مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر رونمایی شد

پس از نزدیک به یک دهه سرانجام نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر معرفی شد تا جایگزین نسلی شود که حتی در زمان معرفی در سال 2012 هم تاریخ گذشته به نظر می‌رسید. اوتلندر جدید کاملاً از همکاری و شراکت میتسوبیشی و نیسان بهره برده است زیرا پلت‌فرم، فاصل محوری، قوای محرکه و برخی از قطعات داخلی آن با نسل جدید نیسان روگ (ایکس‌تریل) مشترک است. البته اوتلندر به‌صورت استاندارد به صندلی‌های ردیف سوم مجهز است که این می‌تواند برای بسیاری از خریداران جذاب باشد.

فاصله محوری نسل جدید اوتلندر از 2,669 میلی‌متر به 2,705 میلی‌متر افزایش یافته و به همین دلیل حالا فضای پای سرنشینان جلو 254 میلی‌متر و صندلی‌های ردیف دوم 279 میلی‌متر بیشتر شده است. علاوه بر این، طول خودرو با 15 میلی‌متر افزایش به 4,710 میلی‌متر و عرض آن نیز با 508 میلی‌متر افزایش به 1,861 رسیده است. به لطف این افزایش ابعاد، طول فضای بار در هنگام جمع بودن صندلی‌های ردیف سوم و دوم از 1,687 میلی‌متر به 2,040 میلی‌متر رسیده است.

اوتلندر اولین خودرویی است که تفسیر جدیدی از زبان طراحی سپر پویای میتسوبیشی را ارائه می‌کند. در جلوی خودرو چراغ‌های اصلی در میانه سپر جای گرفته‌اند و در بالای آن‌ها نیز دی‌لایت‌ها و راهنماها تعبیه شده‌اند. در پروفیل جانبی اوتلندر هرچند تفاوت‌های زیادی مثل خطوط متفاوت روی درها به چشم می‌خورد اما نمی‌توان کتمان کرد که بازهم در این نما نیسان روگ را به یاد می‌آورد. در عقب اما این مشکل وجود ندارد و اوتلندر با چراغ‌های افقی باریک خود نمای منحصربه‌فردی دارد.

کابین اوتلندر یک به‌روزرسانی عمده را تجربه کرده و با تمرکز روی کیفیت متریال و هماهنگی قطعات داخلی، می‌خواهد بالاتر از رقبای خود قرار گیرد. اوتلندر همچنین تنها خودرو در کلاس خود است که به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی ارائه می‌شود. در داخل این ماشین مثل اکثر خودروهای مدرن دو صفحه‌نمایش تعبیه شده که شامل یک نمونه 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و یک 9 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم می‌شود. اوتلندر مدل 2022 به‌صورت استاندارد با 11 ایربگ، چندین پورت شارژ USB و تودوزی پارچه‌ای ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر از صندلی‌های چرمی، تزئینات آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالای تمام‌رنگی و سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو هم برخوردار خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، نسل جدید اوتلندر از همان پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی نیسان روگ استفاده می‌کند. این موتور که 180 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس هشت سرعته CVT متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ برساند. این کراس‌اوور جدید به سامانه چهارچرخ محرک پیشرفته‌ای مجهز شده که ظاهراً از میراث رالی WRC میتسوبیشی گرفته شده است. این سیستم از یک انتخاب‌گر جدید حالات رانندگی سود می‌برد که شش حالت مختلف شامل معمولی، آسفالت، شن‌وماسه، برف و گل‌ولای را ارائه می‌کند. جالب اینکه این انتخاب‌گر در نسخه‌های محرک جلوی اوتلندر هم ارائه می‌شود اما در اینجا حالت گل‌ولای حذف می‌شود.

نسل جدید اوتلندر در ارزان‌ترین نسخه 25,795 دلار قیمت خواهد داشت که این یعنی از لحاظ قیمت کاملاً هم‌سطح نیسان روگ 25,650 دلاری قرار می‌گیرد؛ بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که چرا خریداران باید بجای روگ، نسخه میتسوبیشی آن‌را انتخاب کنند؟ شاید صندلی‌های ردیف سوم بتواند پاسخ این سؤال باشد زیرا اوتلندر ارزان‌ترین کراس‌اوور سه ردیفه بازار خواهد بود اما باید توجه داشت که صندلی‌های ردیف سوم این خودرو چندان بزرگ نیستند و بیشتر برای کودکان مناسب خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا