مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به فیس‌لیفت چری آریزو 5 پلاس

چری آریزو 5 به‌عنوان یک سدان کامپکت برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2015 رونمایی شد و چندی بعد به بازار کشورمان هم راه پیدا کرد. حال پس از حدود پنج سال هرچند چری بیشتر تمرکز خود را روی کراس‌اوورها گذاشته اما از سدان‌های خود هم غافل نشده و آریزو 5 را مورد فیس‌لیفت قرار داده است. این خودرو با نام آریزو 5 پلاس در نمایشگاه گوانگژو 2020 معرفی و چندی بعد راهی بازار چین شد. آریزو 5 پلاس که تغییرات نسبتاً زیادی را در ظاهر تجربه کرده است، در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های A و B به بازار عرضه می‌شود که در طراحی قسمت جلو باهم تفاوت دارند.

دماغهٔ آریزو 5 پلاس به‌طور کامل از نو طراحی شده و حالا با چراغ‌های باریک جدید، به سدان بزرگ‌تر آریزو 6 شباهت پیدا کرده است؛ اما همان‌طور که گفته شد طراحی نسخه‌های A و B در این قسمت باهم متفاوت است. در نسخهٔ A از یک جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی ساده با خطوط افقی استفاده شده درحالی‌که نسخهٔ B با جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری دوکی‌شکل به سبک محصولات لکسس، نمای تهاجمی‌تری دارد. این دو نسخه در بخش عقبی اما تفاوتی باهم ندارند و هردو از چراغ‌های جدیدی استفاده می‌کنند که به هم متصل هستند. دو سر اگزوز ذوزنقه‌ای در طرفین سپر نیز نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌اند.

حجم تغییرات در داخل آریزو 5 پلاس کمتر است اما بااین‌حال کنسول مرکزی کاملاً بازطراحی شده و روی داشبورد در قسمت نمایشگر مرکزی و دکمه‌ها و کنترل‌های زیر آن تغییراتی ایجاد شده است. علاوه بر این، صفحه آمپر نیز حالا از نوع تمام دیجیتالی با نمایشگر LCD است. در کابین آریزو 5 پلاس همچنین از متریال نرم بیشتر و همین‌طور تزئینات کرومی استفاده شده که در لوکس‌تر جلوه دادن خودرو تأثیر بسزایی داشته است.

چری برای آریزو 5 پلاس یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو را در نظر گرفته که 165 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد تا قدرت را به چرخ‌های جلو برساند. چری آریزو 5 پلاس با قیمتی از 69,900 یوآن معادل 10,800 دلار تا 99,900 یوآن معادل 15,400 دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ماشین چینی آشغال
    ولی همین اشغالو کاش بدون عوارض و گمرک بیارن قیمتش از پراید کمتر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا