مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید سوبارو BRZ، برادر دوقلوی تویوتا GT86، معرفی شد

سرانجام سوبارو نسل دوم کوپه اسپرت BRZ را معرفی کرده است که با شاسی پیشرفته و پیشرانه تنفس طبیعی جدید، مثل گذشته روی عملکرد و لذت رانندگی تمرکز دارد. سوبارو برای این خودرو پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تخت را انتخاب کرده که 230 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. گشتاور این موتور 15 درصد بیشتر از نسل قبلی است. این پیشرانه جدید مرکز ثقل پایین‌تری را هم برای BRZ به همراه دارد.

انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی با دسته‌دنده کوتاه صورت می‌گیرد اما یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک هم برای آن ارائه می‌شود که به یک حالت اسپرت جدید برای تعویض دنده‌های سریع‌تر مجهز است. همه مدل‌های BRZ به‌صورت استاندارد از دیفرانسیل لغزش محدود هم برخوردار هستند. سوبارو ادعا می‌کند نسل جدید BRZ با 1315 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی اسپرت 2+2 در بازار ایالات‌متحده است. این مهم به لطف استفاده از آلومینیوم در سقف، گلگیرهای جلو و کاپوت حاصل شده است.

از سوی دیگر، شاسی خودرو تقویت شده و حالا 50 درصد سختی پیچشی بیشتری دارد. بااین‌حال در BRZ جدید راحتی روزمره قربانی نشده و صندوق بار مفیدی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که برای قرار دادن اشیایی مثل دوچرخه کوهستان و چوب‌های گلف مناسب است. با خواباندن صندلی‌های عقب نیز می‌توان یک دست تایر و ابزار لازم برای رانندگی در پیست را در صندوق بار خودرو جای داد.

BRZ مدل 2022 در داخل هم از داشبورد کاملاً جدید و متمرکز بر راننده برخوردار شده که تمام ویژگی‌های مدرن لازم را ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، صفحه آمپر حالا دیجیتالی شده و از طریق یک نمایشگر هفت اینچی اطلاعات موردنیاز را به نمایش درمی‌آورد. در مرکز این نمایشگر، سرعت‌سنج قرار گرفته و سمت راست آن می‌تواند اطلاعاتی مثل آمپر آب یا G سنج را به انتخاب راننده به نمایش درآورد. وقتی خودرو در حالت پیست قرار گیرد نیز سرعت‌سنج به‌صورت خطی درمی‌آید.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Starlink سوبارو در BRZ از طریق یک نمایشگر هشت اینچی لمسی ارائه می‌شود و از اندروید اتو و اپل کارپلی هم برخوردار است. در نسخه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک، تکنولوژی کمک‌راننده EyeSight سوبارو هم ارائه می‌شود. نسل جدید این کوپه ژاپنی 30 میلی‌متر کشیده‌تر و 10 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده اما عرض آن تغییری نداشته است. فاصله محوری خودرو نیز با 5 میلی‌متر افزایش به 2,575 میلی‌متر رسیده است. نسل جدید سوبارو BRZ در ژاپن تولید می‌شود و از اوایل پاییز سال آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا