مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسیتماشاخانه

تست خاص: بررسی ویدیویی هایما S7 توربو

به طور حتم تا به حال بررسی‌های بسیار زیادی از خودروهای مختلف را در رسانه‌های تخصصی و غیر تخصصی دیده‌اید. در این میان، محصولاتی چون اتومبیل با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در بین مردم دارند، نیازمند نگاه موشکافانه و بررسی‌های دقیق و کارشناسانه هستند.

متاسفانه درصد بسیار زیادی از بررسی‌هایی که امروزه در میان رسانه‌های مختلف و به‌خصوص برای خودروهای تازه وارد انجام می‌گیرد، به سفارش و یا پشتیبانی عرضه کنندگان این خودروها در داخل کشورمان تهیه شده و برای همین از واقعیات موجود تا حد زیادی به دور هستند.

در واقع کاربران با مشاهده اکثر ویدیوهای به اصطلاح بررسی، قادر به دریافت اطلاعات واقعی و به دور از تعصب و جانبداری نیستند و آن چیزی را می‌بینند که نمایندگی و عرضه کننده آن محصول، دوست دارد تا بیان شود. این بررسی‌ها اغلب با حذف یا کمرنگ نشان دادن معایب و بولد کردن مزایا به نمایش درمی‌آید و حتی گاهی به جز بیان یک سری ویژگی‌ها و مشخصات به همراه تصاویر رنگارنگ و جذاب بصری، چیز خاصی برای ارایه ندارد.

نتیجه چنین مدل از بررسی، باقی ماندن مشتری در تاریکی و حتی بدتر از آن، سوق دادنش به سوی مسیری اشتباه بوده که در پایان می‌تواند منجر به یک انتخاب اشتباه در خرید شود، مساله‌ای که با توجه به قیمت بسیار بالا و عرضه محدود خودرو در کشورمان، تبعات جبران ناپذیری برای مصرف کننده نهایی خواهد داشت.

حال با علم به موارد فوق، ما تصمیم گرفتیم تا بخش جدیدی با نام «تست خاص» را در چرخان راه اندازی کنیم، در اینجا ما بدون هیچ‌گونه جانبداری، تعصب و یا پشتیبانی از سوی سازنده، فقط به بیان مزایا و معایب واقعی هر خودرو از نگاه کارشناسان می‌پردازیم و هدف‌مان، آگاه سازی صحیح کاربران و کمک به کسانی است که به دنبال خرید آن خودرو بوده و یا علاقه‌مند به دانستن اطلاعات کافی و حقیقی درباره‌اش هستند.

در گام نخست، به سراغ یکی از محصولات پرطرفدار بازار یعنی هایما S7 توربو آمدیم، خودرویی که چند سالی از حضورش در بازار کشورمان می‌گذرد و همچنان توسط ایران خودرو تولید می‌شود. پس بدون هیچ حرف و حدیث اضافه، از شما دعوت می‌کنیم تا به تماشای ویدیوی بررسی هایما اس7 توربو بنشینید و این را بدانید که این تست خاص، به‌صورت کاملا مستند و واقعی تهیه شده و با پشتیبانی شما عزیزان، به سراغ محصولات دیگر هم خواهیم رفت.

 

یک توضیح: از آنجایی که بسیاری از کاربران در کشورمان بدون توجه به کیفیت و کارایی خودرو، آن را تنها بر اساس نام سازنده، و یا چینی و غیر چینی بودن مورد قضاوت قرار می‌دهند، با نوار چسب آبی به صورت نمادین، نام هایما را پوشاندیم تا بررسی خودروهای این چنینی را تنها با قضاوت روی کیفیت و کارایی محصول به تماشا بنشینید.

نکته دوم: توی ویدئو از کلمه ترکشن کنترل استفاده شده که صحیحش ESP هست؛ البته اساس کار هردو با ترمزگیری سرچرخ انجام میشه؛ ولی ذکر این نکته ضروری بود.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

  1. اصلا بررسی درست و حسابی یعنی این، دمتون گرم؛ خدا قوت

    نه اینکه مثل چندتا سایت داخلی از اول تا آخرش پول بگیری فقط تعریف کنی!!

  2. چه کار خوب و حرفه ای کردید؛ منتظر بررسی های جدید و چالشیتون هستیم

    سراغ تیگو برید حتماااااااااااا

  3. این دیگه چی بود! هایما خیلی ماشین خوبیه. من سه ساله دارم آخ نگفته بعد شما اومدین این همه انتقاد کردین. حقتونه برید همون پراید و سمند سوار بشین. ماشین شناس نیستین وگرنه هایما الان بهترین شاستی ایرانه

  4. نه بابا ، بهترین شاستی جهانه ایران چیه !
    ماشین 70 تومنی شده 700 تومن ملت فک کردن چه خبره!

  5. از معایب و مشکلات خیلی زیاد فنی این ماشین چیزی نگفتید
    فراخوان ایران خودرو بعد از سه چهار سال بخاطر ایراداتیه که مردم باهاش روبرو بودن اونم ففط دوتاشو رفع کردن

  6. با تبلیغی که از 20 روز قبل تحت عنوان : (تیزر بررسی خاص و متفاوت هایما اس 7 توربو؛ منتظر یک بررسی جذاب باشید! ) انجام دادید به شخصه انتظار بررسی حرفه ای و به قول خودتون خاص داشتم مثل تست گوزن ، تست اسلالوم ، تست ترمز ، تست میزان صدا کابین یا حتی تست شتاب استاندارد با دستگاه نه با 3 سرنشین !
    حداقل میتوانستید نوع گیربکس ، نوع سیستم تعلیق و اجزا موتور و…..عنوان نمایید ولی صرفا بررسی ظاهری انجام دادید و برای اظهار بی طرفی نکاتی به عنوان ایراد عنوان کردید که ایراد نبود مثلا کی لس ماشین چیپ میزنه !! ترمز دستی که بزرگه !! و یا عنوان کردید به نسبت قیمت ارزش خرید نداره که اتفاقا هایما S7 و جک S5 در زمره خودروهای با ارزش خرید بالا نسبت به رقم پرداختی قرار دارند ! و اگر نظر کارشناس برنامه گزینه بهتری مجود است به جای سوال از بینندگان خودشان خودرو مناسبتر را عنوان مینمودند.
    البته در خصوص سادگی صفحه کیلومتر و یا پایین بودن محل نصب پرده صندوق و مواردی که به حق اشاره کردید با شما موافقم.
    امیدوارم در کارشناسی های آتی خودروها فنی تر و ریزبینانه تر عمل نموده و خودروهای همرده به گروهی با یکدیگر مقایسه نمایید تا به خریدان در انتخاب خودرو در این بازار محدود کمک کرده باشید.
    موفق باشید.

    1. ممنون بابت همراهی شما دوست عزیز.
      حتما سعی میکنیم روند بررسی ها رو بهتر و تخصصی تر کنیم و از نظرات ارزشمند شما دوستان و همراهان همیشگی چرخان استفاده خواهیم کرد.
      متاسفانه شرکت های خودروساز خودروهاشون رو در اختیار نمیدن یا در صورت در اختیار گذاشتن، دنبال بررسی نبوده و بیشتر خواهان رپورتاژ و تبلیغ هستند؛ شبیه به خیلی از بررسی هایی که قبلا حتما دیدین.
      و در اولین سری بررسی ها؛ مقایسه رو حتما خواهیم داشت.

  7. فقط 2008 سلطان بی رقیب قدرت و شتاب.

    البته که اتاقش کوچیکه

  8. عزیز تو هنوز نمیدونی اون دکمهesp نه trc بعد بررسی تخصصی هم میکنی

    1. با سلام؛ موردی که میفرمایید صحیح است و در متن بهش اشاره شده است.

  9. گل پسر توربو سه ساله اومده. چطور چهار ساله ایران خودرو فراخوان تعمیر زده. باز جک سوارا فعال شدن

  10. خیلی هاش توضیح واضحات بود مثل توصیف شکل بدنه که در تمام بررسیها مد شده! انگار مخاطب از رادیو میخواد گوش کنه و خودش چشم ندارن ببینه
    مورد مهم تر کیفیت نازل صدا و تدوین نامناسب بود. نمی‌دونم با گوشی موبایل فیلم برداری کرده بودید یا چیز دیگر. ولی برای اینکه بتوانید کیفیت کار را بالا ببرید به تجهیزات و البته فیلمبردار کار بلد احتیاج دارید.
    مجری هم صدای ناخوشایندی داشت که عوامل فنی باید آنرا در پست پروداکشن تصحیح میکردند.
    کلا سطح کیفی و اطلاعات فنی ویدیو کاملا آماتور بود.
    امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم.

  11. ممنون از زحماتتون مشخصه خیلی زحمت کشیدید. نکاتی رو گفتید که کمتر سایتی اشاره میکنه. به عنوان مثال ابعاد رینگ و لاستیک برای کسی که اهلش باشه و با یه اشاره شما بتونه کیفیت رانندگی رو حدس بزنه خیلی جذاب و جالب بود. میدونم صحیح نیست اسم بیارم ولی بررسی هایی مثل بررسی های سایت اسب بخار رو ببینید.
    یچیزی تو اون مایه ها میتونه دلچسب تر باشه. یعنی یجوری بتونید برامون تصویر کنید که حس رانندگی این ماشین چطوره.

  12. الزاما قرار نیست هر کسی گواهی نامه گرفته .بیاد تحلیل گر خودرو بشه

  13. البته تحلیل کردن اگر همراه با اطلاعات درست و حاصل تحقیق منطقی باشه کار درستی است اما تا جایی که میدونم تیم چرخان همیشه اطلاعات از هایما کلاب گرفتن حالا چطوری تحلیگر شدن بماند خواهشا راجب چیزی که تخصص و شناخت ندارید تحلیل نکنید کار قشنگی نیست البته احتمالا این متنو تو کامنتها نمیزارید ولی گفتم بدونید که میدانیم از کجا عکس و اطلاعات میارید

    1. هایما کلاب کجا هست برادر؟ گروهه؟ مغازه است؟ چی هست که اینقدر شما اطلاعات محرمانه دارید ازش!‌

  14. با سلام خدمت دوستان گرامی
    ببینید دوستانی که هایما،جک یا تیگو دارن از انتقادات ناراحت نباشن چون هرکسی براساس نیاز خودرو تهیه می کنه بطور مثال بنده خودم تیگو ۵ دارم بنا به دلایل خاصی این ماشین رو انتخاب کردم یکیش گارانتی و خدمات پس از فروشش بود یکیش اتاق جادار و یکیش توربو نبودن البته نمیگم توربو بده بنده به شخصه با موتور اتمسفریک راحتتر بودم هرچند میدونم شتاب جک و هایما از خودرو بنده بیشتره و اصطلاحا انها چالاکترن از طرفی سانروف خودرو بنده در حد یه پنجره خیلی کوچکه خب چه میشه کرد با این بودجه همین ماشین رو میشه انتخاب کرد خودرو قبلی بنده سوناتا وای اف ۲۰۱۲ بود و الان ۲ ساله تیگو دارم و اصلا کیفیت این خودرو هارو نمیشه باهم مقایسه کرد،در آخر دوستان پیشنهاد می کنم از ماشینی که دارید لذت ببرید و در پی تخریب و رقابت با بقیه نباشید

  15. شما به این می‌گید بررسی؟
    بررسی رو کسی می‌کنه که سواد این کارو داره. نه اینکه نظرات سلیقه‌ایش رو تحت عنوان نظر کارشناسی به مخاطب قالب کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا