و برود و هیچ برنامه ای نداشته باشد.
      به نظرم اگر سیاهنمایی هم باشه این شمایید که چشمتون رو بر حقایق موجود بسته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا