مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به گریت وال تانک 300 یا جیپ چینی

شرکت خودروسازی چینی گریت وال که سال‌ها پیش با سدان ولیکس C30 در کشورمان هم حضور داشت، سه برند مختلف به نام‌های اورا (ORA)، وی (WEY) و هاوال (Haval) را برای عرضهٔ محصولات مختلف خود ایجاد کرده است. دراین‌بین، وی برند سطح بالای این گروه است و محصولات گران‌تر و باکیفیت‌تری را عرضه می‌کند. این برند به‌تازگی شاسی‌بلند جدیدی را معرفی کرده که توجهات را به خود جلب کرده است. این خودرو رسماً تانک 300 نام گرفته و اولین محصول آفرودی برند وی محسوب می‌شود. پلت‌فرم تانک به‌عنوان یک پلت‌فرم آفرود جهانی در نظر گرفته شده که در آینده شاسی‌بلندها و پیکاپ‌هایی در سگمنت‌های B تا D بر اساس آن ساخته خواهد شد.

تانک 300 به‌عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی خشن با ساختار بدنه روی شاسی، از زبان طراحی محصولات قبلی برند وی استفاده نکرده و استایل کاملاً منحصربه‌فردی دارد. این ماشین از فرم جعبه‌ای شکل برخوردار است که سبک بسیار محبوبی برای خودروهای آفرود محسوب می‌شود و موجب شده خشن و سرسخت به نظر برسد. بااین‌حال الگوبرداری و الهام گیری از بسیاری از آفرودرهای مشهور جهانی در جای‌جای تانک 300 کاملاً مشهود است. به‌عنوان‌مثال، نمای جلویی این محصول جدید گریت وال خودروهایی مثل فورد برانکوی جدید و لادا نیوا را به یاد می‌آورد و در پروفیل جانبی آن‌هم شاهد فرمی کاملاً مربعی هستیم که طراحی کلی آن بسیار به جیپ رانگلر شباهت دارد. بخش عقبی تانک 300 نمایی نسبتاً معمولی دارد اما اینجا هم بسیار شبیه به رانگلر به نظر می‌رسد.

طراحی کابین تانک 300 نیز با دو نمایشگر بزرگ متصل‌به‌هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه دریچه‌های دایره‌ای، به یکی دیگر از شاسی‌بلندهای آفرودی مشهور دنیا یعنی مرسدس بنز G کلاس شباهت کاملی دارد. اندازهٔ هردو نمایشگر صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی 12.3 اینچی است. این شاسی‌بلند چینی 4,760 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,927 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,750 میلی‌متر است. این یعنی تانک 300 ابعادی بسیار نزدیک به رانگلر چهاردر دارد.

تانک 300 با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که 227 اسب بخار قدرت و 387 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 9.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو هم نهایتاً به 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تولید انبوه تانک 300 به‌تازگی آغاز شده و از همین ماه با قیمتی از 175,800 یوآن معادل 26,900 دلار تا 313,800 یوآن معادل 48 هزار دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا