مکمل بنزین
آموزشبررسیتحلیلی

مقایسه موتور TU5 با XU7؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایران‌خودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU5 و XU7 را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینه‌های جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدام‌یک از محصولات ایران‌خودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU7 و موتور TU5 به‌دست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایران‌خودرو بپردازیم.

موتور TU5

>> توان خروجی

TU5 یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌های خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) است که در بسیاری از محصولات این شرکت مورداستفاده قرارگرفته است و حتی نمونه ارتقا یافته این موتور که EC5 نام دارد هنوز هم در این خودروساز فرانسوی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما TU5 با 16 سوپاپ و حجم دقیق 1587 سی‌سی خود قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت در دور موتور 5800 دور در دقیقه و 142 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه است. این موتور بر روی اکثر محصولات ایران‌خودرو حتی سمند قرارگرفته شده است که به همین دلیل پیشرانه بسیار مهم و استراتژیک برای ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این پیشرانه بر روی محصولاتی نظیر:

نصب‌شده است که با توجه به‌قدرت این موتور فقط بر روی پژو 206 و پژو 207 که مقداری سبک‌تر نیز هستند عملکرد و شتاب فوق‌العاده ای را دارد و در سدان سنگین‌وزنی مثل سمند و پژو پارس با توجه به وزن زیادشان عملکرد خارق‌العاده و مثال‌زدنی ندارند و شتاب و کشش نسبتاً ضعیفی را بر روی این محصولات دارند.

موتور XU7

اما در طرف دیگر پیشرانه XU7 قرار گرفته است که این پیشرانه هم یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌های خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) بود که در بسیاری از محصولات این شرکت ازجمله پژو 405 و زانتیا مورداستفاده قرارگرفته بود. ایران‌خودرو با مونتاژ پژو 405 در ایران با داخلی سازی سطح بالا توانست فناوری ساخت این موتور را کاملاً به‌دست آورد و بدون حضور شریک تجاری خود به تولید نمونه داخلی آن بپردازد؛ حتی نمونه ارتقا یافته این موتور که XU7 پلاس نام دارد قرار است در ماه‌های آتی رونمایی گردد و بر روی محصولاتی نظیر سمند، سورن و پژو پارس مورداستفاده قرار گیرد. اما XU7 با 8 سوپاپ و حجم دقیق 1761 سی‌سی خود قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 3000 دور در دقیقه است. این موتور بر روی محصولات پرتیراژ و اقتصادی ایران‌خودرو حتی سمند قرارگرفته شده است که به همین دلیل پیشرانه بسیار مهم و استراتژیک برای ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این پیشرانه بر روی محصولاتی نظیر:

نصب‌شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید این پیشرانه علیرغم حجم موتور بالایی که دارد قدرت اسب بخار بسیارکمی تولید می‌کند و اصلاً برای شتاب گیری روی محصولات سنگین همانند پژو پارس و سمند مناسب نیست؛ اما این موتور به علت حداکثر گشتاوری که در دور موتور پایین تولید می‌کند، باعث شده کشش خوبی داشته باشد و در سربالایی‌ها با دنده‌های سبک‌تر راحت‌تر حرکت کند.

اما در بخش اول این بررسی که توان خروجی موتورها مدنظر است پیروزی قطعی مشخصی نداریم. چون پیشرانه TU5 حدود 5 اسب بخار بیشتر از XU7 تولید می‌کند اما از آن‌طرف XU7 حدود 11 نیوتن متر گشتاور بیشتر از موتور TU5 تولید می‌کند که خود در عملکرد و کشش ماشین تأثیر بسزایی دارد و این را هم فراموش نکنیم که موتور XU7 تمام قدرت و گشتاور خود را در دور موتور پایین‌تری تحویل می‌دهد که این نکته در شتاب، مصرف سوخت و حتی کشش خودرو با دنده‌های سبک‌تر تأثیرگذار است اما خب با توجه به حجم موتور بیشتر قطعاً مصرف سوخت بیشتری را دارد.

>> استهلاک و عملکرد

خب به بخش مهم این مقایسه می‌رسیم جایی که دو پیشرانه ایرانیزه فرانسوی را پیش روی خود داریم. پیشرانه TU5 به علت مصرف سوخت پایین، استاندارد آلایندگی مناسب، استهلاک بسیارکم، شتاب خوب، قدرت مناسب، صدای کم، لرزش کم و قیمت مناسب قطعات و … بسیار پرطرفدار است و از مزایای این موتور شمرده می‌شود اما این پیشرانه معایبی مثل: صداهای نامعمول موتور در دورهای بالا، عملکرد ناپایدار و ثابت، سیستم توزیع سوخت ضعیف، سوختن کویل ایگنیشن، از کار افتادن موتور در دور 4500 دور بر دقیقه در بعضی مواقع، حساسیت بالا در تعویض روغن و… را دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

اما پیشرانه XU7 به علت قدرت و کشش مناسب، استهلاک بسیارکم، شتاب نسبتاً خوب، قدرت مناسب، آشنایی گسترده تعمیرکاران با تعمیرات این موتور، فراوانی و قیمت مناسب قطعات و … بسیار پرطرفدار است و از مزایای این موتور شمرده می‌شود اما این پیشرانه معایبی مثل: صداهای نامعمول موتور در دورهای بالا، عملکرد ناپایدار و ثابت، سیستم توزیع سوخت ضعیف، سوختن واشر سر سیلندر و مصرف سوخت بالا را دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

اما نکته بسیار مهم دیگر این است که TU5 بسیار پیشرفته‌تر و به‌روزتر از موتور XU7 است برای مثال پیشرانه TU5 از 16 سوپاپ بهره می‌برد که این مورد حتی در پیشرانه XU7 دیده نشده است و دارای 8 سوپاپ است. یا حجم موتور XU7 باید قدرت بیشتری را تولید کند اما بااینکه 200 سی سی از موتور XU7 بیشتر حجم دارد اسب بخار بسیار کمتری را تولید می‌کند.

>> در انتها

در انتهای این مقاله باید بگوییم که در این بخش نمی‌توان گفت که کدام پیشرانه با قاطعیت پیروز این رقابت است چون هردوی این پیشرانه‌ها در یک سطح کیفیتی قرار دارند و انتخاب بین این دو پیشرانه بسیار به ملاک‌های شما در خرید بستگی دارد. اگر موتوری با مصرف سوخت و صدای تولیدی پایین‌تر را می‌خواهید پیشرانه TU5 بهترین انتخاب برای شماست و در صورت رسیدگی کمترین دردسر را برای شما به وجود میاورد اما اگر قدرت و کشش موتور و تا حدودی پایین بودن هزینه نگه داری و استهلاک برای شما مهم است بدون شک انتخاب شما XU7 خواهد بود.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫109 دیدگاه ها

  1. اخرش اشتباه کردید و نوشتید xu7 که ۸ سوپاپ دارد. این موتور ۱۶ سوپاپ نیز دارد که میتونستید مقایسه کنید که نکردید

    1. آره برادر نظر شما هم درسته ولی توی کشور خودمون داره چند ۸ سوپاپ عرضه میشه

  2. دقیقا اینکه کدام موتور بهتر هست به سلیقه و کاربری و دیدگاه خریدار برمیگرده . xu7 کشش خوبی داره و در دور پایین گشتاور بهتری ارایه میده و گیربکس هماهنگ تری داره در عوض tu5 کم مصرف تر و کم صدا تر هست . موتور tu5 مخصوصا بر روی پارس و 405 برای جاده کفی مناسب هست ولی تو سربالایی ها مخصوصا اگر ماشین پر و سنگین باشه تو دنده های سبک مقداری کم میاره به خصوص اینکه گیربکسی که روش هست هم ضرایب دنده سبک تری در دنده های 3 و 4 و 5 داره . عملکرد xu7 در سربالایی بهتر هست . تعمیر و نگهداری هر کدام هم مزایا و معایب خودش رو داره . در کوتاه مدت هزینه tu5 شاید کمتر باشه ولی در دراز مدت هزینه xu7 کمتر خواهد بود . به هر حال هر کدام مزایا و معایبی داره و هیچ کدام بی نقص نیست .

    1. اتفاقا موتور xu7 در سربالایی خیلی کم میاره و باید حتما معکوس داده بشع تا راه بیوفته
      چون خودمون داریم و دیدم ک میگم
      من خودم طرف داردxu7 هستم وای tu5قویتره نسبت به xu7

      1. موتورشما مشکل دیگه داره وگرنهدرسربابای با دنده چهار عالی

  3. سلام اگه پارس تیوفایو و سمند موتور xu7 مسابقه ی صفر تا صد بزارن کدوم جلو میزنه

  4. سلام من دقیقا میخوام بدونم کدوم تو مسابقه صفرتاصد جلو میزنه

  5. دیگه اینکه پرسیدن نداره شتاب پارس LX که همون TU5 سیزده ثانیه هست با اینکه تا حد امکان وزنشو کمتر از پارس معمولی کردن اما بازم کم میاره اما پارس معمولی با پیشرانه XU7 با کشش مناسب و حتی وزن زیاد صفر تا صد ۱۰ ثانیه ای دارد از هر لحاظ که بخای ببینی TU5 نه کشش مناسب داره و نه قدرت

    1. داداش من ۴۰۵ xu7دارم اصلا خبری از ۱۰ ثانیه نیست راحت صفر تا صدش بالای ۱۵ ثانیه هست . ۱۰ ثانیه رو زانتیا ۳۰۰۰ فابریک هم نمیتونه….

      1. ماشینتو حتما ی مکانیکی ببر داداش 405داری بالای پونزده ثانیه یا راننده نیستی یا ماشینت مشکل داره

      2. سرت نمیشه حرف نزن زانتیا ۳۰۰۰ به شدت کمیابه اصلا گیر نمیاد بعد تو میگی ۱۵ ثانیه زانتیا ۳۰۰۰ صفر تا صد تو ۶ ثانیه پر میکنه دیگه حرف نباشه تو داری موتور ۸ سوپاپ رو با موتور ۲۴ سوپاپ فرانسه مقایسه میکنی

    2. کی گفته موتور فابریک و پلمپ تیوفایو دارم 0تا 100 و تو 7 ثانیه پر می‌کنه ریمپ هم نیست در مقابلش موتور xu7 ریمپ شده کم میاره و تو سرعت 140 سه شنبه جلو افتاد و بعدش هم تا 220 افتاد پشت سرم چرا چیزی که داریند و ترفداری میکنید پیش هر میکانیکی که بری میگه تیوفایو و میگه اگه xu7 نبود مکانیکی هم نبود من 405 xu7 داشتم سه سال که ازش گذشت شروع به واشر زدن شد اون موقع با تیوفایو 5 کیلو متر راه بی آب اومدم هیچیش نشد

      1. صفر تا ۱۰۰ با تیوفایو فابریک ۷ ثانیه زدی؟!!!!!!!ببخشینا یا سنت کمه یا عقلت❤️

    3. عزیز توکاری که سردر نمیاری نظر نده من هردورو سوار شدم تجربه کردم میگم xu7 کافیه یه کم فشارش بزاری کلی هزینه واشر و… بزاره کف دستت بعدشم من پارس ۹۳tu5دارم کلی هم فیلم شتابشو گرفتم همش دروغه ۱۳ ثانیه من تو ۹ثانیه صفر تا صدو پر میکن اگه بخوایین فیلمشم میزارم.

  6. xu7آشغاله اما tu5 بهترین موتور xu7سرسیلند میزنه اما tu5 روی ۲۰۶ عالیه و بهتر از xu7 و شتاب گیری ۲۰۶ خیلی بهتر از xu7است

    1. داداش گم یکم فکر کنی بد نی تو داری وزن ۲۰۶ با پارس یکی میکنی تخم مرغ با خیار یکی میکنی

    1. راهکارهای داره که میشه حرارت موتور رو پایین بیاری من 405 داشتمxu7 همش تو جاده بود 500000هزار کار کرد آچار رو موتور نخورد خیلی دوسش داشتم حریف نداشت.

        1. ریمپ ایسیو. برای مقاوم کردن واشر هم واشر مسی با فیکسچر بندازید مشکل واشر حل میشه من 5سال پیش واشر مسی با فیکسچر انداختم از اون موقع تا حالا خیلی پیش اومده ماشین جوش بیاره یا آب رادیاتور کم باشه ولی دیگه به هیچ وجه واشر نزده ولی خیلی باید مراقب باشید مکانیکتون وارد باشه که فیکسچر و واشر رو درست جا بندازه

    2. همانطور که علم کامل و اطلاع شامل دارید. با پوزش نمیشود گفت این یکی حق دارد و آون یکی هم حسابی!!! خیلی شفاف بگویید که این موتور بهتر است یا آون یکی بهتر است. ماها اگر خودمان تحقیق میکردیم مسلما به نتیجه ای میرسیدیم که نیاز به هیچ پرسشی نباشد البته این هم از تنبلی ماها محسوب میشه. یک کارشناس درست حسابی بدون رودربایستی بیابند و اکثریت را راضی و خرسند نمایند.ممنون در پایان بگم بعد از حدود ده ماه هیچگونه نظری ندیده البته بهتان نیاز سواد هم ندارم که چیزی بگویم.

    1. با سلام گرم و احوالپرسی صمیمانه لطف بفرمایید که از بین دو موتور تی وی فایو. و. ایکس یو ۷ پی کدامیک گزینه بهتری هستند؟ با سپاس

  7. سلام خدمت همگی من پارس سال برنده شدم سه ماه دیگه میاد.
    دیگه خدایی یکی میگه به درد نمیخوره بفروشش یکی نه خوبه میگن واشر میزنه خرجش بالا هست.یه راهنمایی کنین ممنون از همگی.

    1. بدنه کیفیت نداره خیلی ضعیف شده موترش هم همش چینی اشغال میندارن بفروش مدل پایین سالم بخر

    1. من 10سال 405xu7دارم عاشق شم چون اصلا کم نمیاره خدایی سرحال و پرشتاب تو سربالایی ها که رقیب نداره فقط باید اب و روغنشو چک کنی که واشر نزنه

  8. سلام به دوستان پارس ایکس یو 7 صد در صد قدرت و کشش مناسبی داره تی یو 5 مخصوص کفی هست اما ایکس یو 7 مخصوص سر بالایی و کوهستان و سنگلاخ. اگر بین خرید خودرو با این موتور ها گیر کردید و قیمت و راحتی میخواید تی یو 5 اگر همش میخواید با سرعت و دور موتور بالا و تو سربالایی و جاده خاکی برسونید ایکس یو 7 در ضمن نباید آب موتور ایکس یو 7 کمتر از حد مجاز برسه و هر هفته آبش رو چک کنید وگرنه تا آبش کم نشه واشر نمیزنه کلا باید ایکس یو 7 رو تو دور موتور بالا استفاده کرد وگرنه موتور کم کم خسته میشه باید این موتور رو تو دور های 4500 و5000 دنده تعویض کرد به همین خاطره که میگن موتور ایکس یو 7 هماهنگی بیشتری داره با گیر بکس و دیفرانسیل که در نتیجه گشت آور بیشتری داره و شما شتاب و قدرت بیشتری رو تجربه خواهید کرد در موتور ایکس یو 7 اما در موتور تی یو 5 راحتی بیشتری تجربه خواهید کرد در کل موتور ایکس یو 7 مزایای بیشتری داره چون در این موتور سیستم CVVT استفاده نشده که نشون میده این موتور یک موتور مخصوص دور های بالا هست

    1. سلام
      اگر با XU7 بخواهیم معمولی و آروم رانندگی کنیم چی ؟ مثلآ رو دور 3000 تعوض دنده کنیم .
      فرمودین در غیر اینصورت موتور کم کم خسته میشه . من زیاد تجربه رانندگی ندارم . حس میکنم دور موتور بالاتر از 3000 که صدای موتور هم بیشتر میشه فشار زیادی به موتور وارد میشه در نتیجه استهلاک بیشتری داره ؟
      لطفآ راهنمایی بفرمائید .
      ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدتون

      1. سلام داداش منم ازوقتی ماشین دارم دقیقا رو دور ۳هزار افزایش دنده انجام میدم و به ۲۰۰۰که برسه معکوس ،حالا نمیدونم اصولیه این مدل رانندگی یا نه ولی درکل به نظر خودم بیشتر از ۳هزار روموتور فشار میاد برای همینم نمیزارم از این عدد دور موتور بالاتر بره،،الانم که ۲۰۶ تیوفایو دارم دورموتور زودتر بالا میره نسبت به سرعتش،قبلا ماشین های دیگه دنده ۴ دور موتور رو ۳هزار ۱۱۰ میرف ولی با این تیوفایو دنده ۴ رو دور ۳هزار ۸۵ تا ۹۰ تا سرعت میگیره که پرسیدم میگن تیوفایو ها همینجوریه

        1. دنده مرده بیشتر از پرگاز برای ماشین ضرر داره میتونید سرچ کنید

  9. فقط وقتی Xu7 واشر سر سیلندر میزنه که آبش کم باشه وگرنه ایکس یو 7 تو دور های پایین به هیچ عنوان کم نمیاره حتی تو دور های بالا وقتی که روغن موتور حالت آبکی بهم میزنه ایکس یو 7 بازم توان خودشو از دست نمیده و عادی کار میکنه اگر میخواید گشتاور و مقداری قدرت موتور افزایش پیدا کنه و ترمز ها روی حالت ریسینگ برن میتونید ECU تون رو بدید چیپ جدید بزارن و تنظیمش کنن

  10. سلام و درود بر شما دوست عزیز
    جناب میشه بیشتر توضیح بدید لطفا چیپ جدید بذارن یعنی چی

  11. بهترین موتور برای پارس xu7 و ۲۰۰۰ زانتیاییه
    سمند موتور جت براش بزاری به پای پارس نمیرسه
    بهترین ماشینا ۴۰۵ و پارسelx و زانتیا۲۰۰۰cc
    تمام شوتی

  12. سلام یه مطلب در مورد xu7 بگم
    من ۴ساله یه ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم وه بار میبرم از روزی که خریدم موتور بخار داشت و صدای اضافی ولی تا کنون نه واشر سوختم نه موتور باز کردم همیشه هم با سرعت بالا و دور موتور بالا میرم دستکاری نکردم آخرین سرعتش ۱۹۰.اونایی که میگن صدای xu7 زیاده احتمالا از ماشین چیزی نمیدونن من با صدای متور عشق میکنم به نظرم صداش یه حس قدرت میده.ولی tu5 موتورش کم صدا تره شتاب بهتری داره ولی xu7 گیربکس دنده ریز باصفحه زانتیایی بزاری کاتالیزر خارج بشه ریمپ بشه درچه گاز ۲۰۰۰ و میل سوپاپ xum یا gta و رینگ لاستیک ۱۵ و تنظیم ارتفاع بی ادب و آهنگ آوات بوکانی ۲۳۰ کیلومتر به بالا تظمینی ۱۵تا از سرعت فقط واسه آهنگشه ک. گفتم

  13. Xu7بدترین موتور جهان است چرا چون مشکل واشر داره واشرمیزنه هر کاریش بکنی واشر می زنه و مصرف سوختشم از tu5 بیشتره و شتاب ۲۰۶ خیلی بهتر از ۴۰۵ یا پارس یا سمند است و توی شتاب گیری اگه ۲۰۶ باشه با یه سمند یا پارس سال یا ۴۰۵ تیبا پراید با این ها مسابقه بزاره ۲۰۶ برنده می شه پس لطفا نظر بیخود ندید xu7 بهتر آشغال ترین موتور جهان xu7است واشر سر سیلند هم میزنه به آب و این چیزا نیست میزنه واشر

    1. تو ام خنگی تو داری وزن ۲۰۶ با پارس و ۴۰۵ و سمند مقایسه میکنی

  14. Xu7بدترین موتور جهان است چرا چون مشکل واشر داره واشرمیزنه هر کاریش بکنی واشر می زنه و مصرف سوختشم از tu5 بیشتره و شتاب ۲۰۶ خیلی بهتر از ۴۰۵ یا پارس یا سمند است و توی شتاب گیری اگه ۲۰۶ باشه با یه سمند یا پارس سال یا ۴۰۵ تیبا پراید با این ها مسابقه بزاره ۲۰۶ برنده می شه پس لطفا نظر بیخود ندید xu7 بهتر آشغال ترین موتور جهان xu7است واشر سر سیلند هم میزنه به آب و این چیزا نیست میزنه واشر

  15. Xu7 بدترین موتور جهان است چرا چون مشکل واشر دار واشر میزنه هر کارش بکنی ولشر می زنه و مصرف سوختشم از tu5 بیشتره و شتاب ۲۰۶ خیلی بهتر از ۴۰۵ یا پارس سال یا سمند است و توی شتاب گیری اگه ۲۰۶ باشه با سمند یا پارس سال یا ۴۰۵ تیبا پراید با این ها مسابقه بزاره ۲۰۶ برنده می شه پس لطفا نظر بیخود ندید xu7 عالی است هر کی می گه موتور xu7 عالی آدم خر و کثافتی است آشغال ترین موتور جهان xu7 است واشر سر سیلند هم میزنه به آب و این چیزا نیست میزنه واشر

  16. نه خیر tu5 بهترین است چرا چون مصرف سوختشم از xu7 کمتر است و شتاب بیشتری هم می ده tu5 و صدای موتور کم تری هم داره tu5 tu5 موتور بروز تری است xu7 قدیمی تر است و xu7 مشکل واشر داره

  17. Xu7 بهتره البته همش بستگی راننده داره که چطور ازش استفاده کند من از۹1دارمش چراواشر نزده

  18. سلام من ۵سال هست که xu7 دارم و خودم موتورش رو آبندی کردم و تا الان که ۵ سال شده واشر نزده کلا موتورهای فرانسوی باید به آب موتور دقت کنی و گرنه خوب جواب میده تا ۱۹۰ کیلومتر هم با کولر روشن باهاش رانندگی کردم گردنه اسد آباد رو عالی بالا رفته من ازش راضیم

  19. گوه خوردی تو ۵ سال باهاش اومدی xu7 واشر ۵ بار زده اگه سرعت ۱۹۰ تا بری قطعا واشر می زنه

    1. واشر نمیزنه دوست عزیز من خودم سمند با موتور xu7 دارم باهاش ۲۰۰ تا هم رفتم فابریک ۴ سال دارمش هنوز واشر نزده چک کردن آب خیلی مهمه توی این موتور و یه روغن خوب بریزی اخ نمیگه و یه چیز دیگه ایسیو خیلی مهمه که برای من زیمنس هست
      ماشین سرحال سرحال جون میده برای سربالایی

    1. خداگفته دست به جیب باش حالِ وسیله‌ت رو ببر
      زشته عشق باز باشی و از مصرف 1یا2لیتر اضاف‌تر بگی
      من7ساله یه405موتورXU7دارم خداشاهده تاحالاخداروشکر واشرنزده و همه‌جوره هم روندمش
      خیلی هم ازش راضی‌ام و قربونش میرم چون تاحالا هیچ‌وقت اذیتم نکرده و خرج الکی نیاورده
      ولی هرکیو دیدم TU5دارم میناله میگه شتاب اولیه نداره

  20. من تجربه رانندگی با 206 تیو فایو رو داشتم . این موتور برای این ماشین هم به سختی جواب گو هست چه برسه به پارس . وقتی کولر رو روشن کنی که عملا دیگه خیلی سخت راه میره . الان پارس سال دوگانه گرفتم . قدرت خیلی خوبی داره و تا اشاره می کنی با دور موتور پایین هم شتاب می گیره و اصلا نیازی نیست خیلی دور موتور رو بالا ببری . در مورد مصرف سوخت چون با تیو فایو مجبوری خیلی گاز بدی عملا فرق زیادی با سال نمی کنه . بماند اینکه دور موتور بالا به کل سیستم مخصوصا تسمه تایم و گیربکس و صفحه کلاج فشار میاره و اونارو زود تر فرسوده می کنه . پارس LX زمانی تولید شد که ایرانخودرو در رقابت با چینی های بازار داشت شکست می خورد و یه خورده زیاد در مورد این ماشین اغراق کرد . اونجوری هم که می خواست نتیجه نگرفت .

  21. لطفا ادب داشته باش ، من همه ماشینی داشتم ، من مجموعا شش سال موتور پژو رو تجربه کردم بدون واشر ، تازه از واشر زدن هم نمی ترسم آخر دنیا که نیست هر کی هم که میخره میگم بهش محض احتیاط دو سال یکبار واشر عوض کنه ، تیوفایو خوبه اما مشکل رینگ و کویل داره ، ایی اف سون هم خوبه اما حساسیت روغن و شاتون داره .

  22. به نضر من موتور xu7 بهتر هست برای پژو پارس ولی xum بهتر از هردو است ولی از سال ۹۵ تولید نشد برای همین xu7 عالی هست برای اونایی که شتاب دوست دارن

  23. نظرمن باشه که الان خودم ۳ ساله پرشیا سال دارم بنا به انتظارم از رانندگی که کشش و قدرت تو سربالایی و رانندگی با دور موتور بالا پرشیا سال خودم بهتر جواب داده البته تو کفی پرشیا ال ایکس خوبه ولی با کمی هزینه و تقویت موتور باز پرشیا سال ال ایکس رو جارو میکنه. حتی ال ممد هم نتونست چه کفی چه سربالایی به ماشینم برسه . منظورم تعریف ماشینم نیست . از برتری موتور xu7نسبت به tu5 ساده بودن و راحت بودن تقویت موتور هست و البته ظرفیت شم برای تقویت بیشتره. تنها ایراد اساسی xu7واشر زدنشه که اونم یبار باید حوصله و سلیقه به خرج بدی واشر با کیفیت تهیه کنی و با دقت و حوصله مکانیک و تراشکار سر سیلندر رو تا حد ممکن دقیق آماده نصب کنی بقیه الزامات هم که سوپاپ پیستون و رینگ پیستون با کیفیت بنداز . حتما هم اگه ماشینت دست دوم هست یا کارکردش بالاس زیر بلوک سیلندر مجاری آب رو حتما تمیز کن بعدشم سیستم خنگ کنندکی رو جز به جز بررسی و به روز کن ببین اونوقت پرشیا سال به چه ماشین میگن. اون حرف مفت که میگن هر سال باید واشر عوض کنی رو بنداز دور تا ۵ سال لازم نیست نگران واشر زدن باشی.من خودم همه اینکارا رو انجام دادم و چندین ساله هیچ مشکلی نداشتم.

  24. سلام
    اوایل دهه هشتاد پرشیا گرفتیم که موتور xu7 داره و تا الان بیشتر از ۴۲۰ هزار کیلومتر کار کرده!!!! هنوزم ماشینو داریم و توی شهر سوار میشیم.
    تمام خرابی های این موتور رو یادمه که روی چه کیلومتری اتفاق افتاده.
    فشنگی اب روی ۱۵۰ هزار، فن ها یکسره روشن میموندن.
    واتر پمپ روی ۲۴۰ هزار، شروع کرد به چکه کردن از کنار قاب تسمه تایم.
    واشر سرسیلندر روی ۲۷۰ هزار (به علت ترکیدن جنت های کهنه اب و ترکیدن رادیاتور و… خلاصه چند مرحله جوش اوردن) چند ماهی بعد از ترکیدن جنت ها … کار کرد تا دیگه کمپرس رد داد داخل اب و مجبور شدیم عوضش کنیم.
    اویل پمپ روی ۲۷۰ هزار، به دلیل شل دستی مکانیک بعد از عوض کردن واشر سرسیلندر ، سیمکشی ماشین رو رو درست وصل نکرد و چراغ روغن همش چشمک میزد. بعد از عوض کردن اویل پمپ و دو تا فشنگی روغن و باز کردن کارتر و کلی علافی دیگه متوجه شدیم اقا تررر زده.
    روغن ریزی هم که نگم براتون!!! کل موتور های پژو سیتروئن مشکل شدید روغن ریزی دارن.
    واشر درب سوپاپ و پولی سر میلنگ با این جنسای اشغال تو بازار هر چهار سال یکبار بهتره عوض بشن.
    سنسور اکسیژن و استپر موتور فابریک هم تا پارسال کار کردن ولی به لطف جنسای اشغال توی بازار توی یکسال گذشته یکبار دیگه هم مجبور به تعویض استپر موتور شدیم.
    چند تا توصیه برای کسایی که میخوان این موتور رو استفاده کنن.
    حتما اب رادیاتور و ضد یخ داخلش بریزید!!
    من سه ماه پیش دمای فن رو پایین اوردم و الان روی ۸۴ درجه دور کند فعال میشه.
    روغن از زمانی که صفر بود فقط توتال و کاسترول ریخته شده ولی از یکسال پیش چون روغن توتال و کاسترول اصل گیر نمیاد ایرانول میریزیم. روغن ۲۰w-50 میریزم. ایرانول قوطی حلبی ۱۲۰۰۰ یا ۱۶۰۰۰ .
    توی جاده گشتاور خوبی داشت ولی سرعت بالاتر از ۱۷۰ دیگه انچنان شتاب و جونی براش نمیموند.
    حداکثر گشتاورش روی ۳۲۵۰ هست که خیلی خوبه و نیاز به دور بالا برای شتابگیری نیست.
    مصرف شهری بستگی به ترافیک و کیفیت بنزین و موعد سرویس های دوره ای و شیوه رانندگی داره. اگر بنزین خوب توش باشه و مثل ادم رانندگی کنی و ترافیک متوسط باشه حدود ۹ ولی اگر گاز بدی و کل بندازی… تا صدی ۱۵ هم راحت میسوزه.
    مصرف جاده هم با سرعت ۱۱۰ حدودا ۶ – ۶/۵ زمانی که نو بود. سالهاست که فقط توی شهر و باغ و… استفاده میکنیم و اطلاع دقیقی از مصرف جاده ایش ندارم.قطعا با توجه به کهنه شدن ماشین مصرفش بالاتر رفته.
    قیمت قطعات هم نسبت به بقیه موتور های ایران خودرو مثل تیوفایو و ای اف سون پایین تره. شاید خرابی تیو کمتر باشه که نیست! ولی قیمت قطعاتش بالاتره و جبران میکنه!
    فقط حواستون به ابش باشه، دیگه مشکل خاصی نداره. از سلامت جنت ها و رادیاتور و فن ها و ترموستات مطمئن باشید.
    زمانی که این ماشینو گرفتیم من دبستانی بودم یجورایی با دردسرهای این موتور بزرگ شدم. یادش بخیر پرشیا بود و زانتیا و ماکسیما. کل ماشینای خوب و خفن اون دوران همینا بودن!
    دلیل پایین بودن کیفیت پارس های جدید هم قیمت پایینشون هست. اون زمان حدود ۱۵ هزار دلار بابت صفر این ماشین به ویران خودرو پول دادیم. به پول الان میشه حدود ۴۰۰ میلیون!!! در حالی که الان میدن ۱۷۰ تومن یعنی ۶۰۰۰ دلار، تازه ایربگ و کولر اتومات و… هم بهش اضافه کردن.پس توقع کیفیت نیست و از قیمتش مشخصه که اشغاله. کاش در امد مردم مثل بقیه کشور بالا بود و به دلار حقوق میگرفتن و ماشینا هم با کیفیت قبل تولید میشدن. اگر مردم درامد داشته باشن و با حقوق ۴ ماهشون بتونن یه ماشین با کیفیت ۴۰۰ میلیونی بگیرن چیز بدی نیست. ولی متاسفانه در حال حاضر با حقوق دو سالشون هم نمیتونن یه ماشین بی کیفیت ۱۷۰ تومنی بگیرن.
    همون زمانم ایرانخودرو زالو بود. ۱۵۰۰۰ دلار میشد کرولا صفر با اپشنای متوسط گرفت ولی اینجا بهت پژو زپرتی میدادن.

  25. ما یک ۴۰۵ داریم از سال ۸۸ تا همین ۱۴۰۰حدود۵۴۰هزارتا کار کرده، صادفانه میگم، ۲ بار واشر زده، یبارم سال ۹۶ کلا سر سیلندر رو عوض کردیم، از ۹۶ تا الانم اصن واشر نزده۔
    گشتاوربالاتر، سرعت تو سراشیبی، مهم تر ازینا امکان نصب سرسیلندر ۱۶ سوپاپ زانتیا و ی سری تغییرات فنی باعث میشه Xu7 بهتر باشه۔ tu5هم موتور بدی نیست اما هر ادم عاقلی میدونه موتور هرچی ضعیف تر، موقع تقویت روش بیشتر فشار میاد و اصطلاک بیشتری هم خواهد داشت۔
    اقایون tu5سوار تورو خدا توهین نکنید، دوست من از تیپ ۵ اش هر ۴۰۵ قدیمی جلو میزنه تهش باز با xu7فحش میده، چتونه۔۔۔۔چتتتتووووونه اخه

  26. عین بچه آدم سالی یبار خودت واشرسرسیلندرو عوض کنی با یه سرویس دوره ای همزمان بااون دیگه تیوفایو به چه درد میخوره اخه تیوفایو برای اتاقای هاچبکو سبکه

  27. عین بچه آدم سالی یبار خودت واشرسرسیلندرو عوض کنی با یه سرویس دوره ای همزمان بااون دیگه تیوفایو به چه درد میخوره اخه تیوفایو برای اتاقای هاچبکو سبکه

  28. پژو پرشیا قدیم یا پارس الان فقطxu7 آخه عقل سالم چی میگه اتاق پارس از tu5زور است واشر هم آبش را حواست بهش باشه نمیزنه اون وقت هم که بزنه یه تسمه تایمtu5 برید ببنید چقدر خرجش بالاست اصلا tu5متور ماشین های سبک است..بابا بشنید پشت هر دو ماشین متوجه می شید یاحق

  29. بهترینش اینه شما همیشه هر ۴۰ هزار تا یک واشر سر سیلند عوض کنی
    همزمان با واشر ترموستاتم عوض کنی
    همیشه تو ماشینتون رله فن داشته باشین با چند تا هم فیوز داشته باشین ک جولو گیری کنین آب ماشینم هر هفته تا موقعی ک خنک چک کنین هواگیری کنین چند وقت یک بار ماشینو
    همیشه هم ی تدموستات زاپاس داشته باشین

    1. سلام .
      موتور xu7 بهتراز موتورxf7 وtu5 میباشد اگر اب مقطر خوب وهمیشه ضدیخ و ترموستات پایین بزارید که موتور داغ نکند بهترین موتور است من از سال ۹۱ دارم هنوز واشر نزده و ۲۰۰ کیلومتر کارکرده و هرسال دم هوا گرم شدن تنظیم موتور میکنم ماشین سمند چون سنگین است بهترین موتور xu7 است که واقعا قدرت و شتاب و کم خرج است و دوستان ماشین باید بهش رسید بستگی به راننده دارد یکی سراغ دادم ۵۰۰ کیلومتر ماشین موتورxu7 کارکرد دارد هنوز باز نشده موتورش میگه روغن ایرانول ۱۲۰۰۰ میریزم قوطی اهنی …. انشالله موفق باشید وموتورef7 نخرید آشغال است …اول xu7 وبعد tu5 بخرید فقط بهش برسید .یاحق

  30. من بلوچم شوتی سوار ماشین فقط ۴۰۵ برای بارپرشیا زود اوراق میشه

  31. با سلام خدمت دوستان نظر بنده اینه که موتور tu5 بهتر از موتور xu7 هست ولی وقتی اختلاف قیمت ۸۰ میلیونی پارس سال و تیوفایو و در نظر بگیری میبینی که پارس سال بهتر از پارس ال ایکس هست و همچنین موتور و گیربکس پارس سال با سواری سدان بزرگی مثل پارس بیشتر سازگار هست و پارس سال در سربالایی به خصوص زمانی که سرنشینان و صندوق ماشین پر باشد نسبت به پارس ال ایکس عملکرد بهتری خواهد داشت. هزینه های تعمیر نگهداری پارس سال پایین تر است.
    در مورد مشکل واشر زدن پارس سال هم باید مراقب باشید که به موتور زیاد فشار نیارین و آب و روغن خودرو را همیشه چک کنید.

  32. با سلام خدمت دوستان نظر بنده اینه که موتور tu5 بهتر از موتور xu7 هست ولی وقتی اختلاف قیمت ۸۰ میلیونی پارس سال و تیوفایو و در نظر بگیری میبینی که پارس سال بهتر از پارس ال ایکس هست و همچنین موتور و گیربکس پارس سال با سواری سدان بزرگی مثل پارس بیشتر سازگار هست و پارس سال در سربالایی به خصوص زمانی که سرنشینان و صندوق ماشین پر باشد نسبت به پارس ال ایکس عملکرد بهتری خواهد داشت. هزینه های تعمیر نگهداری پارس سال پایین تر است.
    در مورد مشکل واشر زدن پارس سال هم باید مراقب باشید که به موتور زیاد فشار نیارین و آب و روغن خودرو را همیشه چک کنید.

  33. با سلام خدمت دوستان.موتورxu7بهتر از tu5است چون tu5هزینه بیشتر و شتاب و قدرت کمتری دارد

  34. سلام دوستان عزیز لطفاً در مورد xu7p بگین نظرتون چیه چی پیشنهاد میدین واقعا موندم

  35. دوست عزیز موتور xu7 پلاس هنوز آزمایشش رو پس نداده ولی طبق اطلاعات ایران خودرو ، ارزش خرید نداره . چون هنوز بوش های این ماشین از نوع تره و بقیه تغییرات هم با توجه به دانش و تجربه شخصی ، تاثیر اونچنانی نخواهد داشت . تازه از قدرتش هم یه چند اسب کم شده .
    یه سال دوگانه بگیر هم از قیمت بنزین راحت میشی هم استهلاک این موتور با توجه به کیفیت پایین بنزین تو ایران روی گاز خیلی کمتره .

  36. آقااونایی که فنی ان به ماشین رسیدگی میکنن xu7 بخرن باقدرت وسرعتش وشتابش حال کنن اوناییم که فرق موتوروباپنکه برقی نمیدونن برن tu5سواربشن صدی ۱لیترسوختشون پس اندازکنن بعده چندسال بنزبخرن قربون همه xu7سواراکه فنی وماشین بازوکاربلدوحرفه این نظرای آب دوغ خیاری وکارمندی هم اینجاندین که واشرمیزنه چی میزنه ۱۱ساله xy7سوارم tu5هم صفرشوداشتم اخه ۱۶۰۰حجم موتوربا۱۴۲نیوتن مترگشتاورتودور۴۰۰۰هم شدموتور اونم درمقابل xu7با۱۵۷نیوتن مترگشتاورتودور۳۰۰۰ داداشیابرین اطلاعات فنیتونوببرین بالاهی هم ۱۶سوپاپ نگین آدم خندش میگیره سوپاش ازسوییچ استارت هم نازک تره که آخه داخل موتوروببینین بعدنظربدین قربون همتون

  37. بله کاملا درست می فرمایید . از نظر علمی هم وقتی برسی کنید اسب بخار مساوی ضرب دور موتور در گشتاور خودرو است . با توجه به جاده های ایران ، xu7 در بسیاری از شرایط اسب بخار بیشتری نسبت به tu5 تولید می کند .
    در بحث ماکسمیم اسب بخار هم برتری tu5 به اندازه یک انگشتان دست نمی رسد .

  38. منم دوستم موافقم.
    واشر تا زملنی شیلنگی نشتی نده درب رادیاتی خراب نباشه، یا رگلاتور سی انجی گرفته نباشه یا زنگ زدگی داخلی رگلاتور گاز یا هوزینگ بدنه ترموستاد نشتی یا ترک نداشنه باشند تا ۵ سال بدون کم کردن آب تضمینید
    حالا شما دوست عزیز
    هر هفته یا هروز به گیج آمپر آب نگاه کن اگه دیدی بالا داره میره یه خبری هست یه میکانیک نشون بده

    اول صبح قبل از روشن کردن به آب داخل رادیات توجه کنید
    روغن هم نکاه کنید
    و من ا… توفیق
    رستمی کارشناس الکترونیک

  39. منم با دوستم موافقم.
    واشر تا زمانی شیلنگی نشتی نده درب رادیاتی خراب نباشه، یا رگلاتور سی انجی گرفته نباشه یا زنگ زدگی داخلی رگلاتور گاز یا هوزینگ بدنه ترموستاد نشتی یا ترک نداشنه باشند تا ۵ سال بدون کم کردن آب تضمینید
    حالا شما دوست عزیز
    هر هفته یا هروز به گیج آمپر آب نگاه کن اگه دیدی بالا داره میره یه خبری هست یه میکانیک نشون بده

    اول صبح قبل از روشن کردن به آب داخل رادیات توجه کنید
    روغن هم نکاه کنید
    و من ا… توفیق
    رستمی کارشناس الکترونیک

  40. سلام. والا تنها موتوری که از هر لحاظ قابل اعتماد هست موتور پراید اونم پرایدهای صبا هست.

  41. سلام و خسته نباشید
    بنظر من موتور TU5 در زمان حال بهتره
    چون سوخت کمتری داره
    خرجش کمتره
    و واشر سر سیلندر هم نمیسوزونه
    ولی موتور XU7 از لحاظ قدرت خیلی بهتره
    و اصلا کم نمیاره
    ولی مصرف سوخت زیاد که الان بنزین هم گرون
    و هم سهمیه بندی شده
    و گرونی قطعات و سوختن واشر سر سیلندر
    در این دوران اقتصادی
    باعث میشه که عملکرد بدی داشته باشه

  42. سلام
    نظر شما صحیح
    اما سازنده این ماشین چون در فرانسه هوا سرده
    موتور رو طوری طراحی کرده که آمپر ماشین زود بیاد بالا
    تا موتور گرم بشه
    این موتور مخصوص کشور های سرد سیری هست

  43. دوستان ماشین و باتوجه ب نیاز باید خرید.بعضی ها ماشین و بخاطر تعداد سوپاپ میخرن بعضی ها ماشین بخاطر عمل کردن تو جاده.tu5بدرد کسانی میخورن ک کارمندن یا دخترن یا ادم هایی ک رو حوصله رانندگی میکنن و از ماشین زیاد سر در نمیارن. ماشین تو کفی پراید هم خوب راه میره ماشین باید با بار بزنی گردنه تا بدونی چیه.ایکس یو سون بدرد کسایی میخوره ک از ماشین سر دربیارن تا حد ممکن از سوختن واشر جلو گیری کنن اگه ادمی هستی ک هواگیری سرسیلندر یا تعویض رله فن بلد نیستی یا چشت ب امپر اب نیست این ماشین ب دردت نمیخوره.اصولا ماشین های شانزده سوپاپ قدرت و ب دورهای بالا انتقال میدن و این باعث میشه مرتب معکوس بکشی. اگه راننده تهاجمی هستی دنبال تی یو فایو نرو چون تو گردنه باید ب تیبا و پراید باج بدی .و اون صدای زیبای موتور هم خبری ازش نیست. تی یو فایو بروز تر و بهتره .ولی برای ۲۰۶ و رانندگی عادی . کلا هرچی حجم موتور بیشتر باشه رانندگی بهتره .در ضمن تو ایران سرعت میانگین ۱۲۰ مجازه ک مثلا شما از اصفهان تا تهران میتونید از بیشترین گشتاور ایکس یو سون استفاده کنید .ولی برای بقیه باید سرعت بالای۱۴۰ برید تا موتور حداکثر گشتاوره و بهت بده .اگه من بجای ایرانخوردو بودم تی یو فایو میذاشتم رو پراید و برای پژو از دو موتور ۱۸۰۰ و دو هزار زانتیا استفاده میکردم.شایدم از ترس شوتی ها این کارو نکنن چون کسکم بازی میکنن تو جاده

  44. اونایی که کار مندی نظر میدی همین یهو میگی واشر میزنه
    اتفاقاً موتورXU7 یکی از بهترین موتور هاست شما ماشین هر هفته آبشو چک کن کی واشر میزنه طرف ۱ ماهدر رادیاتور وا نکرده آب کم شده واشر زده

    شما بیا هر هفته آب چک کن دیدی خیلی کم میشه ببر درست کن یهو میبینی ماشین نشتی داره

    آخه از تیو فایو هم شد موتور ؟

    خودم مدل ۸۷ دارم هنوز واشر عوض نکردن

  45. من خودم هم tu5سوار شدم هم xu7 بدون شک شتاب و سرعتxu7 بهتر از tu5 است

  46. اگه می خواید فرق بین این دو موتور رو بدونید برید دم مکانیکی و باتری سازی ها از مکانیک ها سوال کنید الکی به حرف چند نفر که احساسی نظر میدن باور نکنید طرف اندازه اتوبوس ماشینش کار کرده بعد واشر عوض نکرده جوک میگید من خودم xu7 دارم میدونم چه موتور پر ایرادیه

  47. سلام ۱۸ سال پایه یک دارم ۹ سال پارسxu7 با صندوقدار ۲۰۶ با سمند ef7 پارس tu5 و ۴۰۵ تو جاده تو شرایط مختلف کورس گذاشتم موتور ۱۶ سوپابی که اینا رو ماشین گذاشتن تو شتاب اولیه و داخل شهر خوبه ولی تو جاده تو سبک ترین وضعیت نمی تونه سنگین ترین وضعیت xu7 رو بگیره درواقع شتاب اولیه مصرف سوخت و داخل شهر خوبه ولی تو جاده جالب نیست در مورد واشر زدن اگر امپر اب به وضعیت قرمز نرسه و جنس سر سیلندر خوب باش محال واشر بزن به دلیل کیفیت پائین سر سیلندر باعث خوردگی میشه که در نهایت فضای خالی ایجاد میشه و واشر رو می سوزه من بعد از ۸ سال خودم گفتم باز کن مکانیک وقتی باز کرد در حد ۴ یا ۵ میلیمتر خوردگی ایجاد شده بود واشر هم سالم در ضمن تا به حال این ماشین که دست من هست امپر اب وضعیت قرمز رو تجربه نکرده موتور tu5 اصلا متعلق به این وزن ماشین با این دینامیک نیست پس هر کاریش کنی تو لحظه شروع رانندگی گول می زنه ولی در ادامه دستش رو میشه

  48. از نظر من نه از نظر همه تیوفایو بهتره چون هم مصرف سوختش کمه هم لرزش موتور کم تره هرکی میگه تیوفایو ضعیفه شعر میگه تیوفایو ۱۶سوپاپه ولی xu7هشت سوپاپه تیوفایو دوربالای بهتری نسبت به xu7داره تستش کردیم با چندتا xu7ماشین خودم slxتیوفایو هست مدل ۹۴هنوز ماشین بع گردش تو دور بالا نرسیده

  49. با عرض معذرت دوتا موتور خوبی هستن xu7به درد مناطق کوهستانی و سرد سیر خوبه و تو سربالایی ها قوی تره . موتور tu5 به موتور کویر و گرمسیر معروفه وتو کفی هیچ موتوری از ایران خودرو نمیتونه کورس ببنده . xu7تو گرما خوزستان کولر بگیریاینجوری میشهو میشی

  50. سلام .
    موتور xu7 بهتراز موتورxf7 وtu5 میباشد اگر اب مقطر خوب وهمیشه ضدیخ و ترموستات پایین بزارید که موتور داغ نکند بهترین موتور است من از سال ۹۱ دارم هنوز واشر نزده و ۲۰۰ کیلومتر کارکرده و هرسال دم هوا گرم شدن تنظیم موتور میکنم ماشین سمند چون سنگین است بهترین موتور xu7 است که واقعا قدرت و شتاب و کم خرج است و دوستان ماشین باید بهش رسید بستگی به راننده دارد یکی سراغ دادم ۵۰۰ کیلومتر ماشین موتورxu7 کارکرد دارد هنوز باز نشده موتورش میگه روغن ایرانول ۱۲۰۰۰ میریزم قوطی اهنی …. انشالله موفق باشید وموتورef7 نخرید آشغال است …اول xu7 وبعد tu5 بخرید فقط بهش برسید .یاحق

  51. نوشین ک قیمت قطعات tu5 ارزانه سخت در اشتباهی
    قیمت قطعات tu5 سه برابر xu7 هستش
    و بدتر از همه اجرت مکانیک ۵ برابر xu7
    و بدتر از همه صداهای نامعلوم از موتور ک عیب یابی هم نمیشه
    حساس ب روغن و برق خودرو
    قدرت مزخرف
    کشش شدیدا مزخرف
    مصرف بنزینش هم تو داخل شهر با xu7 فرقی نداره

  52. من 10سال 405xu7دارم عاشق شم چون اصلا کم نمیاره خدایی سرحال و پرشتاب تو سربالایی ها که رقیب نداره فقط باید اب و روغنشو چک کنی که واشر نزنه

  53. به نظرم موتور xu7 شتاب بیشتری داره اگه ماشین سالم باشه من هر دوشون داشتم میدونم هم قدرت وهم سرعت متفاوته مگه اینکه مشکلی داشته در مورد زانتیا داستان فرق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا