Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پلتفرم جدید برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور، طراحی و ساخته شد

اوایل هفته جاری بود که اخباری مبنی بر آغاز برگزاری جلساتی میان سازندگان قطعات خودرو و یک شرکت خصوصی به عنوان سرمایه گذار، برگزار شده است. اما بهتر است بدانید که جلسه برگزار شده، به علت تشکیل و آغاز بکار قطب سوم خودروسازی کشور انجام شده است.

علی یکه فلاح که به عنوان فعال صنعت قطعه خودرو در کشور شهرت پیدا کرده است، در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از روند طراحی و تولید این پلتفرم با اعلام این خبر که در راستاء گسترش صنعت خودرو و قطعه سازی و تولید خودروهای باکیفیت و همچنین شکل گیری همکاری بین صنعت و دانشگاه، پلتفرم ملی تعاون ساخته شده است. وی همچنین افزود: این طرح که پلتفرم ملی تعاون نام دارد، حاصل سالها کار تحقیقاتی است که در فازهای مختلف و با سرمایه گذاری و همراهی، همدلی قطعه سازان بخش خصوصی انجام شده است. البته بهتر است بدانید که تاکنون بخش خصوصی، رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را در این حوزه انجام داده است.

مگاپلتفرم جدید ایرانی

رئیس هیات‌مدیره گروه تعاونی چکاد صنعت فلاح به عنوان یکی از مجموعه های حاضر در این پروژه، گفت: این پلتفرم که مراحل طراحی و ساخت آن طی شده است، قابلیت پشتیبانی از ۵ سگمنت مختلف خودرو از جمله، سدان، هاچبک، کراس‌اوور، پیکاپ و… را دارد؛ همچنین توان تولید خودروهای برقی بر اساس این پلتفرم، میتوان در آینده نیز انجام شود.

 

این مدیر ارشد صنعت قطعه سازی با اشاره به همکاری صنعت قطعه و دانشگاه در قالب پروژه پلتفرم ملی، افزود: تیم تحقیق و توسعه این پروژه از متخصصین صنعت خودرو که در  دانشگاهی نظیر دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت و… درحال تحصیل هستند، تشکیل شده است؛ ضمن اینکه از متخصصین خارجی نیز در مراحل مختلف این پروژه استفاده شده است.

یکه فلاح در پایان با اشاره به محرمانه بودن بسیاری از اطلاعات این پروژه، خاطرنشان کرد: توان صنعت قطعه سازی در خودکفائی قطعات پیشرفته خودرو در سالهای اخیر و پس از تحریم ظالمانه صنعت خودرو، به اندازه ای رسیده که بتواند با استفاده از ظرفیت دانشگاه و برخی شرکت دانش بنیان، به عنوان سومین خودروساز کشور فعالیت خود را آغاز کند.

البته بهتر است بدانید که این پروژه، در سال ۱۴۰۱ به نتیجه نهائی خواهد رسید.
3 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    عالی میشه

  2. ناشناس می گوید

    عالی میشه عالی

    1. سیدعلی سیدهاشمی می گوید

      اگه به مرحله نهائی برسه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.