مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی شاسی بلند هیوندای کونا N با قدرت 247 اسب بخار وارد بازارها می‌شود

خودروی کامپکت کراس‌اوور کونا N محصول جدید شرکت هیوندا است که به گروه i20 N می‌پیوندد. قرار است به زودی خودروی هیوندا کونا N در سال 2021 رونمایی شود. این شرکت تصاویر جدیدی از این خودروی شاسی بلند کامپکت آینده خود را در فضای مجازی قرار داده است. در ادامه این مطلب با چرخان همراه باشید.

این خودرو می‌تواند رقیب جدیدی برای خودروهای فولکس واگن T-Roc R، آئودی SQ2، بی‌ام‌و X2 M35i و فورد پوما اس‌تی جدید باشد. هیوندا کونا N قرار است در تابستان امسال در انگلستان به فروش برسد. اطلاعات این خودرو برای اولین بار توسط Auto Express در ماه می 2018 به اطلاع همگان رسید. اما این اولین بار است که نگاه اجمالی خود را به مدل‌های اسپورت i20N و i30N می‌اندازیم.

این خودرو مانند تمامی مدل‌های N شرکت هیوندا، دارای طراحی زیبا، سپر جلویی تهاجمی‌تر و بدنه محکم و جذاب‌تری است. به راستی که ظرافت و زیبایی‌ زیادی در این خودرو جمع شده‌ است.

در پشت خودرو، سیستم اگزوز دوگانه قرار دارد. اسپویلر بزرگی که مجهز به چراغ ترمز سطح بالا و مثلثی شکلی است نیز در این قسمت وجود دارد. لبه‌های پایینی خودرو نیز با رگه‌های پارچه‌ای قرمز رنگ پوشیده شده است.

خودروی هیوندای کونا N

کل سطح ماشین به زمین نزدیک‌تر شده است، زیرا که این مدل نسبت به مدل‌های استاندارد اسپرت‌تر است. در پشت چرخ‌های بزرگ این خودرو مجموعه عظیمی از دیسک‌ها قرار گرفته است.

دیفرانسیل با لغزش کم، لاستیک‌های بهتر و کنترل بهتر خودرو از ویژگی‌های جدید این اتومبیل است. با این وجود، خریداران باید برای فضای داخلی خودرو سطح مشابهی از تجهیزات مدل i30N که شامل یک جفت صندلی اسپرت، یک فرمان جدید ورزشی و یک جعبه پدال آلومینیومی را تهیه کنند.

شرکت هیوندا تایید کرده است که خودروی کونا N با همان موتور توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی با i30N مجهز خواهد شد‌. احتمالا این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچ در دسترس خواهد بود. در نتیجه، گیربکس شش سرعته دستی هاچ‌بک برای این خودرو ارائه نخواهد شد.

اعداد و آمار عملکرد خودرو هنوز منتشر نشده است اما با توجه به اینکه موتور این خودرو مانند موتور i30 N است، پس کونا N نیز باید 247 قدرت اسب بخار داشته باشد. ولی این امکان وجود دارد که عملکرد i30 N قدرت بخار خودرو را تا 271 اسب بخار و گشتاور 378 نیوتن متر افزایش دهد.

خودروی جدید کونا N جذاب‌ترین عضو خانواده هیوندا است و هاچ بک جدید این شرکت نیز که i20 N نام دارد، به زودی وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو در هنگام فروش از نظر قیمتی با خودروی فورد پوما ST با قیمت 27000 پوند رقابت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا