مکمل بنزین
بررسیخبر

تویوتا RAV4 معرفی شد؛ یاور تیم‌های امدادرسانی

شرکت تویوتا خودروی جدیدی طراحی کرده است که می‌تواند به گروه‌های امدادی و نجات کمک شایانی کند. این خودرو تویوتا RAV4 Mountain Rescue concept نام دارد؛ همانطور که از نامش نیز پیداست می‌توان فهمید که این خودرو خودروی معمولی نیست. شرکت تویوتا پس از لغو نمایشگاه امسال، تصمیم گرفت که این خودرو را در نمایشگاه خودروهای شاسی بلند در استان تویاما ژاپن به نمایش بگذارد.

در ادامه این مطلب با چرخان همراه باشید تا با ویژگی‌های جالب و کاربردی این خودرو آشنا شوید.

نکته مهمی که این خودرو را برای ماموران امداد مهم و با ارزش می‌کند، نورافکن‌ها و چراغ‌های ال‌ای‌دی است که در خودرو قرار گرفته است تا وسعت دید بیشتری را برای ماموران نجات به ارمغان بیاورد. به طور فرضی، تولیدکنندگان قصد داشتند تا نحوه کار کردن خودرو را بازبینی کنند. بر همین اساس، این خودرو به سایر افراد کمک کرد تا از محیط برفی جاده آزمایش نجات یابند.

همچنین باید اشاره کرد که تویوتا RAV4 Mountain Rescue concept نسبت به خودروی تویوتا RAV4 معمولی لاستیک‌های بلند و محشری دارد که ارتفاع ماشین از زمین را افزایش می‌دهد. تجهیزات درون خودرو شامل لیدار (امواج رادیویی)، دوربین، چراغ قوه، بلندگو و یک هواپیمای بدون سرنشینی که با رادیو هدایت می‌شود و در صورت لزوم نیز قابلیت جدا شدن دارد. تجهیزات اضافی امدادرسانی نیز مانند کلاه ایمنی و طناب کوهنوردی نیز در داخل خودرو قرار گرفته شده است. مزیت جالب و البته مهم تویوتا RAV4 Mountain Rescue concept این است که شرکت تویوتا عملکرد جدید واقعیت افزوده را به امکانات این خودرو اضافه نموده است تا راننده در شرایط آب و هوایی بد نیز امکان رانندگی آسان‌تر و دید وسیعی داشته باشد.

خودروی تویوتا RAV4 Mountain Rescue قرار است در تاریخ 13 و 14 مارس در بازار Takaoka به نمایش در بیاید، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا تولید آن آغاز می‌شود یا خیر. هنوز جزئیات این خودرو به طور کامل فاش نشده است اما باید اشاره کرد که مدل معمولی آن یعنی تویوتا RAV4 از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 184 پوند فوت بهره می‌برد. نوع هیبریدی آن نیز یک جفت موتور الکتریکی دارد که قدرت تولیدی را به 219 اسب بخار افزایش می‌دهد. بالاترین امتیاز قدرت نیز از آن تویوتا RAV4 Prime است که شامل 302 اسب بخار قدرت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا