مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

معرفی 20 تا از کمیاب‌ترین خودروهای جهان

در این مطلب قصد داریم نادرترین خودروهایی را معرفی کنیم که احتمالا فقط افراد معدودی آن‌ها را در اختیار دارند. این اتومبیل‌ها توسط شرکت‌هایی مانند پاگانی، بوگاتی، میباخ و سایر شرکت‌ها ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد که چنین خودروهای سوپراسپرتی قیمتی معادل با صدهاهزار دلار داشته باشند.

سازندگان این خودروها نیز تنها 10 مدل یا کمتر از آن‌ها تولید می‌کنند، در نتیجه می‌توان گفت خودروهای بسیار کمیابی هستند. بیشتر افرادی که این خودروها را خریداری می‌کنند، سرمایه‌گذاران تجاری، صاحب نام و فوق‌العاده ثروتمندی هستند.

در ادامه این مطلب با معرفی این خودروها با چرخان همراه باشید.

1. آیکونا ولکانو

از این خودرو فقط یک نمونه 3.8 میلیون دلاری وجود دارد! این اتوموبیل از جنس تیتانیوم و فیبر کربن بوده که توسط یک طراح با تجربه ایتالیایی، کلودیو لومباردی، طراحی شده است. طراحی این ماشین بیش از 10 هزار ساعت زمان برده است. آیکونا ولکانو دارای موتور 6 لیتری V8 سوپرشارژ، قدرت 680 اسب بخار است و می‌تواند تا 220 مایل بر ساعت براند! همچنین این خودرو قادر است در کمتر از سه ثانیه، سرعتی معادل با صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

2. مایباخ اکسلرو

زمانی این خودرو گران‌قیمت‌ترین خودروی تولید شده در جهان بود. از این خودرو فقط یک نمونه در جهان وجود دارد. قیمت این ماشین شیک آلمانی 8 میلیون دلار است که زمانی متعلق به خواننده رپ آمریکایی Birdman بوده است. کمی بعد هنگامی که این شخص دیگر نمی‌توانست از خرج و مخارج خودرو بربیاید، Jay-Z آن را خریداری کرد. وزن خودرو بیش از 2.6 تن است! همچنین به لطف پیشرانه 5.9 لیتری V12 توربوشارژ دارای حداکثر سرعت 218 مایل در ساعت است.

3. لیکان هایپراسپورت

لیکان هایپراسپورت خودرویی است که توسط شرکت دابلیو موتورز ساخته شده است. این خودرو تنها ابرخودروی لبنانی در این لیست است. لیکان هایپراسپورت توسط طراحان لبنانی، فرانسوی و ایتالیایی در سال 2012 ساخته شده بود. از این خودرو تنها هفت دستگاه ساخته شده که هرکدام با برچسب قیمت 3.4 میلیون دلار به فروش رسیدند!

این ماشین نادر جزو سومین اتومبیل گران قیمت تولید شده پس از لامبورگینی وننو و میباخ اکسلرو است. در درست کردن چراغ‌های جلوی آن از الماس و یاقوت کبود استفاده شده است. یکی از پلیس‌های ابوظبی مالک یکی از این خودروها بوده و هکتور اولیورا، ستاره سابق MLB نیز دومین خودروی لیکان هایپر اسپورت را در اختیار دارد.

4. پاگانی زوندا 760 RS

از این خودرو نیز حدود 10 دستگاه ساخته شده است. این اتومبیل برای یک تاجر اهل شیلی که دوست صمیمی Horacio Pagani’s و مشتری اصلی بوده، ساخته شده است. این خودرو از یک موتور V12 7.3 لیتری تنظیم شده برخوردار بوده که 750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از فیبر کربن ساخته شده است. حداکثر سرعت این غول در حدود 220 مایل در ساعت است.

5. سربرا اسپید 12 TVR

سربرا اسپید 12 TVR ابرخودرویی است که احتمالا تاکنون نامش را نشنیده‌اید. در ابتدا قرار بود که سری GT1 به بازار عرضه شود ولی برنامه‌ها با شکست مواجه شد و سپس نسخه TVR به جای آن ساخته شد. این خودرو دارای قدرت 860 اسب بخار است که با موتور V12 فوق‌العاده سبک کار می‌کند، حداکثر سرعت آن 240 مایل در ساعت است.

6. فراری P4/5

خودروی فراری P4/5 که توسط Pininfarina تولید شده بود، در ابتدا برای جیمز گلیکنهاوس، کارگردان فیلم، ساخته شده بود؛ زیرا که او علاقه زیادی به فراری‌های قدیمی دارد. گلیکنهاوس پسر ست گلیکنهاوس، سهامدار بزرگ است. این طرح با الهام از فراری 330 P4 ساخته شده است. این خودرو قدرت 650 اسب بخار دارد و دارای حداکثر سرعت 233 مایل در ساعت است.

7. استون مارتین بولداگ

خودروهای امروزه این شرکت ظاهر زیباتری دارد، اما با این وجود بولداگ یک ماشین خاص است که در سال 1979 ساخته شده است. موتور آن مجهز به توربوی 5.3 لیتری V8 بود که 700 اسب بخار قدرت دارد که حداکثر سرعتی معادل 237 مایل در ساعت را به ابرخودرو می‌داد. این خودرو در سال 2012 نیز با قیمت 1.3 میلیون دلار به فروش رسید.

8. بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی فقط 10 دستگاه از این ابرخودروهای 9 میلیون دلاری تولید کرده است که البته همگی پیش‌فروش شده‌اند. این خودرو به موتور 16 سیلندری با قدرت 236 مایل در ساعت و 1600 اسب بخار، مجهز شده است.

9. مک‌لارن 720S

این خودرو در سال 2018 به نمایش درآمد و به سه نفر فروخته شد. خودروی مک‌لارن 720S دارای تم اقیانوسی با رنگ آبی و تم دیگری به رنگ سفید و قرمز است. داخل اتومبیل‌ها کاملا به طور سفارشی ساخته می‌شوند و فضای بیرونی نیز با دست رنگ‌آمیزی می‌شوند.

10. کونیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر مدل ویژه

شرکت کونیگزگ یکی از شرکت‌های تولیدکننده ابرخودرو است که دوست دارد تقریبا در هر سال خودروهای نسخه ویژه را به بازار عرضه کند. نسخه ویژه سی‌سی‌ایکس‌آر یکی از اتومبیل‌هایی است که در سال 2007 توسط سازنده سوئدی ساخته شده است. این خودرو دارای بدنه براق و از جنس فیبر کربن دو لایه است و هرکدام نیز قیمتی معادل 4.8 میلیون دلار دارد. این خودرو دارای قدرت 900 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن 249 مایل در ساعت است!

11. کونیگزگ وان

فقط شش دستگاه از این خودرو در سال 2014 ساخته شد. سازندگان ادعا می‌کنند این خودرو دارای سرعت 274 مایل در ساعت است که آن را به یکی از سریعترین‌ها تبدیل می‌کند. رکورد حداکثر سرعت فعلی توسط کوئینزیگ Agera R ثبت شده است که 273 مایل در ساعت در سال 2017 است. تمامی شش دستگاه این خودرو بلافاصله فروخته شدند. خودرو دارای 5.0 لیتری توئین توربوی V8 آن 1334 اسب بخار قدرت بوده و 1011 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

12. کونیگزگ Agera نسخه نهایی

از این خودرو فقط سه مورد وجود دارد که در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2016 آخرین مدل‌های خودرو نگهداری می‌شود. اولین اتومبیل رونمایی شده این مدل دارای رنگ نارنجی منحصر به فردی بوده است.

13. مرسدس بنز CLK GTR رودستر

مرسدس بنز CLK GTR یک خودروی سوپراسپرت و مناسب مسابقه است که توسط مرسدس-AMG در سال 1997 تولید شد. از این خودرو نیز فقط پنج مدل تولید شده است. مرسدس بنز CLK GTR رودستر یکی از کمیاب‌ترین خودروها در جهان است. این خودرو از یک موتور V8 با قدرت 600 اسب بخار و حداکثر سرعت 208 مایل در ساعت است.

14. لامبورگینی وننو

فقط پنج مورد از لامبورگینی وننو در سال 2013 تولید شد. قیمت آن 4 میلیون دلار بوده که به دومین خودروی تولیدی گران‌قیمت در آن زمان تبدیل شد. دو نفر از صاحبان این خودروها که بدون اینکه اصلا این ماشین را دیده باشند آن را خریداری کرده بودند عبارتند از آنتونیو دومینیک و کریس سینگ. آن‌ها در آن زمان 4 میلیون دلار هزینه این خودروها کرده بودند.

15. مک‌لارن F1 LM

شرکت مک‌لارن نسخه ویژه‌ای را در سال 1995 تولید کرده بود؛ مک‌لارن F1 LM. از این خودرو فقط شش اتومبیل وجود دارد. حداکثر سرعت آن 225 مایل در ساعت است که کمتر از نسخه استاندارد است. در سال 2019، یک دستگاه مک‌لارن F1 LM به شرکت خصوصی به قیمت 19.8 میلیون دلار فروخته شد که باعث شد جزو گران‌ترین مک‌لارن و سیزدهمین اتومبیل گران‌قیمت قرار بگیرد.

16. نیسان R390 GT1

این خودرو یکی از منحصر به فردترین ابرخودروهایی است که در سال 1997 و 1998 طراحی شده است. از بین دو اتومبیل موجود، یکی در حراجی خصوصی فروخته شد و دیگری در بخش نیسان زاما نگهداری شده است. این دستگاه که در ابتدا با قیمت یک میلیون دلاری ارائه شده بود، می‌تواند 220 مایل در ساعت براند.

17. بریستول فایتر

بریستول فایتر یک خودروی سوپراسپرت است که توسط مهندس مسابقات فرمول یک طراحی شده است. موتور آن دارای قدرت 525 اسب بخار و حداکثر سرعت 210 مایل در ساعت است.

18. یاماها OX99-11

تنها سه نمونه از این اتومبیل عجیب و خیره‌کننده در سال 1992 توسط Takura Yura طراحی شده است که قیمتی برابر با 800000 هزار دلار دارد. رنگ‌بندی آن نیز شامل آبی، قرمز و زرد است. یکی از این خودروها متعلق به JCP Trade است و دیگری با قیمت 1.3 میلیون دلار در سال 2019 به فروش رسید.

19. پاگانی زوندا HP بارچتا

پاگانی زوندا HP بارچتا قیمتی معادل 23 میلیون دلار دارد که جزو گرانترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به یک موتور 6 لیتری bi-turbo V12 از AMG مرسدس بوده و 789 اسب بخار قدرت دارد. همچنین از فیبر کربن و تیتانیوم ساخته شده است.

20. لامبورگینی آونتادور جی

لامبورگینی آونتادور جی قیمتی برابر با 2.8 میلیون دلار دارد که در نمایشگاه ژنو در سال 2012 به خریداری ناشناس فروخته شد. قدرت خودرو برابر با 690 اسب بخار و حداکثر سرعت آن 217 مایل در ساعت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا