Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پرچمدار جک به ایران رسید؛ بررسی مشخصات جک j7

به‌تازگی عکس‌هایی در اختیار بعضی از رسانه‌های خودرویی قرارگرفته است که نشان می‌دهد شرکت کرمان موتور سدان جدیدی را از خودروسازی جک به ایران آورده است و گویا قصد دارد تا با اخذ مجوزهای لازم برای تولید این خودرو، دوباره محصولی در رده سدان‌های متوسط اما لوکس داشته باشد.

تصاویر ارسال‌شده از جانب مخاطبان این رسانه نشان می‌دهد که در کنار ورود نسخه‌های آزمایش فنی جک X7، سدانی جدید از خودروساز چینی به ایران آمده است. جک A5 که در برخی بازارها بانام جک J7 هم شناخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با این نام هم در بازار ایران حضورداشته باشد، در روزهای گذشته وارد یکی از انبارهای شرکت کرمان موتور شده و به‌احتمال‌زیاد در هفته‌های آتی با پلاک گذر موقت برای انجام تست‌های فنی و تطبیق وارد جاده‌های کشور می‌شود. در حال حاضر این خودروساز خصوصی جک ایکس ۷ را وارد خیابان‌ها کرده و برنامه دارد تا این کراس اوور جدید را با برند جدید شخصی خود و بانام KMC K7 به بازار عرضه کند.

>> طراحی ظاهری

از سال 2019، جک تصمیم گرفت تا نسل سوم خودروهای سواری‌اش را در قالب پروژه Era به بازار بفرستد. هدف اصلی این پروژه، تحول طراحی محصولات جک بر اساس یک زبان طراحی مشترک بود. برای مدیران جک، احتمالاً زبان طراحی مشترک و واحد بسیار اهمیت داشته چراکه همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین نقدهایی است که بر نسل دوم خودروهای جک، وارد می‌شد. زیرا در نسل دوم خودروهای جک هیچ اشتراکی ازنظر زبان طراحی بین خودروهای این کمپانی نبود و هر خودروساز خودش را می‌زد. اما از سال 2018 که آغاز تحول در بخش طراحی جک است ما شاهد زبان طراحی مشترک بین همه محصولات این کمپانی هستیم. البته جدا دارد همین‌جا اشاره بکنیم که این زبان طراحی بسیار شبیه به زبان طراحی کیا و FAW است.

اما بد نیست این نکته را هم بدانید که طراحی جک A5 در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین در ایتالیا و زیر نظر مدیر اجرایی این مرکز، یعنی آقای دنیل گاگلیونه انجام‌شده است. آقای گاگلیونه که سرپرست گروه طراحی بیرونی محصولات جک و همچنین طراح ارشد این شرکت است، همان طراح سابق آلفا رومئوست که با خلق آلفارومئو 8C، شهرت جهانی پیدا کرد و سپس به‌عنوان مدیر طراحی، به مازراتی و کرایسلر رفت اما در سال 2010 به جک پیوست و هم‌اکنون جز طراح ارشد کمپانی جک نیز است.

سرپرست طراحی داخلی جک نیز آقای جیان کارلو کانسیلیو است که قبلاً با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی کار می‌کرد. مهندس ارشد تیم فنی جک نیز آقای ماریزیو پلی است که قبلاً به‌عنوان مدیر ارشد در استودیوی قدیمی و مشهور کار می‌کرد.

پس بهتر است بگوییم از اینک باید شاهد تحولات و انقلاب بسیار گسترده در کمپانی جک باشیم چون همان‌طور که در بالا اشاره شد، جمع‌کردن بزرگان این صنعت در قالب یک تیم هدفی جز موفقیت و احیا برند جک نیست.

>> طراحی داخلی

اما همان‌طور که گفته شد سرپرست طراحی داخلی جک نیز آقای جیان کارلو کانسیلیو است که قبلاً با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی کار می‌کرد. پس در خودروهای جدید جک باید منتظر انقلابی باشیم که باید بگوییم در جک J7 این اتفاق افتاده است و با طراحی‌های اصولی و فکر شده روبه‌رو هستیم.

طراحی فضای داخل کابین شباهت زیادی به محصولات فولکس‌واگن و تسلا دارد. محیطی مینیمال که با حضور یک نمایشگر لمسی بزرگ عمودی عملاً بخش قابل‌توجهی از جزئیات رایج در کنسول خودروهای امروزی را ازدست‌داده است. راجب کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین خیلی زود است که نظرمان را بدهیم اما چیزی که از طرف رسانه‌های چینی مطرح‌شده است در سطح قابل‌قبول و خوبی قرار دارد.

اما این خودرو دارای آپشنهایی نظیره:

  • نمایشگر 10.4 اینچی 4K
  • نوربالای اتوماتیک
  • سانروف الکتریکی
  • پاور ویندوز
  •  نورپردازی داخل کابین
  • گرمکن شیشه های عقب
  • دکمه های کنترلی کامل روی فرمان
  • پشت آمپر ال سی دی 7 اینچی
  • 6 کیسه هوا
  •  سیستم پایداری الکترونیکی
  • هشدار خروج از خط
  • سنسور باد لاستیک ها
  • دوربین دنده عقب
  • دوربین 360 درجه
  • کی لس
  • استارت دکمه ای
  • درب صندوق عقب برقی
  • و….

>> مشخصات فنی

جک J7 به پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است که این پیشرانه می‌تواند 150 اسب بخار قدرت را با گشتاور 210 نیوتن متر را تولید کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و حداکثر گشتاور را در بازه 2000 تا 4500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد. اما تمام این قدرت توسط گیربکس CVT نسل سوم به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود. البته این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی هم به بازارهای جهانی عرضه می‌شود که بدیهی است که کرمان موتور نسخه اتوماتیک J7 را به بازار ایران می‌آورد و خبری از این سدان جک با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نخواهد بود. مصرف ترکیبی این خودرو نیز حدود 7.5 لیتر اعلام‌شده است که عددی مناسب برای این خودرو چینی است.

اما این خودرو در بازه قیمتی  11 هزار دلار که نسخه پایه و دستی این خودرو محسوب می‌شود تا 17 هزار دلار که نسخه فول و اتومات این خودرو است قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود گروه خودروسازی کرمان نسخه نیمه‌فول این خودرو را که در رنج قیمتی 14-15 هزار دلار قرار دارد را به بازار ایران معرفی کند.

2 دیدگاه
  1. ماشین دوست می گوید

    نویسنده محترم، پرچمدار محصولات جک ، محصول X8 است تا این سدان. لطفا رعایت بفرمائید

    1. علی اکبر گل‌محمدی می گوید

      سلام سری A5 که توی بعضی از کشورها با کد J7 معرفی میشود یکی از سدان های پرچم دار این کمپانی است.
      لزوما یک کمپانی یک پرچم دار ندارد عینه کمپانی هیوندای که سوناتا و آزرا که پرچم دار این کمپانی در ایرانن با این که این کمپانی سنتنیال رو هم تولید میکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.