مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2020

تویوتا در سال 2020 از فولکس‌واگن پیشی گرفت و جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین خودروساز جهان را دوباره به دست آورد. سال گذشته این شرکت ژاپنی 9.53 میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالی‌که فروش رقیب آلمانی 9.31 میلیون دستگاه بوده است. البته به دلیل شیوع بیماری کرونا، فروش هردو شرکت نسبت به سال 2019 کاهش داشته اما میزان این کاهش به بازار اصلی دو شرکت بستگی داشته است. بزرگ‌ترین بازار فولکس‌واگن اروپا است و فروش آن در این بازار 24 درصد کاهش داشته است درحالی‌که تویوتا در ایالات‌متحده بازار بزرگ‌تری دارد و در آنجا کاهش فروش تنها 14.4 درصدی را تجربه کرده است.

کاهش فروش کلی و جهانی گروه فولکس‌واگن نیز بیشتر از تویوتا بوده به‌گونه‌ای که فروش غول آلمانی 15 درصد نسبت به سال 2019 کمتر شده درحالی‌که این کاهش برای رقیب ژاپنی تنها 11 درصد بوده است. این کاهش فروش شامل همه برندهای هردو گروه خودروسازی می‌شود. از سال 2015 که گروه فولکس‌واگن تاج پادشاهی پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از تویوتا گرفت، این شرکت ژاپنی نتوانسته بود عنوان خود را باز پس گیرد حتی علیرغم رسوایی دیزل‌گیت که مشکلات زیادی را برای فولکس‌واگن ایجاد کرد و به آن در بازارهایی مثل اروپا که خودروهای دیزلی در آن محبوب بودند آسیب زد.

اما بعد از آن رسوایی، فولکس‌واگن استراتژی جدید خودروهای الکتریکی را آغاز کرد و با توجه به عرضه مدل‌های الکتریکی مهم و پرمخاطب به بازار که سال گذشته پیشرفت چشمگیری هم داشتند، انتظار می‌رود غول آلمانی دوباره بتواند امسال جایگاه خود را از رقیب ژاپنی پس بگیرد. بااین‌حال پادشاهی فولکس‌واگن می‌تواند کوتاه‌مدت باشد زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که تویوتا از اواسط دهه گذشته فروش جهانی خود را گسترش داده و پیش‌بینی می‌شود فروش کلی آن به رشد خود ادامه دهد. البته تویوتا هم دیگر چندان به دنبال کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا نیست زیرا سخنگوی این شرکت گفته است تمرکز ما نه روی رتبه‌بندی بلکه روی خدمت به خریداران است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا