مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه اسپرت هیوندای سوناتا N Line راهی بازار شد

هیوندای اوایل سال جاری نسخه اسپرت سوناتا N Line را معرفی کرد و حالا قیمت آن‌را هم مشخص کرده که از 33,200 دلار شروع می‌شود. این سدان اسپرت کره‌ای به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 290 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل شده که برای بهبود روان‌کاری و خنک‌کنندگی، در آن از روغن استفاده شده است. این گیربکس همچنین به لانچ کنترل (سیستم کمک به آغاز حرکت) و سیستمی بنام N پاور شیفت هم مجهز است که دومی زمانی که خودرو با 90 درصد گاز در حال شتاب گیری است به‌طور اتوماتیک فعال می‌شود تا در هر تعویض دنده حداکثر نیرو را به چرخ‌ها تحویل دهد.

ویژگی‌های عملکردی سوناتا N Line به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا این خودرو از سیستم فرمان ویژه و سیستم تعلیق با تنظیم اسپرت و کمک‌فنرهای جدید هم برخوردار است. در این سدان اسپرت همچنین فنرهای عقب سفت‌تر و میله‌های تثبیت‌کننده بزرگ‌تر هستند. برای متوقف کردن خودرو نیز مردان هیوندای سیستم ترمز قوی‌تر با دیسک‌های 13.6 اینچی در جلو و 12.8 اینچی در عقب را در نظر گرفته‌اند.

سوناتا N Line در ظاهر با دماغه اسپرت‌تر، تریم مشکی براق و رینگ‌های منحصربه‌فرد 19 اینچی که می‌توان با پرداخت 200 دلار اضافه لاستیک‌های تابستانی را برای آن‌ها سفارش داد، از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. سانروف پانورامیک، چهار سر اگزوز و چراغ‌های جلوی LED هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

ویژگی‌های اسپرت سوناتا N Line در کابین آن‌هم ادامه یافته است زیرا در اینجا می‌توان غربیلک فرمان اسپرت چرمی و صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی ناپا و جیر را مشاهده کرد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی برجسته این خودرو نیز می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، پدال‌های آلومینیومی، سیستم نورپردازی داخلی و آینه تیر شونده خودکار اشاره کرد.

در بخشی ایمنی هم سوناتا N Line به‌صورت استاندارد با مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار پیش‌گیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار نوربالا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار دنبال کننده خطوط و هشدار خروج ایمن ارائه می‌شود. هیوندای سوناتا N Line مدل 2021 اواخر همین ماه در بازار ایالات‌متحده برای فروش عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا