Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین سیستم صوتی (اسپیکر) خودرو برای خرید را بشناسیم!

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بلندگوهای مناسب برای انواع خودروهای سواری بپردازیم. همان‌طور که میدانید مبحث سیستم صوتی، یکی از مباحث جذاب به‌حساب می‌آید که بسیاری از خودرو دوستان ساعت‌ها در گروه‌های تلگرامی به بحث و نقد و بررسی انواع سیستم‌های صوتی مناسب برای خودروی خود می‌پردازند.

اما نکته بسیار مهم در مورد خرید سیستم صوتی این است که امروزه اکثر خودروهای وارداتی و خارجی از کیفیت مناسبی در بخش سیستم صوتی برخوردار هستند زیرا در بسیاری از آن‌ها از سیستم صوتی‌های با برندهای مشهور به همراه ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر استفاده می‌شود. اما بااین‌وجود تولیدات داخلی کشورمان همچنان توجه مناسبی به بحث کیفیت سیستم صوتی نداشته و می‌توان آن‌ها را در حد متوسط متمایل به ضعیف دانست که اصلاً برای صنعتی که 60 سال از عمر آن می‌گذرد قابل توجیه نیست. اما به‌هرحال، همین دلیل بازار خریدوفروش سیستم‌های صوتی را بسیار پررونق کرده است و بسیاری از مالکان خودروها به‌محض دریافت خودروی خود به ارتقا سیستم صوتی آن می‌پردازند.

در این مطلب قصد داریم تا برخی مدل‌های خوب و خوش فروش بازار را برای شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

بهترین اسپیکرهای خودرو برای خرید

1-اسپیکر خودرو پایونیر TS-6975V2

وقتی از پخش‌کننده و بلندگوی خودرو صحبت می‌کنیم، بیشتر افراد منتظر شنیدن نام «پایونیر» و محصول جدید آن هستند؛ شرکتی که با محصولات باکیفیت و زیبای خود توانست سهم بالایی از مخاطبان را جذب خود کند. مدل «TS-6975V2» یکی از بلندگوهای کواکسیال خودروست که توسط این شرکت بزرگ ساخته می‌شود. بیشینه‌ی صدای خروجی این مدل 500 وات و توان اسمی آن 80 وات است که اعداد متحیرکننده هست. محدوده‌ی فرکانس اسپیکر 30 تا 25000 هرتز بوده که نزدیک به بازه‌ی شنوایی انسان است. از دیگر مشخصات TS-6975V2 می‌توان به امپدانس 4 اهم، حساسیت 92 دسی‌بل و عمق نصب 92 میلی‌متر اشاره کرد. در پایان می‌توان گفت که این دو اسپیکر بیضی‌شکل، خودشان به‌تنهایی می‌توانند نظر شمارا جلب کنند و دیگر به هیچ‌چیز اضافه‌ای شاید نیاز نداشته باشید.

2-اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-A6996S

مدل «TS-A6996S» یکی دیگر از اسپیکرهای بیضی‌شکل است که توسط کمپانی معروف «پایونیر» (Pioneer) طراحی و تولیدشده است. بیشینه‌ی خروجی این مدل، 650 وات بوده که باعث می‌شود صدای تولیدشده از کیفیت بالا و وضوح مناسبی برخوردار باشد جوری که توان بالای این اسپیکر باعث می‌شود تا نیازی به آمپلی‌فایر جداگانه احساس نشود. این محصول، در بازه فرکانسی 28 تا 38000 است و این امکان را فراهم می‌کند که اکثر صداهای تولیدشده از این اسپیکر، قابل‌شنیدن باشند. علاوه بر ویژگی‌های مذکور، امپدانس این محصول، 4 اهم و حساسیت آن 93 دسیبل است. ابعاد این مدل 6 × 9 اینچ است و این اسپیکر از نوع کواکسیال محسوب می‌شود و کیفیت ساخت بالایی برای آن در نظر گرفته‌شده است.

3-اسپیکر خودرو کنوود مدل KFC-HQR710EX

باند کنوود 710EX را می‌توان یکی از طراحی‌های منحصربه‌فرد و قدرتمند این شرکت ژاپنی دانست. همان‌طور که میدانید بلندگوها به لحاظ ساختاری به دو دسته کامپوننت و کواکسیال تقسیم‌بندی می‌شوند. باند 710EX کنوود جایگاهی در میان باندهای کواکسیال دارد که به‌صورت سه جهته (سه تکه) نیز ساخته‌شده است. همچنین سایز و ابعاد آن کاملاً استاندارد بوده و با اندازه 7 * 10 اینچی به خوبی بر روی طاقچه عقب خودرو نصب می‌شود. قدرت توان خروجی، اصلی‌ترین پارامتر توانایی یک محصول الکتریکی، در این مدل بلندگو به 700 وات می‌رسد. با مقداری مقایسه با دیگر باندهای خربزه‌ای می‌توان متوجه شد که باند کنوود 710EX از توان نسبتاً بالایی بهره می‌برد که در کنار توان اسمی 155 وات آرام اس از کیفیت و پرتاب صدای بسیار خوبی برخوردار است. و همین جفت اسپیکرها خودشان به‌تنهایی می‌توانند نظر شمارا جلب کنند و دیگر به هیچ‌چیز اضافه‌ای شاید نیاز نداشته باشید.

4-اسپیکر خودرو اینفینیتی مدل Kappa 693.11i 

مدل «Kappa 693.11i» یکی از بلندگوهای خوش‌ساخت برند «اینفینیتی» (Infinity) است که به دلیل امکانات خوبش، با استقبال خوبی مواجه شده است. این بلندگوی بیضی‌شکل با سایز 6×9 اینچ و از نوع کواکسیال ساخته‌شده است؛ برای اشاره به کیفیت محصول باید گفت که این بلندگو 660 وات بیشینه صدای خروجی داشته و توان خروجی اسمی آن 220 وات که بیشترین میزان در مقایسه با دیگر رقبای خود است. و توان بالایی که نتیجه‌اش شنیدن صدا باقدرت بیشتر است. همچنین بازه فرکانسی این بلندگو 46 تا 21000 هرتزی است که این بلندگو شمارا قادر می‌سازد تا به‌راحتی بتوانید اکثر صداهای تولیدشده را بشنوید. در مورد برند اینفینیتی هم باید بگوییم که این برند یعنی اینفینیتی از بهترین تولیدکنندگان سیستم‌های صوتی و تصویری خودرو بوده و همواره گزینه‌ی مناسبی برای اکثر کاربران است؛ چراکه این کمپانی باسابقه‌ای طولانی در این زمینه کیفیت را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

5-بلندگو خودرو جی بی ال مدل GTO939

اما می‌رسیم به بررسی یکی از بهترین اسپیکرهای برند جی بی آل یعنی مدل «GTO939» که یکی از بلندگوهای ساده و خوش‌ساخت برند «جی بی آل» (JBL) است که به دلیل امکانات خوبش، با استقبال خوبی مواجه شده است. این بلندگوی بیضی‌شکل با سایز 6×9 اینچ و از نوع کواکسیال ساخته‌شده است؛ مانند اکثر اسپیکرهای بیضی‌شکل، GTO939 به‌صورت بسته دو عددی ارائه می‌شود. برای اشاره به کیفیت محصول باید گفت که این بلندگو 300 وات بیشینه صدای خروجی داشته و توان خروجی اسمی آن 100 وات است که نسبت به اسپیکر اینفینیتی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد اما این اسپیکر هم‌صدای فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین پاسخ فرکانسی 46 تا 21000 هرتزی این بلندگو شمارا قادر می‌سازد تا به‌راحتی بتوانید اکثر صداهای تولیدشده را بشنوید. به‌علاوه امپدانس 3 اهمی و حساسیت 94 دسی‌بلی این مدل، کیفیت آن را تصدیق می‌کنند.

نکات مهم پیش از خرید اسپیکر:

  • توجه داشته باشید که قبل از نصب هرگونه اسپیکر، در صورت گارانتی داشتن خودرو، ابتدا نظر شرکت تولید کننده را جویا شوید، به طور مثال سیستم برقی برخی خودروها حساس بوده و با نصب سیستم صوتی دچار مشکل شده و خودروی شما از گارانتی خارج خواهد شد.
  • سعی کنید نصب سیستم صوتی را به افراد کاردان و کاربلد بسپارید. نقص در نصب، ممکن است به سیستم برقی خودروی شما آسیب جدی وارد کند.
  • حتی المقدور سیستم صوتی را از فروشگاه‌های معتبر و با گارانتی تهیه نمایید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.