مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی رنو تالیانت، جایگزینی برای سیمبل

رنو سیمبل یک سدان کوچک ارزان‌قیمت و اقتصادی است که برای اولین بار در سال 1999 به بازار آمد. این خودرو بر اساس هاچ‌بک کلیو ساخته شده بود و در اصل نسخه سدان کلیو محسوب می‌شد. در نسل سوم سیمبل اما که برای اولین بار در سال 2012 در ترکیه رونمایی شد، این خودرو تغییر رویه داده و به داچیا لوگان با نشان رنو تبدیل شد. این نسل از سیمبل در مقطعی به‌صورت وارداتی توسط نگین‌خودرو در کشورمان هم عرضه شد. حال که به‌تازگی نسل جدید داچیا لوگان معرفی شده، رنو هم سیمبل را بروز کرده و لوگان جدید را با نشان خود و همین‌طور نام جدید تالیانت معرفی کرده است. این سدان اقتصادی جدید که در ترکیه معرفی شده است، جایگزین سیمبل می‌شود.

هرچند تالیانت اساساً نسخه‌ای تغییر نشان داده‌شده از همان لوگان جدید است اما بااین‌حال چراغ‌های جلو و عقب آن با نسخه داچیا تفاوت دارند تا با ساخته‌های رنو هماهنگ باشد. در جلوی خودرو، رنو جلوپنجره و چراغ‌های جلوی لوگان را تغییر داده و ظاهر آن‌را شبیه کلیو کرده است. در عقب تالیانت هم تغییرات واضحی صورت گرفته و چراغ‌های عقب C شکل تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند. رینگ‌های آلیاژی دورنگ نیز تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری تالیانت هستند که آن‌را از لوگان متمایز می‌کنند. به‌طورکلی، ظاهر کلی تالیانت را می‌توان زیباتر و از همتای رومانیایی آن دانست.

فعلاً تصاویر داخلی تالیانت منتشر نشده اما بعید است که سدان جدید رنو در اینجا خیلی با لوگان تفاوت داشته باشد. علاوه بر این، در حال حاضر از جزئیات زیر کاپوت این خودرو هم خبر نداریم اما انتظار می‌رود در اینجا هم شاهد همان پیشرانه‌های سه سیلندر بنزینی لوگان باشیم بدون آنکه خبری از نمونه‌های دیزلی باشد. برای انتقال قدرت نیز احتمالاً گیربکس‌های شش سرعته دستی و CVT ارائه خواهد شد. لوگان همچنین یک نسخه دوگانه‌سوز LPG هم دارد که جایگزین غیرمستقیمی برای پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی نسل قبلی محسوب می‌شود. رنوی ترکیه تالیانت را تا اواسط امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا