مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

پیکاپ فودی F22 زامیاد، با برند دایون و با یک شرکت خصوصی سر از ایران درآورد

چندسالی است که خبر مشارکت شرکت زامیاد با برند فودی چین در فضای خودرویی کشور، درحال دست به دست شدن است. اما اگر بخواهیم به اصل مطلب بپردازیم، چندی پیش بود که تصویر یک دستگاه پیکاپ تک کابین فودی F22 در حین بازدید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از شرکت زامیاد، منتشر شد. با مشاهده شدن این تصاویر، استارت اخبار عرضه این خودرو زده شد. اما بعدها معلوم شد که زامیاد علاوه بر این، قصد دارد تا نمونه دوکابین فودی F22 را نیز مونتاژ کند؛ اما تاکنون خبری به طور رسمی از فرآیندهای برداشته شده توسط زامیاد، منتشر نشده است.

اما ماه‌های گذشته بود که شایعاتی جدید، در این خصوص منتشر شد. این شایعه که گویا هم اکنون درحال تبدیل به واقعیت بوده، چیزی نیست جز، مونتاژ پیکاپ دایون کن-وانتا یا همان دایون V5 توسط یکی از خودروسازان خصوصی کشورمان. اینطور که معلوم است، گویا شرکت مذکور، درحال برنامه‌ریزی برای رونمایی از این پیکاپ در هفته جاری بوده است.

اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که دایون V5 همان پیکاپ فودی F22 بوده و تنها تفاوت واضح این دو خودرو، فقط لوگو فودی و دایون است. در اصل، هردو یک پیکاپ بوده و امکانات، پیشرانه و… یکسانی دارند. البته لازم به ذکر است که در برخی از بازارهای جهانی، کلیدها و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان نیز تفاوتهایی با هم دارند.حال باید صبر کرد و دید با اینکه یک شرکت خصوصی قصد دارد این محصول را در ایران مونتاژ کند، شرکت زامیاد چه عکس العملی را نشان خواهد داد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا