Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فیدلیتی به مراحل نهایی تولید آزمایشی و کسب مجوزهای لازم، نزدیک شد

شاید این اواخر، اخبار بسیاری را در رابطه با محصولات و اقدامات شرکت بهمن موتور شنیده باشید. اما پس از دیگنیتی، محصول فیدلیتی است که اکنون تب اخبار گروه بهمن را بالا برده و امروزه براساس برخی اخبار، گویا تولید آزمایشی این خودرو نیز در ایران آغاز شده است.

اما به تازگی و براساس تصاویر ارسالی به پایگاه خبری چرخان، گویا خودرو فیدلیتی یا همان جیتور X70s، در مراحل پایانی برخی آزمایش‌ها قرار داشته و این روزها بدنبال اخذ برخی مجوزهای رسمی می‌باشد.

اما باتوجه به سخنرانی‌های مقامات گروه بهمن، می‌توان فهمید که این خودرو نیز بزودی رونمایی شده و قرار است تا به همراه برادر کوچکتر خود، یعنی دیگنیتی به بازار و مشتریان عرضه شود. البته هنوز نمی‌توان صحبتی از امکانات قطعی فیدلیتی X70s صحبتی کرد. اما فعلا و باتوجه به برخی شواهد، می‌توان گفت که قرار است تا بهمن موتور، فیدلیتی را با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تولید و عرضه کند. این موتور با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این قوای فنی به همراه نیروی تولیدی اش، دقیقا با قوای فنی بروزرسانی شده محصولات شرکت چری یکسان بوده و البته این آپدیت فعلا برروی چری‌های مونتاژی در ایران، اعمال نشده است.

اما بهتر است بدانید که قبل از آپدیت موتور 1.5 لیتری توربوشارژ برند چری، این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را داشت. همچنین احتمال آن بسیار است که بزودی موتورهای بروزرسانی شده چری، وارد ایران نیز بشوند. ولی هرچه که باشد، شاهد افزایش حدود 20 نیوتن متر، گشتاور نسبت به قبل هستیم که کشش خودرو را ارتقاء خواهد داد.

 

البته همانطور که در جملات فوق هم اعلام کردیم، هنوز بهمن موتور اقدام به انتشار امکانات نهایی فیدلیتی بصورت رسمی نکرده و فقط می‌توان گفت که براساس تبلیغات انجام شده در بیلبوردهای تبلیغاتی تهران که با عنوان ((امکانات بی نظیر)) از فیدلیتی یاد شده، می‌توان حدس زد که قرار است تا با همان نمونه فول که در چین درحال عرضه است، در ایران نیز تولید شود.

پس این امکانات که حتی به واقعیت نیز نزدیک است، به شرح ذیل است:
• رادارهای هشدار نقاط کور و بین خطوط
• سقف پانورامیک
• 6 کیسه هوای ایمنی
• نورپردازی کابین
• مانیتور 10 اینچی به همراه نویگیشن
• دوربین 360 درجه به همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در عقب و جلوی خودرو
• جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه‌ای
• دارای سه ردیف صندلی
• ترمز دستی برقی و اتوهولد
• و…

همچنین گویا قرار است تا این خودرو در گام اول، در دو تیپ 5 و 7 نفره عرضه شود. البته همانطور که در بالا نیز اشاره شد، با اینکه شرکت بهمن موتور با عنوان ((امکاناتی بی نظیر)) از فیدلیتی یاد می‌کند، اما در مقایسه با محصول دیگر این شرکت که همان دیگنیتی است، تفاوت بسیار بالا و چشمگیر نبوده و میتوان حدس زد که باتوجه به شرایط فعلی نرخ ارز و…، گویا احتمالا تفاوت قیمتی دو خودرو نیز، حدود 150 الی 200 میلیون تومان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.