مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتازه‌ها

سورتمه الکتریکی پل‌استار، سه چرخه‌ای متفاوت با انتظارات!

پیشرفت در پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده است تا برخی موارد جالبی در مورد جابجایی کالاها در مناطق پرتردد شهری ایجاد شود، از انواع دوچرخه‌های باری برقی گرفته تا خلاقیت‌های عجیب و غریبی در ساخت اسکوترهایی با قابلیت حمل بار. خودروساز پل‌استار از تخصص خود در این زمینه استفاده کرده است تا بتواند یک وسیله حمل و نقل بار الکتریکی را به خود اختصاص دهد، یک چرخ سه چرخ زیبا و مینیمال به نام Re:Move.

با عرضه اخیر پل‌استار 2 مدل 2021، دومین وسیله نقلیه از برند جدید الکتریکی پل‌استار سوئدی نیز به بازار عرضه شده است تا علاقمندان را وجود در بیاورد. بسیاری از خریداران مشتاقانه منتظر مشاهده این دستگاه الکتریکی جدید هستند. این شرکت از قبل به علاقمندان اطلاع داده بود که اتومبیل بعدی این شرکت پل‌استار 3 نام دارد و از کانسپت Polestar Precept Concept الهام می‌گیرد. اگرچه اتومبیل پل‌استار 3 ماشین بعدی شرکت پل‌استار خواهد بود، اما ممکن است وسیله نقلیه بعدی نباشد که از این برند می‌بینیم.

شرکت پل‌استار با همکاری گروهی از رییسان، طراحان و مهندسان مواد الکترونیکی پروژه خاصی طراحی کردند. این پروژه دستگاهی جمع و جور است که به شکل یک سه چرخه شهری کوچک برقی استفاده می‌شود. سورتمه می‌تواند حداکثر 606 پوند (275 کیلوگرمی) محموله حمل کند.

دستگاه Re:Move به طور خاص برای مناطق شهری طراحی شده است، به همین دلیل شرکت پل‌استار آن را اینچنین مهندسی کرده است تا در مسیرهای دوچرخه‌ای قرار بگیرد. برای اینکه این وسیله نقلیه سبک‌ و پایدارتر باشد، با آلومینیوم کاملاً قابل بازیافت و کربن کم ساخته شده است. شرکت پل‌استار هنوز هیچگونه مشخصات عملکرد یا برآورد دامنه‌ای را از این دستگاه ارائه نداده است، اما شاید جزئیات بیشتری را در کنفرانس و جشنواره SXSW در 17 مارس 2021 به علاقمندان اطلاع دهد.

توماس اینگنلاس مدیرعامل شرکت پل‌استار اینچنین می‌گوید:

این تنها ابتدای کار است. موتور الکتریکی نیز تنها اولین قدم است، سپس باید کل زنجیره تامین و مواد مورد نظر خود را بررسی کنیم. این دستگاه بسیار هیجان‌انگیزتر از بقیه دستگاه‌ها است زیرا علاوه بر زیبایی، کارایی و عملکرد خوبی را نیز از خود نشان می‌دهد.

شرکت پل‌استار در گذشته نیز با شرکت CAKE، تولید کننده موتور سیکلت برقی سوئدی، همکاری داشته و ایده یک وسیله نقلیه الکتریکی کوچکتر را ارائه داده است.

استفن یاتربورن، بنیانگذار موتور سیکلت سوئدی CAKE و مدیرعامل این شرکت نیز گفته است:

از اینکه توانستیم با شرکت پل‌استار همکاری کنیم بسیار مفتخریم. از اینکه توانستیم فن‌آوری پیشرانه و باتری الکتریکی را ارائه کنیم، نیز در پوست خود نمی‌گنجیم. با انتشار صفر توسط این دستگاه، سرعت پروژه نیز بسیار بالا خواهد رفت.

این یک سورتمه برقی سه چرخ است که از همکاری بین خودروساز، طراح صنعتی Konstantin Grcic، سازنده موتور سیکلت برقی Cake، تولیدکننده آلومینیوم Hydro و Wallpaper Magazine حاصل شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد شرکت پل‌استار در تبدیل دستگاه Re:Move به چیزی که در نهایت می‌تواند به خیابان‌های شهر راه یابد، بسیار جدی است. این شرکت می‌گوید که به زودی از پرفروش‌ترین نسخه Re:Move رونمایی خواهد کرد.

با نگاهی اجمالی به Re:Move می‌توان گفت که این دستگاه دارای سه چرخ است، دو چرخ در جلو و دیگری در عقب. حالا ممکن است سوال پیش بیاید که چرا این دستگاه دو چرخ در جلو دارد؟ خوب، به سادگی می‌توان اینچنین پاسخ داد که در مواقع حمل بار دستگاه با داشتن دو چرخ در جلو ثبات بیشتری خواهد داشت. در عقب این دستگاه نیز مطمئنا سیستم تعلیق قرار دارد. برای تبدیل این طراحی بصری به یک دستگاه واقعی، از اعضای تیم باقیمانده Hydro ،Polestar و CAKE دعوت شده تا تخصص خود را به آنها نشان دهند.

رئیس و مدیرعامل شرکت Hydro در مورد این رویداد چنین گفت:

شرکت هایدرو می‌خواهد که در انتقال انرژی سبز پیشگام باشد و ما معتقدیم همکاری‌های بین شرکای اصلی برای تسریع این تغییر مهم است. با رشد در انرژی‌های تجدیدپذیر و آلومینیوم با مقدار کم کربن می‌توانیم در تلاش برای کاهش بیشتر انتشار در تولید و استفاده شریک مهمی برای شرکت‌ها باشیم. به همین دلیل ما مفتخریم که با شرکایی مانند شرکت پل‌استار همکاری کنیم تا به سرعت به سمت جامعه سالم‌ و پایدارتر کمک کنیم.

هم اکنون، طراحی و تولید این دستگاه آغاز شده است، اما نسخه اصلی Re:Move پاییز امسال رونمایی می‌شود. در حال حاضر، تمام آنچه که ما در اختیار داریم این تصاویر و اطلاعات منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا