مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید نیسان پیکاپ معرفی شد

نیسان فرونتیر (یا در برخی بازارها ناوارا)، پیکاپ میان سایزی است که نسل نخست آن در سال 1997 به بازار آمد. پای نسل اول این وانت ژاپنی به کشورمان هم باز شد و در دهه 80 شمسی با نام ساده نیسان پیکاپ توسط پارس‌خودرو به تولید رسید. فرونتیر یا ناوارا که در کشورهای مختلفی در سراسر دنیا تولید و عرضه می‌شود، هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال 2014 معرفی شد اما این نسل در بازار آمریکای شمالی عرضه نشد و در این بازار همچنان نسل دوم به فروش می‌رسید. به همین دلیل، فرونتیر در آمریکای شمالی به خودروی بسیار سالخورده‌ای تبدیل شده زیرا حدود 17 سال است که بدون تغییر بزرگی در این منطقه تولید و عرضه می‌شود.

بنابراین، در بازار بسیار رقابتی پیکاپ‌های میان سایز آمریکای شمالی، فرونتیر سالخورده حرفی برای گفتن نداشت اما جای نگرانی نیست چون حالا پس از سال‌ها انتظار بالاخره نسل جدید این پیکاپ ژاپنی رسماً رونمایی شده است. این پیکاپ که پس از نزدیک به دو دهه نسل عوض کرده، به‌روزرسانی‌های بزرگی را در بیرون، داخل و تکنولوژی تجربه کرده است. در سینه این پیکاپ جدید همان پیشرانه 3.8 لیتری V6 جدید قرار گرفته که سال گذشته همراه با یک گیربکس نُه سرعته جدید برای نسل قبلی فرونتیر ارائه شد. این موتور با 310 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور، برای این کلاس کاملاً کافی و مناسب خواهد بود. مصرف سوخت فرونتیر جدید هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست اما به گفته نیسان، اگر مصرف آن از 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر (ترکیبی) نسل قبلی بهتر نباشد، حداقل مشابه آن خواهد بود.

نسل جدید فرونتیر در بیرون به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حد ممکن خشن و آفرودی به نظر برسد. به همین دلیل، بسیاری از عناصر طراحی این پیکاپ جدید با الهام از پیکاپ نیسان هاردبوی دهه‌های 80 و 90 طراحی شده زیرا آن پیکاپ به خاطر قابلیت‌های آفرود مشهور شده بود و نیسان می‌خواهد از این ویژگی در پیکاپ جدید خود استفاده کند. در همین حال، فرونتیر جدید با جلوپنجره و چراغ‌های جلوی خاص خود، در همان نگاه اول بلافاصله نشان می‌دهد که یک نیسان است. هرچند طول نسل جدید فرونتیر 127 میلی‌متر نسبت به قبل بیشتر شده اما نیسان نمی‌خواسته پیکاپ جدید خود را خیلی بزرگ‌تر کند. به همین دلیل، با اینکه شاسی فرونتیر کاملاً از نو مهندسی شده و طول آن افزایش پیدا کرده اما فاصلهٔ محوری پیکاپ نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است.

نیسان همچنین به افزایش راحتی فرونتیر هم توجه داشته و به همین دلیل آن‌را به صندلی‌های Zero Gravity خود مجهز کرده که در رانندگی‌های طولانی‌مدت راحت‌تر هستند. این صندلی‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی 9 اینچی جدید با اپل کارپلی و اندروید اتو و همین‌طور نمایشگری 7 اینچی در صفحه آمپر همراه شده‌اند. در همین حال، در زیر آرنجی مرکزی جلو 3.8 لیتر فضا برای قرار دادن اشیاء وجود دارد که تقریباً دو برابر رقبا است. برای فرونتیر جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی نیسان هم ارائه شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به دوربین دید 360 درجه و پکیج ایمنی Safety Shield 360 با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور و… اشاره کرد.

نیسان فرونتیر جدید در دو نسخه محرک عقب و چهارچرخ محرک، دو طول 1.5 یا 1.8 متری قسمت بار، دو نسخه یک‌ونیم کابین و دو کابین و چهار تیپ مختلف شامل S، SV، Pro-4x و Pro-X به بازار عرضه خواهد شد. نسخه یک‌ونیم کابین در تیپ‌های S و SV با انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک و با قسمت بار 1.8 متری قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که تیپ‌های آفرودی Pro-4x و Pro-X صرفاً به‌صورت دو کابین عرضه می‌شوند. این دو تیپ به قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمک‌فنرهای آفرود Bilstein و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قسمت‌های مهم مجهز هستند.

فرونتیر جدید در جلو به تعلیق دو جناقی مجهز است درحالی‌که در عقب آن از محور صلب با فنرهای شمش استفاده شده است. به لطف این ویژگی‌ها، فرونتیر حداکثر می‌تواند تا 635 کیلوگرم بار را حمل و تا 3 تن را یدک بکشد. انتظار می‌رود قیمت نسل جدید نیسان فرونتیر از 28 هزار دلار برای تیپ پایه آغاز شده و به بیش از 40 هزار دلار برای تیپ Pro-X برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا